• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.092 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.317 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

Euh, gisteren is de toevoeging Abracitos (Film, 2020) - MovieMeter.nl geaccepteerd. Echter daar gaat iets mis? Dit is een korte film uit 2020 maar er staan berichten van 2001? Na in een bericht 'Jerry O'Connell als Michael Delany' te hebben gelezen, er achter gekomen dat die berichten dus van Tomcats (2001) komen. Echter zoek je op die film dan kom je ook uit bij de geaccepteerde korte film. Ergens zit het dus mis!

Flavio

• 4893 berichten
  • 5225 stemmen

Apollinisch schreef:

Hoor je geen privébericht/melding te ontvangen als er een bericht van je wordt verwijderd?

Dat doen we inderdaad standaard. Bij welk topic is een bericht verwijderd zonder melding?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

joolstein schreef:

Euh, gisteren is de toevoeging Abracitos (Film, 2020) - MovieMeter.nl geaccepteerd. Echter daar gaat iets mis? Dit is een korte film uit 2020 maar er staan berichten van 2001? Na in een bericht 'Jerry O'Connell als Michael Delany' te hebben gelezen, er achter gekomen dat die berichten dus van Tomcats (2001) komen. Echter zoek je op die film dan kom je ook uit bij de geaccepteerde korte film. Ergens zit het dus mis!

Bedankt voor het melden!

Het was bij ons bekend. Nieuwe toevoegingen hebben oude toevoegingen overschreven.

Het wordt momenteel uitgezocht door meter_fan

Tot deze bug is opgelost worden er tijdelijk geen toevoegingen door de crew behandeld.

Excuses voor het ongemak!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Vermoed dat het wel al een keertje aangehaald is, maar kunnen films/series bij de zoekresultaten opgesplitst worden (of op de één of andere mogelijkheid de keuze gegeven worden aan de gebruiker op wat men wil zoeken)? Zit momenteel zoveel ruis tussen dat ik amper nog wat terugvind.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Bedankt voor het melden!

Het was bij ons bekend. Nieuwe toevoegingen hebben oude toevoegingen overschreven.

Tot deze bug is opgelost worden er tijdelijk geen toevoegingen door de crew behandeld.

Op het series gedeelte hebben we gisteren ook iets soortgelijks gehad: een serie was toegevoegd, waarna van een andere serie alle seizoenen onder de nieuwe geplaatst werden en de oude serie verdwenen was.

Aazhyd

• 640 berichten
  • 305 stemmen

Ik vind de nieuwe site echt verschrikkelijk. Propvol reclame, je moet echt zoeken naar wat je wilt zien.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

kappeuter schreef:

Bedankt voor het melden!

Denk dat meter_fan er gelijk is ingedoken! Want inmiddels zijn er door hem vier toevoegingen geaccepteerd en deze zijn alle wel helemaal goed TOP!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja klopt, er kunnen weer toevoegingen behandeld worden!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Aazhyd schreef:

Ik vind de nieuwe site echt verschrikkelijk. Propvol reclame, je moet echt zoeken naar wat je wilt zien.

Zeker mobiel is het niet te doen. Je scrolt je de RSI om bij de meningen te komen en als je te laag scrolt onderaan een pagina dan kom je weer een tsunami aan niet relevante teksten tegen. Ook het uitklapmenu is veel te groot en je moet steeds maar weer meerdere klikken doen om de updates ergens van te zien.

Ik merk dat ik de site mobiel eigenlijk niet meer gebruik. Op de laptop is het nog een beetje te doen.

Vraag aan de crew, het nieuwe Moviemeter is er nu enkele weken. Wanneer komt er respons vanuit de eigenaren wat ze wel en niet willen wijzigen?

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Flavio schreef:

(quote)

Dat doen we inderdaad standaard. Bij welk topic is een bericht verwijderd zonder melding?

Bij MovieMeter.nl.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ajax&Litmanen1

Binnenkort volgt hier weer een update. Misschien heb je dit bericht gemist:

meter_fan schreef:

Je eigen stemmen worden inderdaad sinds vanmiddag weergegeven op meerdere plekken. Zodat je gelijk kan zien welke films je al hebt gezien, en wat je destijds had gestemd. Het team is constant bezig jullie feedback door te nemen en de oplettende gebruiker zal iedere dag zien dat er wat dingetjes zullen worden verbeterd.

