Boulevard (2014)

geregisseerd door Dito Montiel
met Robin Williams, Bob Odenkirk en Kathy Baker

Nolan Mack is een bankmedewerker met een zachte stem. Hij houdt veel van zijn vrouw Joy, ondanks dat de grote leegtes in hun woning alleen maar onderstrepen hoe ver ze eigenlijk van elkaar af staan. Op een dag wordt zijn dagelijkse sleur onderbroken wanneer Nolan een onrustige jongeman genaamd Leo ontmoet op zijn weg naar huis. Wat begint als een doelloze rit door een onbekende straat verandert echter in een levensveranderende reeks van gebeurtenissen.

avatar van JohnWilliams
De laatste echte dramafilm van Robin Williams. Ik ga deze zeker kijken, aangezien ik persoonlijk zijn dramafilms beter vind, dan zijn komediefilms. Dead Poets Society is daar een groot voorbeeld van, naar mijn mening Williams zijn beste performance. Deze film lijkt mij niet een van zijn beste werken, maar wie weet wel een waardige afsluiter van een geweldig acteur waarvan het nog steeds onbegrijpelijk is dat hij er niet meer is.

avatar van fappie
Absoluut. Mee eens. En Good Will Hunting, Patch Adams en Awakenings.

avatar van De zonderling
Draait deze niet in nl? Net in de usa gezien en ik was erg onder de indruk. Wat een prachtfilm en wat een goede laatste rol van williams.

avatar van RWL
RWL
De zonderling schreef:
De film heeft met moeite een distributeur gevonden en in de US draait ie op dit moment maar in een handvol bioscopen. Dat ie in Europa in de bioscoop te zien zal zijn, lijkt me onwaarschijnlijk. Jammer, ik denk dat deze film meer verdient.

Misschien zullen anderen het een meesterstuk vinden maar ik vind hier een Robin Williams terug die niet meer de uitstraling heeft van jaren geleden. De film sleept zich van in het begin naar het einde toe en het scenario is magerder dan ooit. Dat deze film in de states niet op applaus werd onthaald verbaast mij niet. Ik had de indruk dat Robin zich tijdens het akteren reeds op andere dingen aan het voorbereiden was, nadien trouwens ook bevestigd. De akteur Robin Williams is op het scherm niet aanwezig en geeft als het ware een ' niet thuis ' gevoel. Spijtig voor een zo'n groot acteur moeten afscheid nemen met een rol die hij nooit had mogen aanvaarden. Gelukkig hebben wij die andere grootse akteurprestaties van hem zodat wij dit vlug kunnen vergeten.

avatar van weberanja
Net bekeken, maar dit vind ik totaal geen film voor Williams. Het ´uit de kast komen´sloeg nergens op! Wat Oderkirk als sidekick deed ging nog, maar zie hem liever als Saul haha! Jammer dat deze laatste film van een groot en vooral lieve acteur totaal de mist in gaat.

avatar van schumacher
Robin Williams jammer dat die kerel er niet meer is vooral omdat er sprake was voor een mrs doubtfire 2 waar ik heel hard naar uitkeek .

Maar goed, tis wat het is en het is een beetje jammer dat dit zijn laatste of één van zijn laatste films zou zijn geweest. Wrm ik dat zeg het jammer is is omdat dit niet zijn ding is , ik deel dus de mening van sommige anderen hier. Ik vind dit ook geen film voor Williams.

Had maar weinig om het lijf ook, kon niet echt boeien en ik heb Williams veel veel sterker bezig gezien dan in deze film hier, je hebt idd echt het gevoel dat hem niet veel zin had om er vol tegenaan te gaan, dat is toch wat ik ook aanvoelde.

Middelmatig filmpje die ik binnen de paar dagen volledig ben vergeten. Met pijn in het hart ik dit moet posten.

We zullen Williams altijd blijven onthouden bij films als mrs doubtfire en good morning vietnam, vooral deze 2 films denk ik waren toch echt topfilms die iedereen gewoon de top vond.

