menu

De Site / Algemeen / Zoeken op de site

zoeken in:
Op zich wel een punt dat het leuk was geweest als MovieMeter de film met deze kleine typfout ook had gevonden. Het zoeksysteem is veel beter dan het vroeger was, maar niet perfect inderdaad.

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

G-Force (2009), L'Auberge Espagnole (2002) en L'Adversaire (2002) zijn alleen te vinden als je ze helemaal tikt, zelfs zonder laatste letter komen ze er nog niet te staan.
Zo zullen d'r ongetwijfeld wel meer zijn.

Hallo Moviemeter,

de zoekfunctie werkt momenteel niet? Er worden geen suggesties gegeven bij het intypen van een filmnaam.

Wel mooi dat als je zoekt op 'beauty and the bea' American beauty nog steeds het eerste resultaat is.

Geen idee of het al eens voorgesteld is, maar ik heb het idee dat er steeds meer documentaires toegevoegd worden en/of er steeds meer documentaires gekeken worden. In ieder geval zou ik het fijn vinden als je naast 'reguliere films' en 'miniseries' nu ook documentaires zou kunnen aan-/afvinken als het gaat om 'filmtypes'.

Ik krijg steeds vaker een zoeklijst waarvan de helft aan (doorgaans voor mij oninteressante) documentaires.

The Silence (2010)
The Silence (2006)

Deze twee titels verschijnen pas bij de zoekrobot wanneer ze volledig én met hoofdletters (zowel het lidwoord als het naamwoord) ingetypt zijn. Kan dat ergens een foutje zijn...?

Boenga schreef:
The Silence (2010)
The Silence (2006)

Deze twee titels verschijnen pas bij de zoekrobot wanneer ze volledig én met hoofdletters (zowel het lidwoord als het naamwoord) ingetypt zijn. Kan dat ergens een foutje zijn...?

De zoekfunctionaliteit is niet perfect en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden. Maar het idee hier is dat je, zolang er geen precieze zoekresultaten zijn, gezocht wordt naar alle films die aan je zoekopdracht voldoen. En dat de populairste / bekendste resultaten vervolgens voorrang hebben.

Oké, dankjewel voor de info.

Nog een suggestie voor de zoekfunctie: om het aanbod van Netflix te koppelen aan 'Mijn Films', zodat je heel makkelijk kunt zien welke films er wel/niet op Netflix staan.

En nog steeds:
chevy93 schreef:

Geen idee of het al eens voorgesteld is, maar ik heb het idee dat er steeds meer documentaires toegevoegd worden en/of er steeds meer documentaires gekeken worden. In ieder geval zou ik het fijn vinden als je naast 'reguliere films' en 'miniseries' nu ook documentaires zou kunnen aan-/afvinken als het gaat om 'filmtypes'.

Ik krijg steeds vaker een zoeklijst waarvan de helft aan (doorgaans voor mij oninteressante) documentaires.

Ik krijg Best F(r)iends (2017) niet gevonden via de zoekbalk, waarschijnlijk door de haakjes.

Wel als je de hele titel typt. Het zoekscript is inderdaad niet altijd perfect bij titels met specials tekens.

chevy93 schreef:
Nog een suggestie voor de zoekfunctie: om het aanbod van Netflix te koppelen aan 'Mijn Films', zodat je heel makkelijk kunt zien welke films er wel/niet op Netflix staan.

En nog steeds:
(quote)

Ik vind dit vrij specifieke voorstellen (een ander zal weer willen zien welke films op Videoland staan, of momenteel in de bioscoop draaien). Hetzelfde geldt ook voor je documentaireverzoek. Een ander zal weer niet op animatie of horror zitten te wachten. Een algemene optie om bepaalde genres uit te kunnen sluiten van zoekresultaten zou dan wellicht een goede optie zijn.

Het zoeken kan beter, er staan diverse verbeterpunten en wensen op de lijst met bekende punten. Maar eerlijk gezegd... ik weet niet of ik het zoeken ooit nog grondig aan zal pakken, omdat ik het momenteel in veruit de meeste gevallen best goed vind werken en ik het niet zo'n leuke klus vind.

Als je in Google dit tikt:
best f(r) moviemeter

Dan kom je bij de juiste film op mm uit.

Jordy schreef:
Ik vind dit vrij specifieke voorstellen (een ander zal weer willen zien welke films op Videoland staan, of momenteel in de bioscoop draaien).
Kan ik me voorstellen. Netflix is echter wel een veelvoud groter dan Videoland (1 op de 3 huishoudens heeft Netflix was van de week in het nieuws) en i.t.t. de bioscoop is het aanbod van Netflix continu aan verandering onderhevig. Het aantal oudere films dat opeens (incidenteel) een keertje in de bioscoop komt, is bijzonder klein. Maar goed, als je iets bouwt voor Netflix (dat is idd vrij specifiek mijn verzoek, omdat ik nou eenmaal Netflix heb), lijkt me het een koud kunstje om datzelfde script toe te passen op overige kanalen.

