Absolutely Anything (2015)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Terry Jones
met Simon Pegg, en de stemmen van Robin Williams en John Cleese

Neil Clarke, een leraar, ontdekt plotseling dat hij magische krachten heeft. In feite kan hij met een beweging van zijn hand alles laten gebeuren. Van het uitroeien van een vervelende klas (en hen weer tot leven brengen), tot zijn beste vriend veranderen in een type vrouw die iedereen zou aanbidden. Het enige probleem is echter het vinden van de juiste woorden en erachter komen wat hij werkelijk wil.

avatar van jarno1975
Ook met Kate Beckinsale, Robin Williams, Simon Pegg en Eddie Izzard.

avatar van jarno1975
De kans bestaat dat de stemrol van Robin Williams geschrapt moet wordt omdat hij nog niet alles had ingesproken (hij vertolkt hier de stemrol van de hond van Simon Pegg).
Robin Williams' voicework may be cut from Monty Python's Absolutely Anything - Movie News | JoBlo.com

avatar van jarno1975
Trailer ziet er wel grappig uit.

avatar van staralfur
Wat een heerlijk maffe film! Ik hou erg van het Python sausje, een geinige bijrol van de heren.

Robin Williams laat met zijn kleine rolletje zien dat we een groot (stem) acteur hebben verloren... Blijf vooral zitten aan het eind om hem even 'in actie' te zien!

avatar van mcdaktari
Dit lijkt mij een hele leuke komedie.
De humor van Terry Jones kan ik wel waarderen. Ik hoop in ieder geval dat het Monty Python-achtige humor is. En het is ook nog sciencefiction/komedie. Dat is een aardige mix.
Ben heel benieuwd.

HALVE TAMME.
Nice!!!

avatar van mcdaktari
Net gekeken en het is een aardige komedie, het is natuurlijk geen hoogvlieger, maar voor een woensdagavond was het goed te doen.

Vond ik bruce almighty grappiger dan deze

Enige pluspunt aan deze film is Kate Beckinsale. En niet zozeer omdat zij de rest van het scherm speelt oid. Ik heb gewoon een ontzettende zwak voor haar.
De film zelf is zo ontzettend mager dat het enkel drijft vanwege de 2 namen die er in spelen.
Vervang die door 2 Asylum acteurs en het is ineens totaal ruk.

Beter gezegd: zelfs Simon Pegg kan deze film op geen enkel moment grappig maken.

avatar van Corcicus
Misschien een leuke kinderfilm, maar als +12jarige zou ik er niet naar kijken.

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: Absolutely Anything (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be
ps. ik ben geen professionele schrijver of criticus, ik ben maar een movie geek met een toetsenbord.

Het probleem met Absolutely Anything is dat het hoofdpersonage elk conflict zou kunnen oplossen in een handomdraai. Simon Pegg speelt een jongeman die kans krijgt om ALLES te wensen wat hij wil, alleen heeft zijn personage blijkbaar geen rijke fantasie. Met dit concept kan je letterlijk alle kanten opgaan, spijtig genoeg kan je al de originele ideeën in deze film op één hand tellen. De film voelt ondanks een paar speciale effecten enorm lowbudget aan waardoor deze komedie met momenten nogal amateuristisch overkomt. Dit idee zou leuk zijn voor een animatiefilm, maar voor mij is Absolutely Anything absoluut geen aanrader.

Een ouderwetse (in de betekenis van verouderd) sciencefiction komedie, waarin de regisseur probeerde om via goedkoop werkende slapstick de kijker te laten lachen. Er waren echter maar een paar grappige scènes en het verhaal was uitermate oppervlakkig en slecht uitgewerkt en had absoluut niets te vertellen. Robin Williams (de stem van de hond Dennis) had absoluut een beter afscheid verdiend.

HALVE TAMME.
Positief: Kate Beckinsale. Negatief: De rest.

avatar van schumacher
Kate Beckinsale mooie madam, was dan ook het enige leuke aan de film, kijken naar Kate Beckinsale .
Dan kan je dus zeggen dat de film niet goed was als je al tevreden moet zijn om alleen naar een film nog te kijken vanwege een schoon madam.

