• 8.252.904 stemmen

Mystic Pizza (1988)

Romantiek / Drama | 104 minuten

Genre: Romantiek / Drama

Alternatieve titel: (...Smaakt naar Meer)

Geregisseerd door: Donald Petrie

Met onder meer: Annabeth Gish, Julia Roberts en Lili Taylor

Releasedatum: 13 oktober 1989

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Mystic Pizza

"A romantic comedy with the works"

Mystic, Connecticut. In een eenvoudige pizzatent, genaamd Mystic Pizza, werken drie jonge meiden als serveerster. Het zijn de mooie Daisy Araujo, haar slimme zus Kat en hun vrolijke vriendin Jojo. Jojo weet door voor het altaar flauw te vallen een huwelijk met haar vriendje Bill te ontlopen. Hoewel ze van Bill houdt, is ze bang om in geen tijd net zo'n uitgezakte huissloof te worden als Bills moeder. Daisy ontmoet Charlie Winsor, een prettig gestoorde student van goeden huize die rondrijdt met een Porsche. Kat wordt verliefd op een architect, die een dochter heeft. Het liefdespad gaat echter niet altijd over rozen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

hee Gish, de vervangster van Scully

• 1955 berichten

Wordt Gish de vervanger van Anderson? Wist ik niet.

• 1955 berichten

Het verhaal is niks bijzonders maar er wordt best goed geacteerd vind ik. Roberts is nog redelijk onbekend hier, en als je niet te lang met je ogen knippert zie je ook nog een zeer jonge Matt Damon voorbij komen.

avatar van neo

neo (crew films)

wel aardig

avatar van vic

vic

niets speciaals

Jordy

en Mulder (Duchovny) is al uit de serie, plaats is ingenomen door Robert Patrick (T2), die dus niet dezelfde rol speelt..

Scully (Anderson) doet nog wel een seizoen mee (in Amerika dus.. hier dus nog 2), maar Gish is al als nieuwe vrouwelijke FBI-agente geïntroduceerd voor wanneer ze weggaat

• 1955 berichten

Ja, ik zag laatst X-files en toen zag ik Scully het naamplaatje van Mulder opbergen. Dus ik dacht: Heu? Is ie weg? Maar ja, die sukkels van de Veronicagids hadden gewoon nog Duchovny aangekondigd.

Jordy

ja daarna komt Mulder nog wel een tijdje terug hoor... Veronica ligt een tijdje achter

avatar van Sparkle

Sparkle

Niks speciaals - heeft pas toen La Roberts populair was aandacht gekregen.

Derkje

Wel aardige comedy drama mix, met goede vertolkingen. Een echte 80's film. 2,5

avatar van Laura Mars

Laura Mars

De doorbraak film voor Julia Roberts. Lang geleden gezien maar ik kan het mij nog heugen. Een vrolijke film.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik heb me helemaal kunnen inleven in deze film. Vooral de affaire tussen Cat en die getrouwde man. Zat lekker mee te janken.

avatar van nummervlinder

nummervlinder

Ik denk wel dat dit een leuke film is en wil hem op aanraden van mijn leerkracht SEI (omdat het volgens hem een maffe film is) wel graag zien.

avatar van speedy23

speedy23

Leuke debuutfilm van Donald Petrie over adolescenten op de drempel van het leven, waarin komische situaties en gevoelige scènes elkaar afwisselen. Met milde humor en rake karaktertekening worden thema's als vriendschap, klassenverschil, hoop en teleurstelling op een levensechte manier aangebracht.

Julia Roberts werd samen met Annabeth Gish voor deze prent genomineerd voor de 'Young Artist Awards', beiden voor 'beste jonge actrice. Matt Damon speelde hierin zijn eerste filmoptreden.

avatar van celientje

celientje

lijkt me wel een leuke film

avatar van timburton

timburton

Overigens niks mis met Julia Roberts.

Maar dit is toch een baggere debuut-film van haar?

Ach ja, ik heb me zeker vermaakt.

Maar het had allemaal een beetje dat Amerikaanse in zich. Het zeikende "moraal van het verhaal", alles gaat fout maar alles loopt goed af.

En de scène als de regisseur doet alsof het lijkt dat die fijnproever het vies vindt of zoiets, en dan blijkt het grandiooste zijn. Wow. Wat een verassing, het was toch ook wel overduidelijk, al bij het begin van de film, dat die vent naar dat restaurant zou komen?

Tja, voor de jaren '80 een gewone tienerfilm voor nu misschien zelfs wel een goedkope in elkaar geflatste B-Film.

Nogmaals, ik heb me toch wel vermaakt bij deze film.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Prima te doen voor een maandagavond. Had nog nooit zo'n oude film met La Roberts gezien en als je je erbij bedenkt dat ze hier dus nog heel erg onbekend is, maakt dat de film wel dragelijker. Altijd wel dol geweest op Lili Taylor, maar Gish overtuigt eigenlijjk het meest. Verder niks schokkends en een einde dat je al na een kwartiertje kunt uittekenen, wel weer aardig is de coleur locale van het vissersdorpje met een Portuigese ethnische achtergrond, da's weer eens wat anders dan pizza van Italianen. Prima te doen voor een maandagavond, dus.

