No Mercy (1986)

Actie / Thriller

geregisseerd door Richard Pearce
met Richard Gere, Kim Basinger en Jeroen Krabbé

Tijdens de arrestatie van gangsterbaas Losado komt de partner van politieman Eddie Jilette (Richard Gere) om. Jilette is vastbesloten zich te wreken en ontvoert de bloedmooie Michel Duval (Kim Basinger), de minnares van Losado (Jeroen Krabbé). Er ontspint zich een strijd op leven en dood wanneer Jilette valt voor de charmes van Duvall en een sadistische Losado alles op alles zet om haar terug te krijgen.

neo (crew)
goeie rol van krabbe

avatar van Pkunk
Lang geleden, maar toen vond ik 'em wel cool 3*

Linda
vind het wel een aardig filmpje.
vind alleen gere niet geschikt voor een rol als agent , hij ziet er veel te schattig uit met zijn babyoogjes.
3sterren

avatar van speedy23
Als er één ding is dat deze prent bewijst is het dat twee aantrekkelijke hoofdrolspelers geen garantie voor succes zijn. Enerzijds klikt het niet echt tussen Richard Gere en Kim Basinger, anderzijds zit het met de geloofwaardigheid van dit verhaal ook al niet echt snor. Het staat bol van de clichés en is daarom bijzonder voorspelbaar. Bovendien grenzen de personages aan archetypes: Gere is de bittere held die het recht in eigen handen neemt, Basinger speelt haar eeuwige rol van sensuele femme fatale en mijn noorderbuur Jeroen Krabbé is al even karikaturaal als de sadistische schurk. Verwacht verder ook geen diepgang van dialogen noch verhaallijn. Niet echt wat we gewend zijn van regisseur Richard Pearce, die voordien terecht faam verwierf met drama's als Heartland en Country. Wat U wel krijgt is een flinke dosis actie die culmineert in een spectaculaire climax. Ander pluspunt van No Mercy is verder de typische couleur locale van New Orleans, Louisiana met zijn moerassen en vochtige broeierigheid die Pearce perfect weet weer te geven...

djelle
Volledig akkoord. Geloofwaardigheid is wankel, voorspelbaar verhaal, wat clichés en stereotiepjes... Maar aan de andere kant een goeie en onderhoudende romantishe actiefilm, met enkele leuke scenes en goed gekozen en weergegeven settings. Wat me vooral echt stoorde is het feit dat het inderdaad totaal niet klikte tussen Gere en Basinger, wat toch wel redelijk zwaar doorwoog op gans de film. 3*

avatar van henkula
Linda schreef:
vind het wel een aardig filmpje.
3sterren

Tagline: Trust him... he's a cop.
(Internal Affairs (1990))

Leuke actiefilm. Gere is misschien wat lief maar Bassinger is schitterend en Krabbe zet een prachtige schurk neer.
Zeer genietbaar.
Ruim voldoende dus 3,5**

avatar van xenne
oppervlakking filmpje, dat gaandeweg zeer voorspelbaar wordt. de bloedmooie Kim Basinger maakt de film nog het bekijken waard, voor de rest niets speciaal... middelmatig, dus een 2½

avatar van selientje
lijkt me een beetje ouderwets maar mischien ga ik hem wel kijken want er is niets anders op tv

nou film komt volgens mij niet? zenden voetbal uit.....

was wel benieuwd eigenlijk!

avatar van Iron Maiden
erg goede film,
einde blijft geweldig met die aangegeven x'jes.

avatar van darkjaap
krabbe was het enige pluspunt.. voor de rest vond ik hem bagger
* *

avatar van tommykonijn
Gaat wel, Richard Gere en Kim Basinger acteren hun rollen goed en Jeroen Krabbé deed ook wel goed zijn rol maar in De soldaat van Oranje vond ik hem nog beter. De scenes van het vuur zijn erg nep vind ik (Krabbé loopt gewoon door het vuur de trap op) het verhaal vind ik ook niet echt geweldig maar wel aardig. Een vermakelijke film maar eigenlijk niets meer.

raymondo
Lang leve de doorspoel knop!

avatar van Filmkriebel
Twee topsterren uit Hollywood prijken op deze affiche. Dat zou genoeg moeten zijn om de verwachtingen in te lossen.

