• 15.757 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.019 gebruikers
  • 9.372.610 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dit is al zo vaak besproken en toegelicht. De huidige instelling is een compromis, na slechte ervaringen uit het verleden.

Ja dat dat inmiddels iets langer geleden is, wat maakt dat uit. We gaan dat experiment niet opnieuw herhalen.

Moderators zijn altijd bereid storende fouten voor je te verbeteren. Stuur dan even een pm.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Even een vraagje over de top 250 pagina.

Geen idee hoe ik er in geslaagd ben, maar daarstraks had ik een versie waar mijn stemmen bij de films stonden (en de geziene films ook in een andere kleur aangeduid waren).

Ik begrijp die filters langs de linkerkant ook niet zo. Bij regisseur staat bijvoorbeeld een tag "Takashi Miike", maar die filtert de lijst helemaal niet, die brengt je naar de toplijst van Miike. Er staat ook een zoekbalkje boven, maar daar gebeurt helemaal niks mee als je er wat intypt.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8546 stemmen

Hoe lang blijven die regisseur pagina's nog incompleet? Dit is niet te doen...

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Valt me nu pas op dat Apple TV+ niet bij de VOD diensten staat? Staat dat op het wensenlijstje Kapp?

Ik geef toe dat het een zwakke broeder is vergeleken met de concurrentie, maar langzamerhand staan er toch zeker een aantal aardige dingen op. Erg genoten zelfs van Ted Lasso

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja, zeker wel. En ook Cinetree.

De prioriteit ligt nu echter eerst nog bij het huidige VOD-aanbod. Daar zijn nu nog enkele technische problemen, het verloopt hier en daar nog niet helemaal vlekkeloos, maar de afgelopen maanden is er vooruitgang geboekt.

Ik denk dat als dat helemaal soepel loopt, er naar uitbreiding gekeken kan worden.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Leuk, goed om te horen. Eens met de prio ook.

Heeft ook geen haast, maar zou wel geinig zijn. Denk wel dat het iets kan helpen om de krenten uit de pap (al is het een klein kommetje bij AT+) de weg naar hun publiek te laten vinden hier op MM.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

https://i.imgur.com/Pfxb3uE.jpg

Ik krijg een melding om 10:47, maar die is blanco, zoals hier te zien is. Ook in klassieke weergave is de melding leeg, maar zie ik dat het iets is van de user met predator als avatar, weet uit het hoofd even niet meer welke username erbij hoort (shame on me).

kaketoe

• 827 berichten
  • 1708 stemmen

De keuze om mainstream te gaan wordt nog eens pijnlijk zichtbaar bij de On Demand sectie van een film. Bijvoorbeeld Central do Brasil (1998) is beschikbaar op Cinemember maar het is vooral duidelijk dat de film niet beschikbaar is bij alle mainstream aanbieders. Een enkele regel -Beschikbaar op Cinemember voegt natuurlijk veel meer waarde toe dan deze non-informatie.

Nubis

• 287 berichten
  • 1489 stemmen

Ik weet niet in welk topic ik dit moet plaatsen, dus ook nog even hier mijn vraag:

Eerst hield ik altijd bij wanneer er nieuwe films uitkwamen, dit kon je per maand of week (en jaar) bekijken. Nu kan ik dit nergens meer vinden, alleen bij 'Alle films' dus bijvoorbeeld alle films van 2021, maar niet per maand of week welke films er chronologisch zijn uitgekomen.

Weet iemand waar ik weer het volledige overzicht van uitgekomen films kan bekijken?

Ik gebruikte dit overzicht normaal gesproken om bij te houden welke films ik nog moest zien in de bios, of welke ik had gemist. Ik snap dat nu de bioscopen dicht zijn, maar er zijn alsnog films uitgekomen afgelopen tijd. Die wil ik ook graag bijhouden.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Op de nieuwe site heb je wel een overzicht met nieuwe films.

Het zou inderdaad mooi zijn als het volledige bioscoopoverzicht weer terug komt, maar het zou een bewuste keuze kunnen zijn dat het nu niet getoond wordt omdat de bioscopen al even gesloten zijn.

De Top Recent wordt ook gemist.

Misschien heb je hier ook wat aan: Top 50 beste films uit 2020

Je kunt ook via uitgebreid zoeken een heel gerichte zoekopdracht uitvoeren op jaartal en genre.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Enig idee nog wat die bovenstaande blanco update issue van mij is kapp? Ik meen dat ik hem nog niet langs had zien komen in dit topic?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nee ik heb geen idee eigenlijk. Misschien had de betreffende user zijn bericht alsnog gewist?

Staat die blanco melding er nog steeds bij Alle meldingen?

Het lijkt me een zeldzaam ding, maar alsnog zou het niet moeten kunnen.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Jup, staat er nog steeds. Iemand een idee welke user predator als avatar heeft? Dan kan ik het vragen evt.

Verder niet boeiend, lijkt me idd zeldzaam, maar ik ben wel nieuwsgierig wat het dan was en hoe het misschien te verklaren is.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Als je de filmografie van George Lucas bekijkt, dan staat Empire Strikes Back tussen zijn lijstje van geregisseerde films. Er wordt wel aangegeven dat het om second unit director gaat maar als je dan toch alles uiteen wil trekken (schrijver, editor, acteur, etc), dan moet second unit director ook apart zijn? Nu lijkt het alsof Lucas Empire Strikes Back heeft geregisseerd en dat is niet.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Veel berichten worden dubbel geplaatst. Die bug is bekend neem ik aan? Alleen op deze pagina al 2x.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Je kan niet na het plaatsen een bericht alsnog aanmerken als 'mening/recensie' (op de oude site wel). Daarnaast is het niet goed zichtbaar dat iets als mening is gemarkeerd als er geen sterren worden toegekend, het zou mooier zijn als je dat ook dan kon zien.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

eRCee schreef:

Je kan niet na het plaatsen een bericht alsnog aanmerken als 'mening/recensie' (op de oude site wel). Daarnaast is het niet goed zichtbaar dat iets als mening is gemarkeerd als er geen sterren worden toegekend, het zou mooier zijn als je dat ook dan kon zien.