De oplettende kijker krijgt nog een glimp van Matt Damon als jongere broer op het familie diner (hij heeft geen tekst). NL-se titel (...smaakt naar meer), wie verzint zo iets?

avatar van predator

predator

grappig en aandoenlijk maar gedateerd

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Helemaal niks mis met deze feelgood film. Ik had er al een goede indruk van en die blijft stevig gebetonneerd. Prachtig samenspel van Taylor, Gish en Roberts. Drie zussen die compleet anders in elkaar zitten : Taylor speelt het onvolwassen zusje dat nog niet klaar is om te trouwen, Roberts de flapuit die eindelijk een jongen gevonden heeft met wie ze een toekomst wil en Gish het jonge intelligente en gevoelige zusje die valt voor een oudere man. Ik had het vooral voor Gish en haar natuurlijke verschijning.

De drie verhaallijnen worden boeiend verteld en die band tussen het drietal was prachtig en geloofwaardig weergegeven. Heel emotioneel moment wanneer Roberts haar zusje gaat troosten met wie ze net voordien ruzie had Echt, de tranen stonden me in de ogen. En dan had je ook heel grappige scènes, zoals D'Onofrio die in zijn onderbroek betrapt wordt door de vader van de zusjes

Een frisse greep uit het leven, met afwisselende momenten van vreugde en verdriet, net als het leven zelf. Zo maken ze er niet veel meer. Totaal onverdiende score hier op MM...

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Smaakt naar meer dit

Ben het zeker met het bovenstaande bericht eens. Roberts is toch echt duidelijk een ster. Die met dit soort filmpjes oa beroemd werd. Toch wel knap. Het is duidelijk dat dit een "fijn gevoel" film is want de muziek is geestig, de acteurs zijn geestig en komen fijn over. Het verhaal is origineel en de film zorgde ervoor dat ik er met veel plezier naar gekeken heb. Ook zorgde het ervoor dat ik na de reclame gelijk weer voor het scherm zat, i.p.v nog even op het water closet te blijven hangen. 4,5.

avatar van juliasanne

juliasanne

een heel leuke film. met echt wel top-actrices, lekker op de bank en knabbeldingen erbij.

scorsese

Aardige film over twee zussen en een vriendin die alle drie in een pizzeria werken en op een kruispunt in hun leven staan. Een onderhoudende coming-of-age film waarin de drie meiden op zoek zijn naar liefde. Een simpel verhaaltje met een lach en een traan die lekker wegkijkt vooral door de fijne cast.

Let ook even op de kleine, eerste rol van Matt Damon als het broertje van de rijkeluisjongen.

avatar van Movsin

Movsin

Romantiek in 3 facetten, niet al te dramatisch en ook met de klassieke flauwe humor en uiteindelijk is iedereen tevreden.

gauke

Door en door een feelgoodfilm. Een aardige, romantische, tragisch komische, maar voorspelbare, ouderwets overkomede en soms geforceerde coming-of-age film, met drie vriendinnen, drie (middelmatige) stereotype verhalen en dito clichés. De personages waren opmerkelijk goed uitgewerkt. Een goede rol van een stralende Julia Roberts die met deze film haar toekomst bepaalde.

avatar van mstoffer

mstoffer

Lili Taylor maakt het verschil.

avatar van Lebarron

Lebarron

Mystic Pizza gaat over 3 tienermeiden van Portugese afkomstde zusjes Daisy (Julia Roberts)en Kat(Annabeth Gish) Araujo en hun vriendin Jojo Barbosa(Lilli Taylor) uit de vissersstad Mystic, Connecticut. Ze werken alle drie in de lokale pizzeria. Kat is de serieuze van de drie. Ze is toegelaten om Astronomie te gaan studeren op Yale. Jojo is verloofd maar twijfelt of ze wel wil trouwen uit angst net zoals haar ouders te worden. Daisy is de minst ambitieuze van het stel. Ze is de mooie partygirl die hoopt een rijke vent aan de haak te slaan.

De stad Mystic had destijds, jaren '80, ook werkelijk een grote Portugese gemeenschap, inmiddels is dat minder. De jongeren trokken weg om te studeren net als Kat en zijn daarna niet teruggekeerd. Deze film is dus ook een tijdsdocument van het oude Mystic. De meiden zijn alle drie perfect gecast voor hun personage. Annabeth Gish oogt zeer intelligent maar tegelijk ook naïef en meisjesachtig terwijl Julia Roberts vroegwijs en zelfredzaam is. Lilli Taylor is het best als het meisje dat niet weet wat ze wil. Ook de bijrollen van o.a. Vincent D'Onofrio, Conchatta Ferrell en Adam Storke zijn prima. Matt Damon maakt zijn debuut in deze film.

Mystic Pizza is een mooie film over alledaagse zaken die op vermakelijke wijze in beeld worden gebracht.