Blended (2014)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Frank Coraci
met Adam Sandler, Drew Barrymore en Wendi McLendon-Covey

'Blended' vertelt het verhaal van een gescheiden moeder Lauren en weduwnaar/vader Jim, die een vreselijke blind date met elkaar beleven. Bij toeval komen ze elkaar later weer tegen tijdens een vakantie in Afrika, waar ze elkaar alsnog leuk beginnen te vinden.

avatar van Typify
Leuke familiefilm die geen moment verveeld. Geen groot fan van Adam Sandler maar om deze film toch flink moeten lachen. Het verhaal is voorspelbaar maar dat is bij dit soort romantische komedies ook niet van belang. Het gaat meer om de chemie tussen de hoofdrolspelers en die was prettig om naar te kijken.

Wil je je vriendin of vrouw een plezier doen? Kijk dan deze film! Voor jezelf is het ook een leuke film hoor.

avatar van dvdcrusher
Voor mij de komedie van 2014, zeer grappig, romantisch en ontroerend, soms wat melig en voorspelbaar maar nooit plat of irritant. Het humoristisch effect wordt nog versterkt door de rollen van de knotsgekke Afrikaanse animators en de cynische opmerkingen van de kinderen die elkaar rauw lusten. Drew Barrymore begint er steeds beter uit te zien naarmate ze ouder wordt en samen met Sandler vormen ze een evenwaardig acterend duo. 4 sterren en dat geef ik zelden voor een komedie. Meteen ook een kandidaat voor mijn top 10 van 2014

avatar van HarmJanStegenga
Woow, wat begint deze 'Blended' verschrikkelijk slecht zeg. Kromme tenen. Ik dacht echt dat dit een zware kluif ging worden. Gelukkig viel het redelijk mee. De film wordt naarmate de speelduur vordert steeds leuker. Hoogstaand wordt het nergens en de kinderen blijven de hele film door irritant, maar Sandler zelf redt een hoop. Dat en de mooie locaties in Afrika + het luchtige sfeertje. Best vermakelijk voor een keer.

avatar van Miszmi
Ik ben een groot fan van 50 first dates waarin Sandler en Barrymore ook de hoofdrol hebben. Ik was bang dat deze film erg tegen zou vallen doordat mijn verwachtingen vrij hoog lagen van hen samen. Niets is minder waar, ook in deze film is de chemie tussen deze twee goed zichtbaar. De overige acteurs spelen ook prima, al vind ik het af en toe allemaal wat aan de overdreven kant. Dit ligt aan het script/de film en niet aan de betreffende acteurs. Wat betreft het verhaal, daar valt vrij weinig over te zeggen. Voorspelbaar is het absoluut, als ze een scene in gingen wist ik al precies hoe deze af zou lopen, geen enkele verrassing. Dit soort films ga ik niet kijken in de veronderstelling dat het onvoorspelbaar zou zijn, dan kies ik wel een ander genre uit. Hier ergerde ik mij dus ook totaal niet aan en mede hierdoor kan ik het een vrij hoog cijfer geven. Kijkt lekker weg, maar gezien het vrij "hoge" seks gehalte in bepaalde stukken kan ik het geen familiefilm noemen zoals ik hier eerder heb gelezen. Familiefilms zijn voor mij films die ik met mijn zoon van 7 kijk en daar is deze film net nog iets te grof voor.

Matige film waarin een onsuccesvolle blind date onverwacht uitmondt in een vakantie in Afrika. Op zich wel een vermakelijke film, waar hier en daar wel wat te lachen valt (ook al komt de humor soms wat te geforceerd over). Uiteraard voorspelbaar en ook onnodig lang. Wel vormen Drew Barrymore en Adam Sandler opnieuw een leuk koppel in deze derde samenwerking. Net geen 3.0 sterren.