Hetzelfde geldt ook voor je documentaireverzoek. Een ander zal weer niet op animatie of horror zitten te wachten. Een algemene optie om bepaalde genres uit te kunnen sluiten van zoekresultaten zou dan wellicht een goede optie zijn.
Snap ik. Zelf zie ik documentaires als echt wat anders dan de langspeelfilm. Als je ook kijkt naar de top recent, staat deze vol met documentaires, die over het algemeen ook niet bijster veel stemmen hebben.

Afijn, het zijn ook maar suggesties. Als je er de tijd/zin niet voor hebt, moet je het vooral niet doen.

In De Site > Algemeen > Zoeken op acteurs/actrices:

Waarom kan ik alleen films zoeken op titels of op namen van regisseurs en niet op acteurs of actrices?? Kan die optie niet een x toegevoegd worden?

kappeuter (crew)
renzoroy
Dat kan gelukkig al; via de uitgebreide zoekfunctie (klik op de loep rechtsboven), of volg deze link.

kappeuter schreef:
renzoroy
Dat kan gelukkig al; via de uitgebreide zoekfunctie (klik op de loep rechtsboven), of volg deze link.

oh ok, thanx

Het zal vast bekend zijn maar het snelzoeken in de balk gaat niet echt goed. Heel vaak verschijnt de film niet wanneer je de exacte titel invoert. Bijvoorbeeld de film The Machine. Je krijgt dan veel resultaten waar bijvoorbeeld The niet in voor komt.

kappeuter (crew)
arno74
Ik zie The Machine (2013) er gewoon bij staan hoor.

kappeuter schreef:
arno74
Ik zie The Machine (2013) er gewoon bij staan hoor.

Het lijkt een beetje random, hier bijvoorbeeld zie ik 'm niet. En het gebeurt best vaak, het is niet de eerste titel waarmee ik hiertegen aanloop.

Dat heb ik ook gemerkt arno74 en vandaar dat ik de films soms via google zoek, al mag dat nooit de bedoeling van deze site zijn. Heb dan in ieder geval altijd prijs.

kappeuter (crew)
arno74 schreef:
Het lijkt een beetje random, hier bijvoorbeeld zie ik 'm niet. En het gebeurt best vaak, het is niet de eerste titel waarmee ik hiertegen aanloop.

Druk in zulke gevallen dan op enter. Snelzoeken is altijd maar een selectie van de zoekresultaten.

kappeuter schreef:
(quote)

Druk in zulke gevallen dan op enter. Snelzoeken is altijd maar een selectie van de zoekresultaten.
Zo doe ik het inderdaad ook, het is alleen wel raar dat films waarvan de titel niet overeenkomt wel getoond worden, terwijl je zou verwachten dat een exacte match bovenaan zou komen te staan. Ik wist niet of dit bekend was, vandaar.

In De Site > Algemeen > Search Item:

Volgens mij is de search engine case-sensitive geworden.
Zoek maar eens op "The Fox" of op "the fox" als je op zoek bent naar The Fox (2017). Dit is niet altijd geweest (toch?). Is dat nieuw, een fout of ligt het weer eens aan mij ?

Gi-Force schreef:
Volgens mij is de search engine case-sensitive geworden.
Zoek maar eens op "The Fox" of op "the fox" als je op zoek bent naar The Fox (2017). Dit is niet altijd geweest (toch?).

Er is niets gewijzigd. De andere "the fox" resultaten worden als belangrijker / meer relevant ingeschat. In dat soort gevallen even op enter drukken voor alle resultaten.

Even een vraagje: Kan de zoekmachine minder leesteken-gevoel gemaakt kunnen worden?
Een voorbeeldje: D'Après une Histoire Vraie
Als ik zoek naar d'apres of d apres kan hij de film niet vinden. Omdat de schuine streep op de e ( een zogenaamde Accent grave) er persé op moet, wilt de zoekmachine de film vinden. Dat is niet heel gebruiksvriendelijk.

Een klein dingetje, maar het gebruiksgemak van de zoekmachine zou erop vooruit gaan.

Met "apres" staat de film er wel tussen, het heeft te maken met het lidwoord "d'".

Inderdaad een verbeterpuntje, maar een vrij exotisch geval. Zo zijn er nog wel meer kleine dingetjes waardoor het zoeken net niet 100% is. Denk ik dat hier op korte termijn iets aan gedaan wordt, sorry.

Hoe wordt de volgorde van zoeksuggesties eigenlijk bepaald?

Er zijn nogal wat films die Cargo heten, waarvan 3 uit 2017:

https://i.imgur.com/2S9jviF.png

Je zou zeggen dat de versie met de meeste stemmen en/of berichten de bovenste suggestie is, maar het is juist de onderste.

Ja het is wel de bedoeling dat de populairste / bekendste films bovenaan staan. Zal op de lijst zetten om hier eens naar te kijken

De zoekfunctie hier blijft voor mij iets ongrijpbaars. Als je in het zoekvak Cocktail intikt verschijnt Cocktail (2012) boven Cocktail (1988). Hoe dan? De laatste heeft meer stemmen en berichten en is ouder en eerder toegevoegd..

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.