Dat eerste kan wel hoor, kwam ik toevallig achter. Gewoon op je sterren links naast je mening klikken

Sater

• 106 berichten
  • 96 stemmen

Ik ben nog niet zo te spreken over de zoekfunctie. Vaak komt de film die ik zoek pas bovendrijven als ik de volledige titel heb getypt.

Als voorbeeld Terminator. Zelfs als ik al 'Terminat' heb getypt, zie ik alleen maar films met 'Terminal' in de titel. Dat begrijp ik niet, want die 'l' zit niet in het door mij getypte woord. Ook als ik Predator zoek en 'Predat' heb getypt, staan er alleen maar films met 'Preda' in de lijst. Of als ik 'Wild goo' typ, zie ik alleen maar films met Wild in de titel (maar niet met 'goo'), laat staan dat Wild Goose Lake tevoorschijn komt.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Ik ben teruggegaan naar de klassieke modus. Ik wacht tot de kinderziektes er ('n beetje) uit zijn.

Simon Smith (crew films)

• 1374 berichten
  • 4512 stemmen

Sater schreef:

Ik ben nog niet zo te spreken over de zoekfunctie. Vaak komt de film die ik zoek pas bovendrijven als ik de volledige titel heb getypt.

Als voorbeeld Terminator. Zelfs als ik al 'Terminat' heb getypt, zie ik alleen maar films met 'Terminal' in de titel. Dat begrijp ik niet, want die 'l' zit niet in het door mij getypte woord. Ook als ik Predator zoek en 'Predat' heb getypt, staan er alleen maar films met 'Preda' in de lijst. Of als ik 'Wild goo' typ, zie ik alleen maar films met Wild in de titel (maar niet met 'goo'), laat staan dat Wild Goose Lake tevoorschijn komt.

Dit was mij ook al opgevallen. Ik wilde de film Shockproof opzoeken, maar die titel verschijnt pas als suggestie na het intikken van 'shockproo'. Daarvoor komen er allerlei onzinnige suggesties.

Gorro

• 701 berichten
  • 11654 stemmen

Bij deze film lijkt er iets fout gegaan bij de transitie. De berichten gaan over een andere film (en waarschijnlijk ook de stemmen). Ik denk dat het Tomcats moet zijn. Die film is op dit moment niet te vinden om MovieMeter.

narva77 (crew films)

• 12725 berichten
  • 6540 stemmen

Gorro schreef:

Bij deze film lijkt er iets fout gegaan bij de transitie. De berichten gaan over een andere film (en waarschijnlijk ook de stemmen). Ik denk dat het Tomcats moet zijn. Die film is op dit moment niet te vinden om MovieMeter.

Klopt, dat moet Tomcats zijn. Probleem is bekend, zie hier:

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

kaketoe schreef:

De keuze om mainstream te gaan wordt nog eens pijnlijk zichtbaar bij de On Demand sectie van een film. Bijvoorbeeld Central do Brasil (1998) is beschikbaar op Cinemember maar het is vooral duidelijk dat de film niet beschikbaar is bij alle mainstream aanbieders. Een enkele regel -Beschikbaar op Cinemember voegt natuurlijk veel meer waarde toe dan deze non-informatie.

In de klassieke modus staat er (gelukkig) wel een duidelijke link naar Cinemember.

Duke Nukem

• 1779 berichten
  • 1982 stemmen

kappeuter schreef:

De mogelijkheid om terug te schakelen naar de 'klassieke' site blijft in principe voorlopig bestaan.

Ai "voorlopig", dat woordje neemt bij mij de vreugde meteen weer weg. Na het inloggen en zien van de nieuwe lay-out, heb ik heel snel weer naar de oude vertrouwde lay-out overgeschakeld!

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Waar is de uitgebreide zoekmachine?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Het valt me op dat de berichten van geachte medelid "mister blonde" steeds dubbel verschijnen. Hoe kan dat? Zie nu weer bijvoorbeeld in het nieuwstopic over vijf verontrustende films met een uitstekende beoordeling.

Flavio

• 4896 berichten
  • 5228 stemmen

Dat heeft waarschijnlijk te maken met de koppeling tussen TV-Meter en MovieMeter. Zie ook het verschil in aantal stemmen bij beide berichten. Ik weet niet of bij iedereen met een account bij TV-Meter berichten dubbel worden geplaatst -edit: nee dus.

Het is gemeld bij de ontwikkelaars.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

sinterklaas schreef:

Waar is de uitgebreide zoekmachine?

Die kun je hier vinden: Zoeken

Deze zoekfunctie is ook te benaderen door in het witte zoekveld hierboven iets in te tikken en dan op "uitgebreid zoeken" dat onder de zoekresultaten verschijnt.

musicfriek

• 53 berichten
  • 375 stemmen

Hoi, de errors 524 vliegen ons weer om de oren op MusicMeter, mijn geduld begint een klein beetje op te raken...

Mac Hammer Fan

• 6026 berichten
  • 7446 stemmen

Ook hier last met de 524 errors bij Moviemeter en TVmeter. Vooral erg als je juist een serie aan het toevoegen bent met veel episodes en helemaal opnieuw moet beginnen.

Daarnaast merk ik op dat het niet meer mogelijk is grote posters te gebruiken om een toevoeging in te zenden. Dat kon evenwel nog opgelost worden door ze te verkleinen naar 800 px.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.