Blended (2014)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Frank Coraci
met Adam Sandler, Drew Barrymore en Wendi McLendon-Covey

'Blended' vertelt het verhaal van een gescheiden moeder Lauren en weduwnaar/vader Jim, die een vreselijke blind date met elkaar beleven. Bij toeval komen ze elkaar later weer tegen tijdens een vakantie in Afrika, waar ze elkaar alsnog leuk beginnen te vinden.

Degelijk.

Geen "half uur langer dan normaal", die recente Sandler comedies hikken wel vaker tegen de twee uur aan. Wel weer een goed kwartiertje te lang, ook hier zit er een finale kink in die de vaart uit het einde haalt en verder helemaal niks toevoegt. Het is niet alsof er nog veel verrassing zit in een film als deze.

Maar goed, Sandler en Barrymore zijn een goed onscreen koppel. De films die ze samen gemaakt hebben vallen in de categorie van typisch en braaf, maar ze werken wel. Ook deze film mag in dat hokje geduwd worden. Met Coraci erbij én een mooie, zonnige locatie is er eigenlijk maar weinig wat fout kan gaan.

Het is het luchtige, gezellige sfeertje wat een film als deze makkelijk te behappen maakt. Af en toe een paar geslaagde grapjes (er wordt een paar keer leuk gespeeld met ondersteunende muziek) en vooral veel feel-good zodat het nooit te serieus wordt.

Kan het best wel hebben. Blended is geen film die er uitspringt, maar verder ook niet veel verkeerd doet. De chemie tussen Barrymore and Sandler is er nog steeds, en da's ook waar de film rond gebouwd is.

Pur
Gewoon een erg leuke en grappige film. Ik had vooraf geen specifieke verwachtingen maar we hebben bijna de hele film in een deuk gelegen zonder dat de humor flauw of ordinair was.

Zeker een film om nog eens te gaan kijken.

avatar van Shinobi
"We're going to Africa!"

Eigenlijk is het verbazingwekkend dat de films van Adam Sandler nog steeds een bioscooprelease krijgen. Dus met enigszins getemperde verwachtingen meegepakt, maar het is me gelukkig reuze meegevallen.

Het minieme verhaaltje is zo voorspelbaar als wat en als kijker weet je vanaf het begin dat het wel goedkomt met iedereen. Maar dat mag de pret niet drukken, omdat de onderlinge chemie tussen Sandler en Drew Barrymore duidelijk aanwezig is en dat is nou net één van de hoekstenen waar de film hevig op leunt.

Daarnaast creëert de Afrikaanse setting een relaxt sfeertje, wat ervoor zorgt dat 'Blended' lekker voortkabbelt. Gedurende dit deel zitten er een aantal hit-and-miss situaties en enkele running gags tussen die niet allemaal even geslaagd zijn, desondanks is het nergens echt vervelend te noemen. Wat dat betreft hield ik er wel een bepaald feel-good gevoel aan over.

Al met al best vermakelijk, alleen jammer dat het geheel soms tegen het langdradige aanschurkt.

Dikke 2,5 sterren.

avatar van Flat Eric
Ok, gezien. Een behoorlijke zoutloze comedy waar ik meer van had verwacht. Film duurde ook wat te lang.
De meest aardige stukjes zaten al in de trailer en die waren ook niet echt heel erg grappig.
De afloop zie je al mijlenver aankomen.
Ik kon alleen maar glimlachen om de dansjes van Latrell, ik bedoel Terry Crews.

Kortom, wil je naar een leuke comedy sla deze gerust over!

avatar van martin&angela
In de bioscoop gezien, zonde van tijd en geld. Al tijden niet zoiets saais gezien.

Gewoon een leuke film. Gelachen en soms ook ontroerd. Leuke rol voor Terry Crews en grappige verwijzingen naar 50dates.

avatar van krillz
Ik heb gisteren de film gezien en de eerste 20 min zijn saai.
Eenmaal de twee gezinnen in Afrika zijn, dan pas begint de film!
Ik heb dan ook goed kunnen lachen.
Tip: Bij zo'n films moet je je verstand op nul zetten! Kan je dit niet, dan is dit geen film voor jou en zal je enkele- en alleen slechte negatieve meningen schrijven over deze film

avatar van Cristo
Indien je van het adam sandler type of film houd (zoals ik) ga je deze film erg leuk vinden. Voor alle anti adam kijkers zou ik zeggen oordeel zonder vooroordeel nadat je de film hebt gezien! Gewoon heerlijk feelgood.

avatar van Elineloves
Hoewel ik Drew niet leuk vind, wou ik de film wel zien, mede door Sandler die ik altijd wel kan waarderen.