avatar van Pazmaster
Slap en voorspelbaar verhaal en slecht acteerwerk. Vooral Barrymore vond ik niet te pruimen. Toch heb ik wel een aantal keren moeten lachen. Hoe flauw deze film ook is, er zitten wel wat grappige momenten in. Daarom net aan ☆☆☆

avatar van Ebella
De film zit vol onwaarschijnlijkheden, zoals het resort, al zou ik heel graag daar een weekje willen verblijven. Tel daar de meest vreemde situaties, gesprekken en mensen bij op en je hebt het recept voor de film. Uiteindelijk komt natuurlijk alles goed.
Ik zou de film dus niet kijken. Of misschien op een dag wanneer er echt niets anders is op de televisie, dan is het een leuke afleiding. Of misschien houd je gewoon erg van Adam Sandler en zijn grapjes. Misschien vind je dit zelfs de beste film van hem ooit. Maar ik betwijfel het…

Volledige recensie je hier: Recensie Blended

avatar van Kondoro0614
Blended

Ik heb mij zelf, oprecht, aardig vermaakt met deze toch vaak heerlijke flauwe humor film. Waar soms ook wat serieuze stukken in voor komt en natuurlijk klink-klare onzin. Waar mijn moeder vaak moest lachen om de kinderen, voornamelijk het 'baby'tje', de jongste. Ja, ik weet dat dit geen baby is. Heb ik mij het meeste aan het kind 'geïrriteerd'. Ik word er zeg maar niet warm of koud van. Er zitten heel vaak leuke stukken in maar toch ook wat dip momenten. Aan een irritant kindje heb je hier nog niet genoeg, ook een irritante 'vrouw' met een irritant piepstemmetje en borsten die bijna uit haar jurk vallen komt langs gehuppeld. Balen!

Adam Sandler speelde zoals bijna altijd een hele leuk, droge humor rol in de film. Ah, heerlijk! Drew Barrymore deed het uiteraard ook niet slecht! Terry Crews was wel een beetje eng in de film, volgens mijn moeder ! Emma Fuhrmann deed het oké, soms een beetje eng met haar moeder.

Het verhaal in Blended was oké, vond hem wel geinig om te volgen. Vele grappen waren goed, sommige zaten ook met een slechte timing! Het concept vond ik niet echt vernieuwend. Al om al, leuke komedie om een keer gezien te hebben. Die van mij sowieso een voldoende krijgt, en hem na mijn mening ook wel verdiend!

avatar van Cinemaniak
Flauw.
Terry Crews en de setting van Afrika maken deze film nog enigszins kijkbaar, maar voor de rest zit het vol met clichés en flauwe grapjes waar je als kijker niet vrolijk van wordt. En waar was die chemie tussen Sandler en Barrymore van 50 first dates? In deze film voelde zo'n beetje alles geforceerd en cheesy aan, tot het moment dat je wat meer op je telefoon gaat zitten kijken. Puur uit verveling.

avatar van danuz
Ergens diep verborgen zit hier best een aandoenlijk filmpje in. Ook zag ik wel wat chemie tussen Sandler en Drew, en waren enkele situaties best humoristisch (zoals die in de supermarkt ergens in het begin). Jammer dat de film eromheen zo cliché is dat je je afvraagt waarom dit überhaupt nog gemaakt wordt.

avatar van Noodless
Vol clichés en zoetsappige scènes, maar wel op een leuke wijze gebracht. Er zijn heel wat humoristische dialogen en scènes aanwezig in de film en vooral de chemie tussen Sandler en Barrymore werkt. Soms ook wat melig, maar de film wist me aangenaam te verrassen. Leuk tussendoortje. 6,5/10

Mwah....... het verhaal is voorspelbaar, maar leuk. Het acteerwerk was bar slecht. Voornamelijk Barrymore deed het echt slecht.Ook 'haar kinderen' waren bagger. UItzondering was Sandler. Hij deed het erg goed. Zijn humor spreekt mij sowieso aan. Terry Crews was ook hilarisch.

Gelukkig werd de film steeds leuker. Het is een leuke film voor op een regenachtige zondag.

avatar van tommykonijn
Mijn vertrouwen in Adam Sandler was toch wel aan het afnemen. Daar waar velen hem altijd al niet konden uitstaan, vond - en vind - ik het gros van zijn films van voor 2009 wél erg leuk. Ze hebben een lekker ontspannen sfeertje en bevatten leuke, onnozele humor. Na het matige Jack & Jill en het vreselijke That's My Boy en Grown Ups 2 leek hij het spoor echter volledig bijster.

