Ratchet and Clank (2016)

Alternatieve titel: Ratchet & Clank

Animatie / Actie

geregisseerd door Kevin Munroe en Jericca Cleland
met de stemmen van James Arnold Taylor, David Kaye en Jim Ward

Ratchet and Clank vertelt het verhaal van twee onwaarschijnlijke helden die proberen een verachtelijke alien, Chairman Drek, ervan te weerhouden elke planeet in het Solana sterrenstelsel te vernietigen. De twee stuiten op een gevaarlijk wapen dat in staat is hele planeten te vernietigen. Ze moeten samenwerken met een team kleurrijke helden genaamd The Galactic Rangers om het sterrenstelsel te redden.

avatar van filmkul
Doorsnee tekenfilm. De vaart zit er goed in en de film bevat heel wat actiescenes. Maar zoals gezegd, is het allemaal vrij standaard. Het verhaal is zeer voorspelbaar en biedt geen verrassingen. Visueel is het ook niet zo bijzonder. Voor kinderen best leuk, voor volwassenen... 2.5

avatar van Decec
Een goede animatie/actie/avontuur/komedie/familie/SF film...
Leuk gemaakt animatie...
Prima verhaal...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima mooi HD kwaliteit breedbeeld...

In ieder geval een animatiefilm die wat afwijkt van het al te traditionele wat bij dit genre lijkt te horen. Af en toe redelijk gewelddadig, hoog tempo, weinig emotie en sentiment....Geen werkje waar je met de hele familie naar toe moet want er zullen best wat gezinsleden zijn die er niets aan vinden. Zelf vond ik het best te doen. Geen hoogvlieger, simpel verhaal en soms kinderachtige woordspelingen(let op de namen van de schurken), soms wat rommelig, maar het is in zijn totaliteit weer eens wat prettig anders. Bovendien heb ik de boeven van dienst Stallone en Giamatti de laatste tijd nog nooit zo goed gezien als in deze animatie .