Assepoester: Een Modern Sprookje (2014)

Nederland
Familie

geregisseerd door Will Koopman
met Hannah Hoekstra, Egbert Jan Weeber en Carine Crutzen

Anna (Hannah Hoekstra) is wees en werkt dag en nacht in de stallen van manege De Hoefslag. Haar stiefmoeder Patricia en stiefzussen Debby, Jenny en Petty behandelen haar als een bediende. Als de hele familie wordt uitgenodigd voor een bal bij de koninklijke familie, mag Anna niet mee. Maar na een onverwacht bezoek van iemand uit het verleden, kan ze er toch heen en ontmoet ze prins Lodewijk.

avatar van Roderix
Klopt het jaartal eigenlijk wel, we zitten er pas 1 dag in.
Het zal wel 2013 moeten zijn.

avatar van 606
Moeder acteerde het beste, het was niet goed maar kon er mee door. De film duurde zo ie zo geen 1,5 uur haal de reclame er af dan hou je minstens 1 uur over.

avatar van tattoobob
Leuke meid die hannah hoekstra....dat wel.
Verder soms wat leuke momenten maar over het algemeen een saaie boel.

avatar van bartbart
Te simpel te slecht te vreemd te kinderachtig

Dick2008
Roderix schreef:
Klopt het jaartal eigenlijk wel, we zitten er pas 1 dag in.

De releasedatum is 1 januari 2014 en het is een tv-film. Assepoester: Een Modern Sprookje (TV Movie 2014) - IMDb

Een leuke, simpele film.
Hanna speelt haar verliefdheid overtuigend.

avatar van John Barry
In deze film word een poging gedaan door de filmmakers om een mooi sprookje in een moderne setting te vertellen. Maar helaas is deze film een grote mislukking.

Er word in deze film ,op de stiefmoeder na, dramatisch geacteerd. De acteurs dreunen wat teksten op maar acteren is het niet te noemen. Deze film is ook erg langdradig en op sommige momenten erg kinderachtig. De stiefzusters en de stiefmoeder bijvoorbeeld. Ik snap dat die een beetje irritant moeten zijn. Want dat is conform het verhaal. Maar de filmmakers overdrijven enorm en komen met hele irritante en kinderachtige en flauwe karakters aanzetten die overigens ook nog slecht werden neergezet door de actrices. Behalve de stiefmoeder dan Carine Crutzen acteert wel aardig als de stiefmoeder maar ook haar personage vond ik overdreven, kinderachtig en irritant.

De meer serieuze karakters zoals bijvoorbeeld Anna ( Assepoester ) en haar moeder ( ze is een geest in dit verhaal en vervult de rol van de goede fee ) worden ook erg slecht neergezet. Hannah Hoekstra overtuigd totaal niet als Anna. Ze acteert niet ze dreunt alleen haar tekst op. De moeder acteert dan iets beter , maar ook dat acteer werk is niet geweldig te noemen.

Dat RTL een vinger in de pap heeft gehad is duidelijk te merken aan de film want er komen een hoop RTL Sterren opdraven zoals bijvoorbeeld Loretta Schrijver en John Williams ( niet de beroemde film componist maar de presentator van programma,s als help mijn man is klusser ). John Williams kan het beter bij presenteren houden want acteren kan hij duidelijk niet. Ook werd er wel erg veel reclame gemaakt RTL boulevard.

Al met al is deze film een teleurstelling. Ik vind Assepoester een mooi sprookje en ik was wel benieuwd wat de filmmakers in een moderne setting ervan zouden maken. Helaas zit deze film vol met irritante, overdreven en kinderachtige scènes. Veel karakters zijn ook erg kinderachtig en er word in deze film erg slecht geacteerd.

0,5 ster voor deze film.

avatar van Ebenezer Scrooge
De eerste film die ik zie in 2014 en meteen de allerslechtste ooit, ik word daar vrij agressief van. Dit is toch louter bedoeld om zo veel mogelijk zieltjes te winnen voor de Postcodeloterij? Er lag vandaag toevallig een envelop van ze in mijn brievenbus..

Of ik even mijn bankrekeningnummer aan ze wil doorgeven, dan ontvang ik een HEMA-cadeaukaart ter waarde van 15 euro.