In Blended had ik dan eigenlijk ook geen vertrouwen meer. Eerdere samenwerkingen met Drew Barrymore, The Wedding Singer en 50 First Dates, behoren tot de top van zijn komische oeuvre, maar ik bleef toch zo mijn twijfels behouden. De trailer zorgde er daarnaast ook nog eens voor dat mijn vermoedens bewaarheid leken te worden. Gelukkig bleek de trailer een verkeerd beeld te geven. Blended bleek, tegen mijn verwachtingen in, een verdomd leuke film.

Sandler zet een sympathieke rol neer. Geen gekke stemmetjes of vervelende overacting; gewoon de rol van een alleenstaande vader. Het lijkt alsof Barrymore een positieve invloed op hem heeft als ze zijn tegenspeelster is. De chemie, die in de twee vorige films ook al zo sterk aanwezig was, is er gewoon weer en dat resulteert in een leuk samenspel. Meermaals waren er momenten waarbij ik hardop heb gelachen. Zo'n scène als die in de drogist is daar al een simpel voorbeeld van.

Eenmaal in Afrika blijft het niveau van de film aanhouden. Terry Crews kan er net mee door; die balanceerde soms wel op het randje van irritatie. De bijrolletjes van Kevin Nealon en Jessica Lowe zijn leuk, de locaties in Afrika zijn ronduit schitterend (goed geschoten ook) en de uitstapjes van de gezinnen betreffen genoeg grappige situaties. Ik vond het script hier stukken beter dan in een That's My Boy, waar alleen maar het principe 'hoe smeriger, hoe beter' gehanteerd werd. De kinderen vielen me ook behoorlijk mee. De twee jongetjes waren soms wat minder, maar dit werd wel gecompenseerd door de twee meiden, die weer wat sterker waren. Ik vond de dramatische noot die erin verwerkt was, betreffende het verlies van Sandler's vrouw, ook totaal niet storend. Jammer dat het allemaal nog net wat te lang duurt als ze eenmaal weer terug in de States zijn. Dat stuk waar Adam denkt dat Drew weer terug bij haar ex is, voelde overbodig aan. Het droge happy end is dan wel weer leuk om te zien.

Blended is weer eens een ouderwets fijne Happy Madison productie. Lang niet alles slaat aan, maar ik heb me desalniettemin behoorlijk weten te vermaken. Het verveelt nergens en de grapdichtheid is best hoog. Wat mij betreft dan ook het beste dat Adam sinds jaren gemaakt heeft.

avatar van jippie2010
Ja, clichés worden uit de kast getrokken, en het is voorspelbaar tot het eind.
Maar éénzijdige Sandler doet wat hij het beste kan doen, en is wederom een perfect duo met
Barrymore. Een feel-good komedie met leuke terugkerende elementen,
en op een paar irritante karakters na een zeer geslaagde film. *3,5

avatar van Gang_Star
Een komedie die op zich best aardig is ondanks dat de grappen wat mij betreft lang niet allemaal geslaagd zijn. De chemie tussen Sandler en Barrymore is goed, waardoor mede deze film het kijken wel waard is.

avatar van dvdfreak123
Prima vermaakt met deze blended. Vol cliches natuurlijk maar dit stoort nergens. Sandler en Barrymore spelen weer goed samen. Leuke humor, heerlijke feelgoodmovie. Die mij boeide van begin tot einde en vaak een glimlach op mijn gezicht toverde. Krijgt van mij een 7/10

avatar van Elchapo
Paar maanden geleden gezien,de derde samenwerking sandler/ Barrymore,en wat passen ze goed bij elkaar....4 stars.

In een woord: Verschrikkelijk. Romantisch ? Humor ? Zelden zo'n flauwe en slappe film gezien als deze. Over het acteerwerk maar helemaal te zwijgen. Liefst 0 sterren!

avatar van RebbelDebbel
Ben geen fan van Sandler, maar dit is goed te doen hoor. Drew is op dreef. Al met al zeker niet verkeerd!

Wat een slappe film, heel voorspelbaar.

avatar van dalma
Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai. De meeste films met Sandler zijn niet te pruimen.