Mother's Day (1980)

Komedie / Horror

geregisseerd door Charles Kaufman
met Nancy Hendrickson, Tiana Pierce en Deborah Luce

Drie dames besluiten een gezellig weekeindje in de bossen te gaan kamperen. Daar worden ze door twee gestoorde jongens en hun moeder gevangen en gemarteld. Eén van de dames sterft, en de andere twee besluiten wraak te nemen op de gestoorde familie.

avatar van Exploitation
ZIEK!!! En niet eens goed.... * 1,5

avatar van Poisonthewell
Eigenaardig dat iemand met de naam Exploitation dit ziek vind.

avatar van psycholamp
Tja, wat verwacht men nu eigenlijk van zo'n film. Niet veel? Dan vermakelijk.

avatar van Gizzmann
Vermakelijk inderdaad ja, maar wel echt HEEL erg slecht in de zin dat er absoluut geen moeite word geprobeerd het er ook maar een beetje goed uit te laten zien en ook eventuele spanning is er niet. Ook nog een erg raar verhaaltje enzo wat deze film meer doet lijken op een dingetje van een kleine groep amateurs die gewoon zin hadden even snel en voor de lol een horrorfimpje te schieten. Aangezien ik wel wat afgelachen heb krijgt deze film alsnog een 1,5*.

avatar van Friday the 13 th
Alhoewel deze film vaak opduikt in de slasher lijsten,vind ik het meer een exploitation film. De film bevat een hoge dosis geweld, waaronder een korte verkrachtingsscène, maar echt schokkend is hij niet. Er is zeker goor in deze film aanwezig, maar naar de standaarden van vandaag zijn deze beelden ook niet verontrustend of angstaanjagend.

Mother's Day is gewoon een erg vermakelijke film die start als een feel good movie tussen drie vriendinnen. De scène aan het meer is dezelfde als deze in de originele Friday the 13th. Ze waren daar aan het filmen terwijl enkele kilometers verder Friday the 13th ingeblikt werd (ook in New Jersey).

Ik was eerst wat bang voor de komische elementen in de film. Voor mij werkt horror en komedie niet altijd, maar hier is de komedie niet overdreven. Er wordt meer gelachen met de dingen des levens en er wordt wat spot gedreven met de "wet van Murphy". Zeer leuk sommige scènes (zeker met dat naakt vriendje op het sportveld haha.

Mother's Day is niet serieus te nemen, maar is toch een kijkje waart. Alhoewel de film met ontzettend weinig budget is gemaakt, kan hij toch de volle 90 minuten blijven boeien.

Exercise time boyyyys !!

avatar van Exploitation
Net nog eens herzien, maar helaas kan ik mijn punt voor deze draak niet verhogen.

avatar van brucecampbell
Prima film waarvan ik op voorhand had verwacht dat dit weer zo een enorm goedkoop Troma-product ging zijn, maar vanaf het begin van de film wordt al duidelijk dat dit niet zo is. De productie is zeer netjes en de acteurs allemaal overtuigend. Er hangt ook een sfeertje rond zoals The Texas Chainsaw Massacre en dat is alleen maar positief.De gore is aanwezig, alhoewel niet in overvloed, maar wel effectief. Neem daarbij een schitterend einde en je hebt een meer dan degelijke film!
Aangename verrassing!

avatar van stephan73
Ik had, ondanks dat ik wist dat dit een Troma product was, een iets andere film verwacht... serieuzer.
Maar, nee hoor. Eigenlijk bij de introductie was al duidelijk te zien dat dit uit de Troma koker kwam. Uiteindelijk, gelukkig maar, want ik had Mother's Day waarschijnlijk minder leuk gevonden als het om een recht toe, recht aan horror ging en niet om een horror/komedie.

Mother's Day is hoe dan ook een behoorlijk aparte film. In plaats van te juichen voor de slachtoffers, had ik meer de neiging om (mee) te lachen en te juichen voor de moordenaars. Want wat een briljante personages zijn dat. Dat constante gemekker tussen elkaar en het geslijm naar hun moeder toe... Geniaal!

Jammer dat er genoeg stukken zitten die ik niet al te best vondt, zoals de flashback naar het football veld. Ook de introductie van de dames was niet al te leuk gedaan (hoewel de dialogen op het Hollywood feest erg leuk waren).

De hele film door waarschuwt moeder voor Queenie, en de hele film denk je die loopt de jongens alleen bang te maken. Totdat ineens aan het einde Queenie wordt opgeoerd. Heerlijk einde!

Een dikke 3,5*

avatar van Vascago
Aardige film. Barslecht acteerwerk uiteraard maar dat vond ik in dit geval juist superleuk. De soundtrack was ook weer lekker cheesy en slecht Prima vermaak !

puckb96
Is dit het origineel van Darren Lynn Bousman's 2010 horrorfilm?