Graag deel ik jullie een aantal punten die momenteel bovenaan ons lijstje staan genoteerd als taken voor de developers hier. Met de nadruk op bovenaan, de definitieve lijst bestaat inmiddels al uit ruim 60 punten. Blijf ze vooral melden als er iets beter kan.

- Kunnen kiezen tussen gebruikersnamen MovieMeter account en TVMeter account.

- Zoeken naar topics in de zoekbalk

- Stemtabellen terugbrengen

- Uitgeschreven reviews van miniseries op MovieMeter koppelen aan betreffende series vanuit TVMeter

- De regisseur-beoordelingen op basis van gemiddelden worden weer terug gezet

- Voor acteurs gaan we zoeken naar een passende oplossing voor een soortgelijk eigen 'gemiddelde'.

- Labeltje voor 'korte films'.

- Pagineringsknoppen bij reacties/meningen bovenaan, in plaats van enkel onderaan.

- Avatars op desktop zullen iets groter worden gemaakt.

- Profielen voorzien van hun 'oude' TVMeter account, in iedergeval tijdelijk, zodat mensen te herkennen zijn.

- Terugbrengen emoticons

- Een tiental bugs

Blijf ondertussen alles melden, we proberen dagelijks een rondje maken en noteren veel.

Tot de volgende update!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ah, overheen gelezen in de zee van berichten of alweer vergeten. Dan zeg ik niks en wacht ik af.

Blij dat er veranderingen komen. Eerlijk gezegd is het nu zo onoverzichtelijk en druk dat een bezoekje in de nieuwe layout me serieus moe aan de ogen maakt.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

- Was er eerst onder Mijn Updates niet een subkeuze films/forum/regisseurs/gebruikers? Op de laptop kom ik daar nu niet meer (je komt dus alleen bij films, je eigen forum updates zijn niet bereikbaar lijkt het). Op de mobiele versie is die keus er nog wel overigens.

- Als ik naar de tweede pagina ga in Mijn Updates (films dus) verandert de layout. Ga ik daarna terug naar pagina 1 blijft ie in de gewijzigde layout.

1AngryMan (moderator series)

• 1578 berichten
  • 85 stemmen

Bij enkele recente toevoegingen wordt de poster niet goed weergegeven: onder andere

Do Not Split (2020)

Colargol na Dzikim Zachodzie (1977)

Colargol Zdobywcą Kosmosu (1979)

en misschien dus nog meer.

Ik had bij een recente toevoeging van mezelf ook dit probleem, dat inmiddels met een correctie verholpen is.

Misschien is dit een bug, dus ik dacht: ik meld het even.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Falcon and winter soldier staat nog steeds als niet beschikbaar op Disney+. Ondertussen is aflevering twee beschikbaar.

En het (volgens mij 16+) star aanbod staat ook nog als niet beschikbaar (bijvoorbeeld Alien).

narva77 (crew films)

• 12725 berichten
  • 6540 stemmen

1AngryMan schreef:

Bij enkele recente toevoegingen wordt de poster niet goed weergegeven: onder andere

Do Not Split (2020)

Colargol na Dzikim Zachodzie (1977)

Colargol Zdobywcą Kosmosu (1979)

en misschien dus nog meer.

Ik had bij een recente toevoeging van mezelf ook dit probleem, dat inmiddels met een correctie verholpen is.

Misschien is dit een bug, dus ik dacht: ik meld het even.

Klopt, dit is een bug. Het behandelen van toevoegingen gaat helaas nog steeds niet probleemloos. De beheerders zijn er nog mee bezig.

1AngryMan (moderator series)

• 1578 berichten
  • 85 stemmen

narva77 schreef:

(quote)
Klopt, dit is een bug. Het behandelen van toevoegingen gaat helaas nog steeds niet probleemloos. De beheerders zijn er nog mee bezig.