En dat stukje met Caroline Tensen. Wat een gênante vertoning was dat zeg. Caroline Tensen, de Heilige Patrones van Hilversum, maar niet heus. Die kan toch voor geen millimeter acteren. Ik bedoel, een rookworst van de HEMA acteert nog beter.

avatar van FILM!BOY!
In de tv staat dat deze film 3 sterren heeft gekregen. Het gemiddelde van op dit moment 1,71 met 23 stemmen geeft iets totaal anders aan. Ik heb de film opgenomen en ga hem waarschijnlijk morgen kijken. Ben benieuwd...

avatar van panax
grappig ,dik aangezet!!!

avatar van starsky87
Grappige film, maar het meeste vond ik te overdreven. Gelukkig duurde die niet zo lang.

Gewoon te slecht voor woorden, het sloeg eigenlijk helemaal nergens op. Het is dat Hannah Hoekstra een prettige verschijning is om naar te kijken en het redelijk goed doet want anders was het het kijken echt niet waard.

Het is weer zo typisch nederlands gedaan. Geef wat bekende nederlandse een paar neptanden, een tijgerjasje of wat andere rare outfits en laat ze een typetje nadoen en ze denken dat ze acteurs zijn. Veel te overdreven overgeacteerde typetjes en stereotype karakters, eigenlijk gewoon om van te huilen zo slecht dat het was.

Bijvoorbeeld laten zien dat je iemand echt als sloof/slaaf behandeld komt veel beter over als je dat op subtiele wijze doet en niet door overdreven vaak haar uit te schelden of bot tegen haar te doen. Dat laatste gebeurde dus en dat komt compleet gespeeld en niet geloofwaardig over.

Ook die neptanden konden echt niet, dat waren van die setjes die je in de fopshop ook voor een paar euro kan kopen, tenminste zo zag het er uit.

Nu snap ik dat ze geen hollywood budget hebben, maar als je het niet kan doe het dan niet zou ik zeggen. Met zo'n wanproduct ga je ook geen zieltjes winnen.

Je ziet het eigenlijk in alle nederlandse films. Het gebrek aan geld, acteerprestaties, animatie mogelijkheden etc proberen ze te compenseren door te overdrijven op elk vlak. Bij de ene film is het drugs, de ander doet aan heftige sex, de ander aan overdreven liefdesverdriet, overdreven humor of overdreven typetjes. Maar juist dat overdreven gedoe maken die films oh zo slecht. Kijk eens naar denemarken, zweden, noorwegen etc die maken met kleine budgetten ook gewoon hollywood waardige films, daar kunnen ze hier nog wat van leren.

Wat een kul zeg, deze film - die overduidelijk in alles overdreven en grotesk is, en bovendien overduidelijk gemaakt is met als doel simpel televisie-vermaak en daarin niet onderdoet voor de gemiddelde andere tv-productie van elders op de wereld (ja, er zijn betere, ook in Nederland - aangrijpen om een hele industrie af te branden.

bartbart schreef:
Te simpel te slecht te vreemd te kinderachtig

Duh! Assepoester als in 'Sprookje' als in 'voor kinderen'.

avatar van FILM!BOY!
Ik vind de film geslaagd. Hannah Hoekstra speelt naar mijn mening aardig goed. De stiefmoeder en haar drie dochters (waarvan er een werd gespeeld door Nicolette van Dam) speelden echt verschrikkelijk. Of ze kunnen niet acteren, of ze moesten ze overdrijven dat het echt rampzalig werd. Die vier "actrices" mogen wel een Oscar krijgen voor slechtste "actrices" uit de internationale filmgeschiedenis. Een modern sprookje, wat in de titel staat, is het inderdaad in deze film wel. Hij is, in mijn ogen, flink bewerkt. Ik heb me met deze film vermaakt. 3,5

avatar van J.Ch.
Van dit moderne sprookje heb ik zeker kunnen genieten! In plaats van een overdaad aan zoetigheid in een serieuze setting is ervoor gekozen om schaamteloos te overdrijven - mijns inziens een goede set. Anna zelf is nog een serieus personage, haar stiefmoeder en stiefzusjes zijn karikaturen van jewelste, met hun vreselijke gebitten en enorme heupen. Overdaad schaadt, tot op een zekere hoogte, daarna werkt het juist weer wel. En het is een sprookje, dat is sowieso overdadig.

