L'Iniziazione (1986)

Alternatieve titels: Exploits d'un Jeune Don Juan, Les | Exploits of a Young Don Juan

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Gianfranco Mingozzi
met Claudine Auger, Serena Grandi en Marina Vlady

Roger is een 16-jarige jongen, die zijn maagdelijkheid wil verliezen. Zijn aanvankelijke inspanningen zijn niet succesvol, maar dan breekt de Eerste Wereldoorlog uit en de mannen moeten naar het front om te vechten. Roger krijgt nu plots verscheidene kansen voor een liefdesavontuur. Hij maakt de meid zwanger, vervolgens zijn tante en zijn zuster. Hij probeert wanhopig een huwelijkspartner voor hen te vinden om een schandaal te voorkomen.

Net als zijn soortgelijke voorganger Benjamin uit 1968 een ondermaatse film met een ongelooflijk melig verhaaltje en dito vertolkingen. Een uitzondering wil ik daarbij maken voor de nog zeer jeugdige Virginie Ledoyen, die leuk debuteert.