Het begin vond ik niet echt leuk. Cliché scheidings geneuzel, die blind date die nergens op sloeg, stereotype personages met vervelende Taylor Swift achtige muziek. De "struggle" van een alleenstaande moeder wilden ze iets te nadrukkelijk overbrengen, evenals dat van een alleenstaande vader, maar dat kon ik beter hebben. Misschien omdat Sandler wat rustiger overkomt dan de hysterische Barrymore.

Na een half uur was ik er een beetje in "gegroeid". Gelukkig ergerde ik me niet meer zo aan Drew (Al bleef ze hysterisch), en werd de humor ook wat beter. "I googled you and ClosetQueens came up, are you a lesbian?" De vriendin van Drew zorgde ook voor enkele leuke oneliners.

En OMG! Terry Crews! I love that guy. Het hele Afrika gebeuren kreeg sfeer dankzij hem. Wat een gangmaker, die vent. En toegegeven, het ziet er allemaal mooi uit. De locaties zijn sfeervol en de kinderen komen beter tot hun recht, al komt het "de meisjes hebben een mama nodig en de jongens en papa" moraal telkens om de hoek kijken. De kleine meid is de schattigste van het stel, wat een grappig poppetje.

Naar het einde toe wordt het steeds zoeter, met name de kids zijn aandoenlijk en de groeiende band tussen de "familie leden" is prima uitgewerkt.

Niet echt vol met grappen, maar wel lief en een typische feelgoodmovie.

avatar van ikkegoemikke
“I got a girl for you. A blond girl from my dance class.
Slightly chubby. But when you start to move, all that is worth it
That big woman can make you move like a hurricane”

Ben je een echte liefhebber van romantische komedies ? Of van films waar alles mis gaat en de situatie zich dan als bij wonder toch herstelt ? Of eentje waar een nogal sullig uitziende dochter plots transformeert in een sprookjesachtige dame waarna één of andere stoethaspel die er eerst niks van moest weten, er nu achteraanholt met zijn kwijlende tong tot op de vloer ? Of zo’n kolderkomedie waar eigenlijk aan de lopende band flauwe moppen worden opgevoerd die, zelfs als je ze samenvoegt, met moeite erin slagen om een glimlach op je gezicht te toveren ? Of kijk je al uit naar die bepaalde film waar er weeral iemand in meespeelt met de naam Dick en je dan al op voorhand weet welke olijke grappen en grollen er hierover worden gemaakt ? Halleluja ! Dan is “Blended” echt wel een film voor je, die al deze eigenschappen bevat en je dan ook nog eens tijd bespaart. Niet nodig om op zoek te gaan en ze allemaal te bekijken, want ze hebben (de genieën) dit allemaal in één film gegoten. Schitterend.

Lees mijn volledige mening hier ...

Ging met het gevoel van fifty first dates deze film in(met de fantasie dat het een soort vervolg was in een ander universum).
Dat hoef je niet te verwachten, daar de restaurant scene ronduit belachelijk is.
Maar gelukkig komt daar later op de film een paar procent logica bij, zeer gelukkig btw !

Al met al een redelijke leuke film, maar geen topper.
Daar is ie veelste cliche voor, maar de laatste tijd zijn er weinig vernieuwde films te vinden, misschien tijd perk?(remakes enzo)

Gelukkig niet een extreme kinder film, wat dus inhoudt dat ie niet zo'n niveau heeft dat alleen kinderen hem leuk vinden(iets wat vaak gebeurt als kinderen in een film mee spelen en al helemaal in combi met adam sandler)

Wel las ik iets over terry crews, de gestoord gespierde, maar belachelijk aardige kerel.
Ik lag in een deuk toen hij zijn maffe kop weer eens liet zien, maar inderdaad, 2 tot 3 keer was goed geweest.

Een lekkere feel good movie, en wat mij betreft kunnen er daar nooit genoeg van zijn(zolang ze maar redelijk blijven)

Mijn tip, en hoe ik het ook meegemaakt heb, haal een kilo wiet en dan is het een leuke film.

3 a 3,5 ster

avatar van brabusRUS
''What is this? Dateline NBC?''