De vele cameo's van bekende Nederlanders hadden van mij dan weer niet gehoeven. Ook was mijns inziens het verhaal te veel opgehangen aan paarden - een vreemde basis voor een huwelijk, denk ik zo. Maar goed. De 'fee' vond ik dan wel weer heel erg leuk.

Ik heb het idee dat de acteurs en actrices allemaal vreselijk veel plezier gehad hebben bij het maken van deze film. Ik heb veel plezier gehad met het kijken ernaar. Ik zal niet durven beweren dat dit een erg goede film is, maar als je van sprookjes houdt en het niet allemaal al te serieus neemt kun je prima van deze Assepoester genieten.

Duidelijk over the top, maar heb me toch lekker geamuseerd. Hannah past precies in de rol.

avatar van BlueJudaskiss
Had hier niet zoveel problemen mee. Het verhaal had erg weinig om het lijf en de aanwezigheid van mensen als John Williams en vooral Caroline Tensen was verder niet van belang, maar spel van de hoofdrollen was heerlijk over de top en met veel humor neergezet. Even luchtig als een suikerspin, en dat is af en toe best leuk.

Ik heb me prima met deze film vermaakt! We hadden m opgenomen en dus konden de irritant lange reclameblokken snel door, waardoor beter in het verhaal te blijven was. En dat verhaal was best leuk, zij het wat oppervlakkig. De stiefmoeder vond ik briljant, ik denk dat ze heel wat hebben afgegierd op de set. Okee die tandjes hadden iets minder gemogen, net als de dikke konten. Maar verder: Leuke niks aan de hand film waarmee je een leuk uurtje kan doorbrengen.

avatar van pierre18
Regisseur! Schaam je!! Verhaal is nergens naar en zo laat je mensen niet acteren.
(Als zwijmelfilm voor kinderen en jonge meisjes bedoeld, daarom nog 2*
Maar niet te vergelijken met een serieuze film.)

avatar van DonOswaldo
Vrij matig. Ik hou niettemin best van het cinderella-verhaaltje, maar dan moet je toch wel met wat beters aankomen dan dit. De stiefzussen zijn in het type dom blondje iets té (!) om leuk te zijn en worden evenmin leuk gespeeld. Hannah Hoekstra redt zich iets beter als Assepoester maar haar rol is ook niet bepaald interessant ingevuld. Dan dat schoenpassen, pff, is er ook maar bij de haren bij gerukt. Met z'n 68 min best kijkbaar, maar goed vond ik het niet.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Bericht met smileys verwijderd.

avatar van DragQueen
Ik heb niet echt kunnen genieten van dit moderne sprookje van eigen bodem. Ongeinspireerd verhaal, en in een weinig verheffende uitvoering. Het acteerwerk was ook matig bij vlagen. 1,5 Ster.

avatar van MissT
Ik ben echt verbaasd over de negatieve reacties over deze film. Als er één kritisch is over Nederlandse films, ben ik het wel. Deze film verraste mij zeer aangenaam. Ik vond Hannah Hoekstra en anderen uitstekend spelen (let ook op haar gezichtsemoties), en het contrast met het over the top spel van stiefmoeder en dochters vond ik erg grappig. Misschien omdat ik te weinig Nederlandse programma's kijk op RTL 4 was dit voor mij een leuke afwisseling. Juist leuk dat ze typische BN'ers lieten meespelen, en het programma Boulevard erin lieten voorkomen. Echt gelachen en genoten.

avatar van soom
Pff. Hier is de inspiratie zoek. Hier komt zoveel smakeloosheid bij kijken, dat ik het toch wel een dieptepunt vind qua Nederlandse films. Jammer van de overdrijvende trap bij de dames. Ze kunnen allemaal zoveel meer. Nee, ik pik het overdrijven niet. Had het dan iets anders aangekleed. Verder wordt na ca 50 minuten pas de prins in de schijnwerper gezet. Ik weet wel dat dit ook in de Disney film is. En ook bij het sprookje zelf.
Maar voor een modern sprookje is dit nou niet erg modern. Ik had graag iets meer de prins in beeld gewild.

Vluchtig gedoe, afgerafeld en totaal zonder enige vorm van inspiratie. Hoe goed de hoofdpersonen ook zijn. De bijrollen halen het niveau voor mijn irritatie te ver naar beneden. Ik blief dit soort onzin nauwelijks. Heeel snel vergeten. Aan de Erwt is net wat meer aandacht besteed (?).

haha, grappig dit cijfer