Helaas, dit is een film die goed begint maar stilaan wegzakt in een moeras van goedkoop geweld. Nog eventjes het verhaal uit de doeken doen.
De film speelt zich af in een broeierig New Orleans. Eddie Jillette, een stoere flik, biedt zich na een tip als huurmoordenaar aan. Hij moet een lokale gangster, Losado uit de weg ruimen. Het initiatief van de opdracht werd genomen door de ontsnapte minnares en "slavin" van Losado, Michelle Duval. Wanneer Losado de jacht inzet, moeten beiden gauw in de swamps gaan vluchten. En hoe kan het ook anders, ze worden verliefd op elkaar. Wanneer ze uit het moeras komen, gaat de film op automatische piloot door naar een onvermijdelijke confrontatie.

Het is absolute nonsense tot op een zeker niveau, en het einde is bijzonder gewelddadig. Richard Gere is niet voor actiefilms als deze gemaakt en hij werkt zelfs behoorlijk op de zenuwen. Kim Basinger is gewoon de babe van dienst. Flauwe acteerprestaties met personages die niet uitgewerkt worden, stevige actie in een toch wel vrij voorspelbare maar mooi in beeld gebrachte naieve film. Hoe meer ik deze film zie (intussen 3 keer toch al), hoe slechter ik hem vindt.

tommykonijn schreef:

Mooi verwoord, helemaal mee eens. Vond persoonlijk Richard Gere het minste van de drie.

avatar van nachtschade
Leuk voor een avondje dom vermaak. Actiefilm van dertien in een dozijn. Basinger geeft net het beetje extra, waardoor je blijft kijken tot het eind.

avatar van 606
Aardig filmpje met goede acteurs.
Klein en simpel verhaal.

3 sterren

avatar van badfans69
Simpel en eenvoudig, recht toe recht aan

Clichématige, gedateerde, sfeervolle, voorspelbare en conventionele standaard wraakthriller of sterotype kat en muisspel, waarin Richard Gere en Kim Basinger als attractief koppel voor de bezoekers moest zorgen, maar de sexy scènes werken niet en de dialogen zijn miserabel.
Over de cast: vooral Gere als een taaie en hardnekkige politieagent en Krabbé, sappig, interessant en meedogenloos, stelen de show.

avatar van Piratje
Vrij eenvoudig voorspelbaar verhaal van goed en slecht waarin Gere en Crabbé als tegenstrevens de kijkkersmagneten zijn. Ook al spelen ze niet top.
De mooie Kim Basinger speelt ondermaats naief.

Wel spannende en langdradige momenten, zoals het watergebeuren en het plot, en speciale trucks om het vuurwerk warm te houden.

Maar diverse regiefoutjes maken het geheel onrealistisch.

Over zijn geheel een bezienswaardige ontspannende film.

2,5 lijkt me meer dan voldoende.

Een resem cliché's, missertjes en onwaarschijnlijkheden vullen deze film die, ondanks een bekende, maar toch niet echt overtuigende cast, niet hoger uitvalt dan het stationsrommaneke-niveau.

Matige film over een agent die wraak zoekt als zijn partner vermoord wordt. Verre van origineel en vrij standaard allemaal. Het begint allemaal wel aardig, maar naarmate de film vordert zakt het geheel wat in. De romance tussen Richard Gere en Kim Basinger komt niet goed over en de dik aangezette rol van Jeroen Krabbé is ook maar even leuk.

avatar van Left4Dead
Bijna 30 jaar en op zich kijkt hij best goed weg. Het nadeel is het acteren, de casting past niet voor honderd procent bij de rollen.

Het verhaal is dun, rolt zich langzaam uit maar nergens had ik het gevoel van verveling. De omgeving moet er een broeierige sfeer aan geven om tussen Kim en Richard dat extra swung te krijgen. Dat mislukt compleet want het komt allemaal houterig over.

Petite amusement, desalniettemin is het mij hier 3** waard en geeft een 6.5 op een schaal van 10.

avatar van Boenga
Met een lange tussenpauze een 2de keer gezien. Niet bepaald m'n ding, daarvoor is het geheel te clichématig in zijn genre, maar al bij al kan ik wel genieten van wat ik zag; en dat heeft veel met de hoofdrolspelers te maken. Al is en blijft z'n rol in Pretty Woman wel de ideale casting voor Gere...