Ik had het niet verwacht, maar ik heb een paar keer best hard gelachen. En dat terwijl ik helemaal geen Sandler fan ben. Het begin was vreselijk, en verder waren er nog een aantal extreem flauwe momenten, zoals met die oma die van de quad afdondert, maar over het algemeen was de film goed te pruimen.

Prima film, ook als je niet van Sandler houd.

''I thought you don’t like dick''

avatar van rep_robert
Prima vermaak dit. Wanneer Sandler geen irritante typetjes speelt of weer eens een raar stemmetje op zet maakt hij erg fijna komedies. De humor is leuk, nergens over de top en de algehele feel is gewoon erg vrolijk. Ik heb me echt ondanks het voorspelbare plot bijzonder vermaakt met Blended.

Blended is gewoon een familiekomedie zoals ze bedoeld zijn.

avatar van Brabants
Dat komedies bol staan van clichés hebben ze allemaal gemeen, dus daar zal niemand snel over vallen. Wat vooral wel opvalt is de ontbrekende chemie tussen Adam Sandler en Drew Barrymore, wat vrij opmerkelijk is na eerdere successen tussen deze twee acteurs. De twee zijn de leidraad van de film en bijna twee uur lang helemaal nergens grappig. De meeste grappen komen vanuit de kinderen of hun situaties. Ook al zou je mij morgen vragen welke grappen dat waren, dan zou ik ze niet eens meer kunnen herinneren. In die zin is het een tegenvallende film met een te lange speelduur en een over de top irritante toevoeging van Terry Crews.

avatar van Miesjelle21
schumacher schreef:
Ben het niet eens met de lage scores.
Dit hier was een zeer vermakelijke film met goeie acteurs, een aantal goede lach momenten ook en de film kijkt lekker weg ook, de 2 uren vlogen voorbij.
Ik lees hier ik heb 5 keer moeten lachen maar de laatste maanden heb ik veel komedies gezien waarbij ik zelfs niet kunnen lachen heb, vanwaar moeten ze het soms nog blijven halen? De beste grappen zijn al uitgevonden.
Er was idd 1 scene in hooters die niet fun was maar buiten dit was alles oke.
Ik vond de sfeer, acteurs en muziek wel oke.
Adam Sandler was top in deze film, je bent ervoor of er tegen, iets tussen in besta niet.
Bij een komedie probeer ik ook niet naar de trailer te kijken.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Er zijn maar weinig komedies te vinden tegenwoordig waar ik echt om moet lachen, maar bij deze film ging het helemaal vanzelf. Ook blijf ik de combinatie Adam & Drew geweldig vinden.

avatar van dvdcrusher
Voor mij de komedie van 2014, zeer grappig, romantisch en ontroerend, soms wat melig en voorspelbaar maar nooit plat of irritant. Het humoristisch effect wordt nog versterkt door de rollen van de knotsgekke Afrikaanse animators en de cynische opmerkingen van de kinderen die elkaar rauw lusten. Drew Barrymore begint er steeds beter uit te zien naarmate ze ouder wordt en samen met Sandler vormen ze een evenwaardig acterend duo. 4 sterren en dat geef ik zelden voor een komedie. Meteen ook een kandidaat voor mijn top 10 van 2014

avatar van Leland Palmer
Woow, wat begint deze 'Blended' verschrikkelijk slecht zeg. Kromme tenen. Ik dacht echt dat dit een zware kluif ging worden. Gelukkig viel het redelijk mee. De film wordt naarmate de speelduur vordert steeds leuker. Hoogstaand wordt het nergens en de kinderen blijven de hele film door irritant, maar Sandler zelf redt een hoop. Dat en de mooie locaties in Afrika + het luchtige sfeertje. Best vermakelijk voor een keer.

avatar van Miszmi
Ik ben een groot fan van 50 first dates waarin Sandler en Barrymore ook de hoofdrol hebben. Ik was bang dat deze film erg tegen zou vallen doordat mijn verwachtingen vrij hoog lagen van hen samen. Niets is minder waar, ook in deze film is de chemie tussen deze twee goed zichtbaar. De overige acteurs spelen ook prima, al vind ik het af en toe allemaal wat aan de overdreven kant. Dit ligt aan het script/de film en niet aan de betreffende acteurs. Wat betreft het verhaal, daar valt vrij weinig over te zeggen. Voorspelbaar is het absoluut, als ze een scene in gingen wist ik al precies hoe deze af zou lopen, geen enkele verrassing. Dit soort films ga ik niet kijken in de veronderstelling dat het onvoorspelbaar zou zijn, dan kies ik wel een ander genre uit. Hier ergerde ik mij dus ook totaal niet aan en mede hierdoor kan ik het een vrij hoog cijfer geven. Kijkt lekker weg, maar gezien het vrij "hoge" seks gehalte in bepaalde stukken kan ik het geen familiefilm noemen zoals ik hier eerder heb gelezen. Familiefilms zijn voor mij films die ik met mijn zoon van 7 kijk en daar is deze film net nog iets te grof voor.

