Gung Ho (1986)

Komedie / Drama

geregisseerd door Ron Howard
met Michael Keaton, Gedde Watanabe en George Wendt

De inwoners van het stadje Hadleyville worden met bankroet geconfronteerd, wanneer de plaatselijke autofabriek, na 35 jaar, gesloten wordt. Alleen U-Haul Rental, de verhuurmaatschappij doet gouden zaken nu iedereen de stad verlaat. Hunt, de vroegere voorman van de fabriek, wil niet bij de pakken blijven zitten en heeft een plan. Hij reist naar Japan en onderhandelt met de firma Assan Motors, om het bedrijf over te nemen, en zo de stad opnieuw te laten floreren. Zijn plan werkt en Hunt wordt de held van de stad. Maar nog Hadleyville, noch Assan Motors, hebben de cultuurschok ingecalculeerd.

Grappige originele en vermakelijke komedie. met een
goed op dreef zijnde Keaton.

avatar van Johnny Sack
Ron Howard word er door sommigen van beticht dat hij alleen zoetsappige films maakt.
Ik persoonlijk vind dat geen probleem, het is namelijk leuk om eens met de gehele familie een film te kijken en daar is deze film perfect geschikt voor!
Gung Ho (je lacht je een breuk) vond ik een geweldige film waar alles in zit voor een avond van clean family fun.
Daarom 3,5 ster zeker waardig!

avatar van Aapje81
Een van de weinig films van Ron Howard die ik echt leuk vond. Vooral Keaton doet het hier uitstekend.

avatar van Mescaline
Vermakelijke film die lekker weg kijkt en het vooral moet hebben van de eerste helft.

Gung Ho is aardig kijk voer maar doet geen enkele moeite clichés te ontwijken en dat was toch wel jammer.

Vermakelijk maar niet bijzonder.

avatar van Beertje45
Een heel grappige komedie. We zien echter ook een een erg naar kantje van de doorsnee Amerikaan, hun gevoel van oppermachtigheid en onbeschoftheid tegenover andere volkeren en culturen. Als je dat terzijde laat krijg je waar voor je tijd die je besteed aan het kijken van dit pareltje.

avatar van clubsport
originele komedie die focust op de verschillen tussen de 2 culturen en daar wel met natuurlijk veel cliche's de humor uit weet te halen .
verder heeft het natuurlijk weinig diepgang maar daar is deze komedie ook niet voor bedoelt , al met al levert het toch wel een licht vermakelijke film op .

Goeie film over een failliete autofabriek in Amerika die gered wordt door een Japans bedrijf. Een leuk verhaal dat een onderhoudende film oplevert. De film blijft luchtig met betrekking tot de cultuurverschillen (en dan vooral de werkethiek), maar gaat ook niet voor de gemakkelijke lach. Het geheel deed me hier en daar wat denken aan de films van Frank Capra.