OK, goed om te weten dat jullie ervan op de hoogte zijn. Succes ermee!

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

horizons schreef:

Falcon and winter soldier staat nog steeds als niet beschikbaar op Disney+. Ondertussen is aflevering twee beschikbaar.

En het (volgens mij 16+) star aanbod staat ook nog als niet beschikbaar (bijvoorbeeld Alien).

Disney+ links worden inderdaad niet ge-update. Helaas kan ik dat ook niet handmatig doen, dat kan alleen bij Netflix.

Maar je kan hier wel alle Disney+ series vinden, naar mijn weten is die wel up-to-date:

Nieuw op Disney+

Flavio

• 4893 berichten
  • 5225 stemmen

Niemand van de moderators heeft iets verwijderd bij dat topic, dus ik vermoed dat dat per ongeluk is gegaan, of er zit ergens een glitch. Vervelend, hopelijk komt dat niet vaker voor.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

schram101 schreef:

- Was er eerst onder Mijn Updates niet een subkeuze films/forum/regisseurs/gebruikers? Op de laptop kom ik daar nu niet meer (je komt dus alleen bij films, je eigen forum updates zijn niet bereikbaar lijkt het). Op de mobiele versie is die keus er nog wel overigens.

- Als ik naar de tweede pagina ga in Mijn Updates (films dus) verandert de layout. Ga ik daarna terug naar pagina 1 blijft ie in de gewijzigde layout.

Ik weet dat regisseurs nog missen in Mijn Updates in de nieuwe layout. Staat op de lijst. Misschien komt daar een kopje Cast & Crew, omdat je nu ook acteurs kunt volgen.

Hier een screenshot van hoe het er uit zou moeten zien:

https://i.ibb.co/HhR7Zv1/image-2.jpg

Ik snap niet wat je bedoelt met die andere punten, mogelijk bedoel je dit:

Wat ik wel onhandig vind is dat je als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, je voor andere submenu's van Mijn Updates steeds weer terug naar het menu moet. In de huidige site heb je makkelijke tabbladen hiervoor. Wellicht kunnen tektstlinks toegevoegd worden voor de andere onderdelen van Mijn Updates, indien je eenmaal een Mijn Updates menu hebt geselecteerd.

Waku

• 5456 berichten
  • 6491 stemmen

Bij De Site > Algemeen > Post verwijderen:

Hoe kan ik mijn berichtje verwijderen als ik dat zou willen? Ik heb lang zitten turen maar kan het niet vinden. Ook mis ik de smileys in het overzicht.......

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Voor zover ik weet kun je dat niet zelf doen en het zou volgens de algemene voorwaarden ook niet mogelijk zijn. Je zou contact kunnen opnemen met een moderator van de site om te kijken wat er misschien toch mogelijk is vanwege bepaalde omstandigheden oid. kappeuter?

Uit de algemene voorwaarden:

Gebruikers kunnen bijdragen aan de site leveren in de vorm van berichten, forumtopics en toevoegingen en aanpassingen aan film- of regisseursinformatie. Deze bijdragen aan de site worden op het moment van plaatsen eigendom van de website en worden niet op verzoek verwijderd. Dit geldt ook voor verstuurde privéberichten die niet door de ontvanger zijn verwijderd.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Waku schreef:

Bij De Site > Algemeen > Post verwijderen:

Hoe kan ik mijn berichtje verwijderen als ik dat zou willen? Ik heb lang zitten turen maar kan het niet vinden. Ook mis ik de smileys in het overzicht.......

Ik neem aan dat je vraag specifiek gaat over de nieuwe layout, omdat je ook een opmerking plaatst over de smileys.

Die smileys komen nog terug, dat staat op de lijst. Dat is inderdaad een gemis.

Een bericht verwijderen kan via het lichtgrijze prullenbak icoontje onderaan je bericht. Zoals je waarschijnlijk weet kan dat een x aantal uren na het plaatsen, ik meen 12 uur.

Wat Heino zegt kan in bijzondere gevallen (privacygevoelige info etc.). Neem daarvoor contact op met een moderator.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Eerlijk gezegd is het nu zo onoverzichtelijk en druk dat een bezoekje in de nieuwe layout me serieus moe aan de ogen maakt.