Reinbo
Yep!

avatar van perceived
Ben niet zo'n fan van het Troma spul, maar deze vond ik goed te doen. De film heeft tenminste een duidelijke kop en staart, en is best grappig. 2.5/10*

avatar van HarmJanStegenga
Meh, de film begint leuk, maar na een tijdje had ik het wel een beetje gehad met dit slappe geouwehoer. Weinig leuke vondsten die dit amateuristische werkje de moeite waard maken. Bij vlagen best vermakelijk, maar helaas nergens écht grappig, spannend of overtuigend. Onvoldoende.

avatar van movie acteurs
Dit was een erg matige horror film. Het leek erg leuk maar dat was het uiteindelijk niet. Film stelt niet veel voor en bestaat meer uit flauwigheden. De drie grietjes die we volgen zijn erg irritant. Vooral die flauwe elementen als bijvoorbeeld een meisje wat zogenaamd met een mes in de rug komt en uiteindelijk de twee grieten verschrikkelijk laat schrikken. En opeens is het nep en het blijkt een grapje te zijn Maar persoonlijk vind ik dat soort dingen vreselijk flauw en vooral stompzinnig als het vaak herhaald wordt, wat bij deze film volgens mij wel het geval was. Niet goed. 2,0.

puckb96
Nog niet gezien, maar de remake lijkt mij eerlijk gezegd veel spannender met rebecca de mornay

ipman-99
"There are three rules in the film business - Distribution, distribution, distribution." ... " !!!

Vermakelijk !!! Dit is de versie van 1980 van Charles Kaufman !
Tevens is dit een prima Troma production !
Je kan zeggen dat het exploitation film is met in combinatie slasher invloeden ..., maar dat
kan je zeker ook omgekeerd zeggen ! Er hangt een akelig sfeertje vindt ik ..., je kan zelfs zeggen
dat hier een beetje het sfeertje hangt van b.v "The Texas Chainsaw Massacre" (zonder natuurlijk
te willen overdrijven he) ! De gore is aanwezig maar zeker niet in overmaat ! De film vermaakt waar
hij moet 'vermaken' ! Een blije herziening - heropfrissing van toch wel al een tijdje geleden dat ik deze
film voor het laatst zag !

avatar van FillumGek
Slecht en amper vermakelijk. Ik had toch wel wat meer verwacht van een Troma-productie die geregisseerd wordt door de broer van. Jammer, want de film begon alleraardigst met een spannende eerste tien minuten. Het kampeerpartijtje van de drie dames was nogal saai met wat voorspelbare pranks die bovendien erg flauw waren.

Zodra de twee broers met hun moeder verschijnen wordt het dieptepunt bereikt. De twee mannen zijn zo ongelofelijk kinderachtig en irritant dat het al snel het bloed onder mijn nagels vandaan haalde, vooral die ene met het rotte gebit. En als dat niet bevalt, dan valt er in de rest van de film al helemaal niks meer te lachen. Behalve dat de blondine door het raam naar beneden zakt om te ontsnappen en vervolgens het huis inloopt om de kamer weer in te lopen zonder de deur van het slot te maken. Lachwekkend.

De gore valt ook tegen. Erg bloederig wordt het nooit, en als het er is dan lijkt het nog teveel op rood/oranje verf. En dan het einde, de bloedeloze moord op die moeder is een belediging voor elke exploitationliefhebber. Je zou denken dat ze het beste voor het laatst hebben bewaard, maar toen was de emmer verf waarschijnlijk leeg. Vooral saai en vermoeiend deze film. Toch de remake maar eens oppikken.

avatar van jeroentjuhhhhh
Typisch Troma. Dat is aan de ene kant de kracht van deze Mother's Day, maar tegelijkertijd ook een zwakte. Het brengt alles wat je ervan kunt verwachten. De echte verrassing blijft dus uit. Geen splatter (dus daar moet je het ook niet op afrekenen... nogal unfair), maar een volbloed hillbilly horror komedie. Moet gedragen worden door het over de top spel van de cast en dan zit je eigenlijk wel gebakken. Lekkere groep over the top karakters met genoeg Troma-esque speelsheid. Vanzelfsprekend een must voor Troma-fans.

avatar van alexspyforever
Ben het vooral eens met FillumGek. Van een Tromafilm moet je geen hoge kwaliteit verwachten, maar dit was toch behoorlijk flauw en saai. De eerste 10 minuten zijn nochtans veelbelovend. Als we dan het echte verhaal krijgen is het eigenlijk een soort hillbilly exploitation waarbij er eigenlijk meer filler en flauwe moppen dan dat er daadwerkelijk exploitatie of bloodshed is. Er gebeurt gewoon te weinig boeiends om een speelduur van bijna 90 minuten te rechtvaardigen.