Ook The Angriest Man in Brooklyn vond ik nice, daar vond ik die goed in z'n rol. Aangename film.

Onder het mom dat het nooit te laat is om het leven te leiden dat je wilt. Een uitstekend op dreef zijnde, naturel, roerend en kwetsbaar spelende Robin Williams in een van zijn laatste films over een man die tussen hoop, vrees en opluchting leefde en wanhopig probeerde de ander niet te bezeren. Het meedogenloze en melancholieke verhaal zelf had wellicht nog meer diepte kunnen hebben.
Waardering: 3.75*

Mooie maar behoorlijk deprimerende film.
Personage van Williams deed mij mee denken aan de eveneens behoorlijk zwartgallige film "One hour photo".Sterke tragische rol die opnieuw overtuigend wordt neergezet door de veel te vroeg overleden
Robin Williams.Dit 85 minuten durende drama schuurt,is uitermate somber maar weet zeker te boeien. Kil, koud maar realistisch.Williams op zijn best.
3.5*/4*

avatar van jpbosch
Trage film die mij toch wist te boeien. Laatste film van Williams en ik kreeg toch een naargeestig gevoel. Alsof dit een afspiegeling van zijn leven was, de gemoedstoestand waarin hij op dat moment in verkeerde. Depressief, ongelukkig en toe aan een verandering.

Of ik lul uit m'n nek na een wijntje teveel en kijk gewoon naar een steengoede acteur die hier een overtuigende rol neerzet.

avatar van Pazmaster
jpbosch schreef:

Mee eens. Ik twijfel ook of zijn depressiviteit hier te zien is of dat hij het gewoon zo goed speelt. Ik denk eerlijk gezegd een beetje van beide. De rest van de cast doet het trouwens ook gewoon prima. Het verhaal is redelijk interessant ook al is het af en toe wat vlak.

Een saai verhaal. Goed geacteerd, maar dat bood niet voldoende tegenwicht aan het gebrek aan verrassende gebeurtenissen.

avatar van Night's Watch
''People leave you know... but for some people, it just doesn't seem fair''

Tragische zin om Robin Williams te horen zeggen... Dat desbetreffende moment heeft dan ook de meeste indruk gemaakt afgelopen anderhalf uur. Verder heeft de film mij namelijk helaas niet kunnen overtuigen, het verhaal en de personages hadden niet genoeg (inhoud) om van deze film een topper te maken.

Wel leuk om Bob Odenkirk voor het eerst (in mijn geval) in een andere rol als Saul te zien spelen.

avatar van Collins
Boulevard is een prachtige kleine film over depressiviteit, gewoontegedrag en gemiste kansen.
De film is ondergedompeld in een sombere deprimerende sfeer. Het sobere acteerwerk gecombineerd met de vaak donkere camerabeelden zijn daar schuldig aan. Prima werk.
Het verhaal verloopt traag. Er gebeurt niet veel qua handeling. De spanning zit veelal in de dialogen en dan met name in de onderliggende laag. In hetgeen dat niet wordt uitgesproken. En dat vereist goed acteerwerk van de hoofdrolspelers.
Williams en Baker kwijten zich zeer overtuigend van die taak. Williams zet op prima wijze een teruggetrokken en depressief karakter neer. Baker speelt met verve de lankmoedige echtgenote.

Mooi hoor.

avatar van joolstein
De laatste film van Robin Williams, zal waarschijnlijk niet tot meest gewaardeerde werk gaan horen! Daar is de film te traag voor! Zekers op Williams is niets aan te merken. Hij speelt vol overtuiging zijn rol. Wat een gemis is zijn talent toch! Het verhaal over Nolan die naar 48 jaar dan eindelijk uit de kast komt is net iets te ongeloofwaardig (naar mijn idee dan) Vind het nogal raar dat zijn vrouw al die jaren bij hem blijf? Geen enkele aanraking of knuffel en ook geen kind? Kreeg bijna het gevoel dat Nolan een huisdier had! En toch wil die vrouw dan op een cruise? Ook in zijn vriendenkring moet er toch wel bij iemand een vraagteken zijn gekomen? Tja, een sterke rol van Williams in een wat mager verhaal.