Matige film waarin een onsuccesvolle blind date onverwacht uitmondt in een vakantie in Afrika. Op zich wel een vermakelijke film, waar hier en daar wel wat te lachen valt (ook al komt de humor soms wat te geforceerd over). Uiteraard voorspelbaar en ook onnodig lang. Wel vormen Drew Barrymore en Adam Sandler opnieuw een leuk koppel in deze derde samenwerking. Net geen 3.0 sterren.

avatar van Ebella
De film zit vol onwaarschijnlijkheden, zoals het resort, al zou ik heel graag daar een weekje willen verblijven. Tel daar de meest vreemde situaties, gesprekken en mensen bij op en je hebt het recept voor de film. Uiteindelijk komt natuurlijk alles goed.
Ik zou de film dus niet kijken. Of misschien op een dag wanneer er echt niets anders is op de televisie, dan is het een leuke afleiding. Of misschien houd je gewoon erg van Adam Sandler en zijn grapjes. Misschien vind je dit zelfs de beste film van hem ooit. Maar ik betwijfel het…

Volledige recensie je hier: Recensie Blended

avatar van Kondoro0614
Blended

Ik heb mij zelf, oprecht, aardig vermaakt met deze toch vaak heerlijke flauwe humor film. Waar soms ook wat serieuze stukken in voor komt en natuurlijk klink-klare onzin. Waar mijn moeder vaak moest lachen om de kinderen, voornamelijk het 'baby'tje', de jongste. Ja, ik weet dat dit geen baby is. Heb ik mij het meeste aan het kind 'geïrriteerd'. Ik word er zeg maar niet warm of koud van. Er zitten heel vaak leuke stukken in maar toch ook wat dip momenten. Aan een irritant kindje heb je hier nog niet genoeg, ook een irritante 'vrouw' met een irritant piepstemmetje en borsten die bijna uit haar jurk vallen komt langs gehuppeld. Balen!

Adam Sandler speelde zoals bijna altijd een hele leuk, droge humor rol in de film. Ah, heerlijk! Drew Barrymore deed het uiteraard ook niet slecht! Terry Crews was wel een beetje eng in de film, volgens mijn moeder ! Emma Fuhrmann deed het oké, soms een beetje eng met haar moeder.

Het verhaal in Blended was oké, vond hem wel geinig om te volgen. Vele grappen waren goed, sommige zaten ook met een slechte timing! Het concept vond ik niet echt vernieuwend. Al om al, leuke komedie om een keer gezien te hebben. Die van mij sowieso een voldoende krijgt, en hem na mijn mening ook wel verdiend!

avatar van tommykonijn
Mijn vertrouwen in Adam Sandler was toch wel aan het afnemen. Daar waar velen hem altijd al niet konden uitstaan, vond - en vind - ik het gros van zijn films van voor 2009 wél erg leuk. Ze hebben een lekker ontspannen sfeertje en bevatten leuke, onnozele humor. Na het matige Jack & Jill en het vreselijke That's My Boy en Grown Ups 2 leek hij het spoor echter volledig bijster.

In Blended had ik dan eigenlijk ook geen vertrouwen meer. Eerdere samenwerkingen met Drew Barrymore, The Wedding Singer en 50 First Dates, behoren tot de top van zijn komische oeuvre, maar ik bleef toch zo mijn twijfels behouden. De trailer zorgde er daarnaast ook nog eens voor dat mijn vermoedens bewaarheid leken te worden. Gelukkig bleek de trailer een verkeerd beeld te geven. Blended bleek, tegen mijn verwachtingen in, een verdomd leuke film.

