Mrs. Brown's Boys D'Movie (2014)

Verenigd Koninkrijk / Ierland

geregisseerd door Ben Kellett
met Brendan O'Carroll, Fiona O'Carroll en Dermot Crowley

Agnes Brown staat bekend als een vrouw die geen blad voor de mond neemt. Ze staat op de markt met haar groentekraam en heeft het er goed naar haar zin met haar collega's. Alles verandert wanneer een stel criminele zakenlui de markt wil overnemen. Maar Agnes is niet van plan om zonder slag of stoot te vertrekken. En ze staat niet alleen.

avatar van Ebenezer Scrooge
Godsake, sometimes you're as useless as a knitted condom.

Dit is zo fokking funny!

avatar van Leonbe
Na de tv serie is nu dan eindelijk de film uit. Echt een aanrader. Ik mag de humor wel waarderen in deze serie/film.

avatar van Antonev
'I meant cheap, not this fucking cheap'

Heb me helemaal suf gelachen om deze film. Platte en flauwe humor die gewoon recht-voor-zijn-raap is. Zaten ook een aantal momenten bij die je best ongemakkelijk kunt noemen .

avatar van knusse stoel
Britse humor, vaak niet te versmaden zo leuk als hun humor is! Ben ontzettend benieuwd naar deze film en vanmiddag is het dan zo ver. Na de recensies en de trailer is onze nieuwsgierigheid alleen maar toegenomen.

avatar van knusse stoel
De humor was inderdaad aanwezig, de mondhoeken krulden regelmatig en zetten soms door tot een "vette lach". Leuke film die voor de liefhebber van de komedie wel gezien mag worden.
Over het verhaal laat ik mij verder niet uit, soms iets buiten de normale wereld, bv. een paard wat overal doorheen en overheen kan. Ik was al verongelukt maar je moet dit dan ook met een korrel zout nemen.
Een opvallend iets; Brendan O'Carroll is dus een man maar speelt een vrouw, wat hij vol overtuiging doet want ik heb tot ik het opzocht op internet erg getwijfeld of het een man of vrouw was. Toch hoor je het terug in het stemgeluid. Maar zoals ik al zei; OVERTUIGEND!

4 van de 5*, dus een 8!

Toen ik de poster zag was het eerste wat ik dacht: "lijkenpikkerij"! Precies Mrs. Doubtfire (1993) - Robin Williams.

De productie zelf was trouwens niet best: er was geen enkele grappige oneliner te bespeuren en voor een komedie is dat toch een eerste vereiste. De personages konden niet clichématiger worden neergezet en zij werden gespeeld door een lachwekkend slechte cast. Zonder meer teleurstellend; wat duren 94 minuten dan tergend lang.

avatar van Marvinleeaday
Lekkere slappe humor is wat je verwacht en ook krijgt. Echt veel gelachen.

avatar van misterdhdh
Vermakelijk filmpje maar had er toch net iets meer van verwacht. Ik volg de afleveringen op tv en die zijn toch een pak beter. Natuurlijk kent deze film vaak grappige momenten maar toch ook veel minder dan in de serie. Het verhaal is misschien wat te magertjes, te matig en te eenvoudig, maar het blijft wel leuk om te kijken. Niet alle personages konden me ook echt boeien. Paar grappige stukken dus zoals die blinde gevechtsmannen, en alle scenes met bompa, bv. wanneer die toekomt op het bootje met dat muziekje erbij, heerlijk. Bompa en mrs Brown zelf zijn dan ook de leukste personages voor mij. Heb me zeker vermaakt met deze film, al kon hij iets beter. Niet alle grappen waren even geslaagd, verhaal kon iets beter maar het blijft leuk om eens te bekijken. Per toeval ontdekt dat hier een film over was over deze prachtige Britse reeks, met heerlijke afleveringen en geweldige humor.
3/5
***