avatar van Renevanvliet1988
wat een bagger. slaapverwekkende film

avatar van cantforgetyou
Prachtige film. Vreselijk als je zo in de kast moet zitten. Erg goed gesp

avatar van cantforgetyou
Vervolg : Erg goed gespeeld. Vooral de spanning tussen Robin en Kathy. Als homoseksualiteit nog beter geaccepteerd wordt hoeven mensen zich niet zo te verschuilen in een fake relatie. Erg herkenbaar. De soundtrack was ook erg mooi.

avatar van bjerik76
Wat een zware film was dit.
Erg deprimerend, maar zo mooi ontroerend neer gezet.

Wist niet waar de film over ging, dus de ene verbazing na de andere kwam.
Dit keer draait het ook om de problemen tussen een ouder koppel ipv pubers of dertigers.
dit keer staan ook de zestigers in de spotlight.

Muziek, scenes en acteerprestaties zijn allemaal perfect.
speelduur had wel langer gemogen, hoewel het allemaal niet triester kon worden.

Robin Wiliams laatste maar zeer mooie film die hij achter heeft gelaten na zijn eigen tragische beslissing.

avatar van Decec
Een redelijk drama film...
Goed verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Robin Williams...
en ook een bekende actrice Kathy Baker....
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...

Matige film waarin een getrouwde man een jonge gigolo in zijn auto op pikt. Een iets te rustig (lees: traag) voortkabbelend verhaaltje waarin de relatie tussen deze twee mannen en het uit de kast komen van het hoofdpersonage centraal staat. Wat aan de saaie kant. Een aardige, ingetogen, laatste rol van Robin Williams. Net geen 3.0 sterren.

Robin Williams in zijn allerlaatste rol.
Maar zo'n schitterende film is dit wel niet, integendeel.
Williams heeft altijd wel zijn hoogtes en laagtes gekend, en deze film hoort bij die laatste categorie.
Vond het eindeloos traag en weinig interessant.
Vond er dus niet veel aan.... Sorry Robin.

Spijt is waar de film om draait. Door zijn onbedwingbare verlangen heeft Nolan niet door dat de jongen helemaal geen interesse in hem heeft, alleen in zijn geld.

avatar van clubsport
De relatie ( als je het al zo kunt noemen ) met de jongen vind ik eigenlijk het zwakst uitgewerkte aspect van dit drama over een op leeftijd rakende man die zijn homo zijn jarenlang verborgen heeft gehouden voor de buitenwereld en natuurlijk in het byzonder voor zijn vrouw al komen we later erachter dat ze het diep van binnen al een tijdje weet maar liever in de ontkenning blijft hangen .
En die relatie met zijn vrouw het langs mekaar heen leven en hoe hij daar mee worstelt was hetgene wat mij het meest boeide aan dit behoorlijk zwaarmoedige drama .

Toch word dit aan het eind niet echt volledig uitgewerkt en word het met een korte ietswat slappe confronterende scene min of meer gladgestreken en dat is jammer want hier had meer ingezeten .

avatar van SmackItUp
Matig.

Maakt eigenlijk alleen indruk door een wervelende Williams. Niet alleen omdat hij sterk speelt, maar ook omdat je weet dat hij hier zwaar depressief en ziek was, met als gevolg zijn dood. Het blijft bizar om te realiseren dat hij deze film niet meer in première heeft zien gaan. Dat zal voor altijd mijn gevoel zijn bij deze film. Elke tragische blik van hem zal oprecht aanvoelen, en wellicht ook oprecht zijn. Het verhaal boeit jammer genoeg dan weer een pak minder, zowel met de jongen als de vrouw. Montiel weet verder nog wel een aardig sfeertje te creëren, maar een oppervlakkig verhaal zit hem in de weg.