De lettergrootte vind ik zelf ook wel een ding. De klassieke site heeft volgens mij een iets grotere of beter leesbaar lettertype. Teksten lezen op de nieuwe layout is een stuk vermoeiender.

Ook de enters die automatisch worden toegevoegd vind ik onrustig en rommelig overkomen.

Normaliter zorg je als user zelf voor de leesbaarheid door enters en alinea's zelf vorm te geven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik wil daar wel een vervolgvraag op stellen. Wordt het niet eens tijd om leden meer rechten te geven wat betreft hun eigen berichten aanpassen/verwijderen?

Ik weet dat jullie verweer is dat als mensen alles maar willekeuring mogen wissen, hele discussies kapot gaat. Maar hoe vaak gaat dat nou gebeuren? Ik denk dat 95 procent het gaat gebruiken om een lelijke zin weg te halen of een spelfoutje te corrigeren.

Zou die 24 uur niet omgezet kunnen worden naar een week aanpastijd?

Waku

• 5456 berichten
  • 6491 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Ik neem aan dat je vraag specifiek gaat over de nieuwe layout, omdat je ook een opmerking plaatst over de smileys.

Die smileys komen nog terug, dat staat op de lijst. Dat is inderdaad een gemis.

Een bericht verwijderen kan via het lichtgrijze prullenbak icoontje onderaan je bericht. Zoals je waarschijnlijk weet kan dat een x aantal uren na het plaatsen, ik meen 12 uur.

Wat Heino zegt kan in bijzondere gevallen (privacygevoelige info etc.). Neem daarvoor contact op met een moderator.

Dank je wel voor de feedback

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik wil daar wel een vervolgvraag op stellen. Wordt het niet eens tijd om leden meer rechten te geven wat betreft hun eigen berichten aanpassen/verwijderen?

Ik weet dat jullie verweer is dat als mensen alles maar willekeuring mogen wissen, hele discussies kapot gaat. Maar hoe vaak gaat dat nou gebeuren? Ik denk dat 95 procent het gaat gebruiken om een lelijke zin weg te halen of een spelfoutje te corrigeren.

Zou die 24 uur niet omgezet kunnen worden naar een week aanpastijd?

De ervaring uit het verleden heeft geleerd dat users wel regelmatig berichten leeg maken na een discussie. Complete discussies werden zo niet meer leesbaar doordat een of meerdere users hun bericht weghaalden of blanco maakten.

Dus dat gaan we niet doen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

De ervaring uit het verleden heeft geleerd dat users wel regelmatig berichten leeg maken na een discussie. Complete discussies werden zo niet meer leesbaar doordat een of meerdere users hun bericht weghaalden of blanco maakten.

Dus dat gaan we niet doen.

Ik vind dit alleen te oppervlakkig. Hoe lang geleden? Bij hoeveel users? Volgens mij heeft MM een hele trouwe kern berichtenplaatsers die ik hoger aansla. En dat er een paar minder interessante users het wel doen, ja ach. Ik vind niet dat ''wij'' dan moeten lijden voor dat kleine groepje. 24 uur is gewoon veel te weinig. Ik ken geen enkel forum waar je niet de optie hebt om berichten van jezelf te verwijderen, een tussenweg tussen jullie wensen en ''onze'' wensen moet toch te vinden zijn? Maak er dan minstens 48 uur van.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Ik heb idd ook wel eens dat ik de volgende middag denk 'huuu JM wat een fout!!!'

24 uur zou hier idd bij helpen, maar ik lig er ook niet direct wakker van.

badfans69

• 3963 berichten
  • 6126 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ah, overheen gelezen in de zee van berichten of alweer vergeten. Dan zeg ik niks en wacht ik af.

Blij dat er veranderingen komen. Eerlijk gezegd is het nu zo onoverzichtelijk en druk dat een bezoekje in de nieuwe layout me serieus moe aan de ogen maakt.

Via je profiel --> instellingen --> klassieke modus aanvinken, kun je de oude layout zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.