Sandler zet een sympathieke rol neer. Geen gekke stemmetjes of vervelende overacting; gewoon de rol van een alleenstaande vader. Het lijkt alsof Barrymore een positieve invloed op hem heeft als ze zijn tegenspeelster is. De chemie, die in de twee vorige films ook al zo sterk aanwezig was, is er gewoon weer en dat resulteert in een leuk samenspel. Meermaals waren er momenten waarbij ik hardop heb gelachen. Zo'n scène als die in de drogist is daar al een simpel voorbeeld van.

Eenmaal in Afrika blijft het niveau van de film aanhouden. Terry Crews kan er net mee door; die balanceerde soms wel op het randje van irritatie. De bijrolletjes van Kevin Nealon en Jessica Lowe zijn leuk, de locaties in Afrika zijn ronduit schitterend (goed geschoten ook) en de uitstapjes van de gezinnen betreffen genoeg grappige situaties. Ik vond het script hier stukken beter dan in een That's My Boy, waar alleen maar het principe 'hoe smeriger, hoe beter' gehanteerd werd. De kinderen vielen me ook behoorlijk mee. De twee jongetjes waren soms wat minder, maar dit werd wel gecompenseerd door de twee meiden, die weer wat sterker waren. Ik vond de dramatische noot die erin verwerkt was, betreffende het verlies van Sandler's vrouw, ook totaal niet storend. Jammer dat het allemaal nog net wat te lang duurt als ze eenmaal weer terug in de States zijn. Dat stuk waar Adam denkt dat Drew weer terug bij haar ex is, voelde overbodig aan. Het droge happy end is dan wel weer leuk om te zien.

Blended is weer eens een ouderwets fijne Happy Madison productie. Lang niet alles slaat aan, maar ik heb me desalniettemin behoorlijk weten te vermaken. Het verveelt nergens en de grapdichtheid is best hoog. Wat mij betreft dan ook het beste dat Adam sinds jaren gemaakt heeft.

avatar van jippie2010
Ja, clichés worden uit de kast getrokken, en het is voorspelbaar tot het eind.
Maar éénzijdige Sandler doet wat hij het beste kan doen, en is wederom een perfect duo met
Barrymore. Een feel-good komedie met leuke terugkerende elementen,
en op een paar irritante karakters na een zeer geslaagde film. *3,5

avatar van Gang_Star
Een komedie die op zich best aardig is ondanks dat de grappen wat mij betreft lang niet allemaal geslaagd zijn. De chemie tussen Sandler en Barrymore is goed, waardoor mede deze film het kijken wel waard is.

In een woord: Verschrikkelijk. Romantisch ? Humor ? Zelden zo'n flauwe en slappe film gezien als deze. Over het acteerwerk maar helemaal te zwijgen. Liefst 0 sterren!

avatar van RebbelDebbel
Ben geen fan van Sandler, maar dit is goed te doen hoor. Drew is op dreef. Al met al zeker niet verkeerd!

avatar van =EL!ZE=
Adam Sandler en Drew Barrymore hebben de beste chemie in komedie....heerlijke film weer!

avatar van Donkerwoud
Soms spookt het liedje 'Afrika' van 'Lotte en Max: Dierentuin' door mijn hoofd. Die oorworm komt uit een gebarencursus op DVD die mijn neefje heeft grijsgedraaid. 'Afrikááá, Afrikááá. Wie woont er in Afrika? Een neushoorn, een neushoorn. Doe je het gebaar nu na. Neushoorn, neushoorn.' En dan volgt de instructie dat de kijker zijn/haar hand in een soort grijpstand moet houden en op hoogte van de neus gebogen naar boven bewegen, als ware het een hoorn. Het ventje wil deze ellende keer op keer op repeat, zodat ik inmiddels zowel de irritante liedjes kan meezingen als de bijbehorende gebaren ken. Olifant, zebra, antilope, nijlpaard en krokodil. Maar wat als je de educatieve factor uit 'Lotte & Max' haalt en er een hele hoop slechte poep- en pieshumor aan toevoegt? Dan krijg je zo ongeveer het Adam Sandler-vehikel 'Blended' (2014) als een voorspelbaar blik Afrika-clichés dat wordt opengetrokken. Compleet smakeloos en vol slecht getimede grappen, met het steeds opnieuw misgenderen van een jonge transgender als absoluut dieptepunt. Of de muzikale intermezzo's waarin een zwart mannenkoor met een vettig Afrikaans accent vernederende en seksueel getinte liedjes zingt. Geen personage van kleur met een eigen persoonlijkheid of een legitieme reden om in het verhaal te zijn.