Het is ook meer een kinderfilm.

avatar van blurp194
Nogal afgezaagd gegeven in een nieuw jasje. Wat op zich ook al niet zo vernieuwend is, want het is wel een wat erg stereotype Simon Pegg-comedie. Als dat je ligt is het best een aardige film, fijn kijkvoer etc. maar niet echt iets bijzonders, behalve misschien de wijze levensles die je er uit zou kunnen opdoen volgens het oude gezegde be careful what you wish for. Dat de hond gereconstrueerd is met de stem van Robin Williams wist ik pas achteraf, maar echt iets toevoegen doet dat wat mij betreft ook niet.

avatar van Collins
Komedie die nogal vlakjes oogt en (erger nog) ondanks de invloeden van de leden van Monty Python absoluut niet leuk is.
De hand van Monty Python is in de verte voelbaar in de Sci-Fi graphics. De groteske en absurde humor van het team wordt in deze film echter nergens gesignaleerd.
Het simpele verhaaltje over een personage dat magische krachten ontvangt en daarmee grote chaos veroorzaakt, doet nergens denken aan een geestige en bijtende komedie. De film heeft meer weg van een muffe kinderfilm van Disney gevuld met flauwe kinderlijke humor.
De film is geregisseerd en deels geschreven door Terry Jones. Iemand die bewezen heeft over veel regietalent te beschikken en bovendien een aardig stukje tekst kan afleveren. Hier komen beide talenten niet naar voren. Schaam je Jones!

avatar van Kondoro0614
HALVE TAMME. schreef:
Positief: Kate Beckinsale. Negatief: De rest.

Duidelijk .

avatar van Kondoro0614
Absolutely Anything

Het is weer duidelijk dat we blijkbaar weer bij een genie van een regisseur zijn beland die weer een grandioos idee heeft gehad (samen met zijn crew). Nee, ik ben niet onder de indruk van het nieuwe werk van Terry Jones. Ik ben meestal wel van de slap-stisck komedie films en dan vooral met acteurs als Will Ferrell etc. ik kan daar altijd wel om lachen. Daarbij hoort ook Simon Pegg, ik vind hem oprecht een hele leuke acteur en ik kijk altijd graag naar zijn films, dit is ook gewoon een personage die ik persoonlijk fijn vond om te volgen. En ook Kate Beckinsale ( ) mag er wezen.

Wat ik echt miste bij Absolutely Anything was de verbinding. Het gaat eigenlijk helemaal nergens over, een man (Simon) die uitgekozen word door tja, een soort bestuurders van het universum, om te laten zien of de aarde goed is om te mogen bestaan. Hiervoor krijgt hij een soort magische straal opzich waardoor hij opeens alles kan om even met zijn hand te 'zwaaien'. Zo kon hij aangeven dat hij een bepaalde klas wou opblazen, dat gebeurde, zijn hond laten praten, naar z'n onderbuurvrouw kijken en ga zo maar door. Nee, ik ben echt niet overtuigd geraakt door het verhaal, laat staan het concept.

Ik vond de film aan de magere kant, had er veel meer van verwacht helaas maar goed, dat heb je helaas vaker bij een film. Vermakelijk om zo eens mee te nemen maar super speciaal is hij niet. Grapjes komen soms niet goed binnen en de meesten zijn echt saai. Soms kwam er een lachje maar daar bleef het bij, jammer genoeg!

avatar van macrobody
Ik vond de film wel komisch en kon er wel om lachen. Beetje Engelse humor en moet je van houden. Verder mag ik graag kijken naar Kate Beckingsale dus misschien is 3 sterren genoeg

avatar van ikkegoemikke
Give me a really big dick!
[Falls over] Ouch! Not “THAT” big! Obviously! Return to your old size!
Let me have a dick that women find exciting!
Yeah, that’s better. Could I have it white?

Wat kun je nu eigenlijk verwachten van een komedie waar heel wat bekende komedianten aan meewerkten? De Monty Python bende wisten ze te overtuigen om de stemmen in te spreken van enkele buitenaardse wezens die een soort intergalactische raad vormen. Het feit dat Terry Jones in de producerstoel zat, zal ook wel geholpen hebben. Simon Pegg neemt de hoofdrol als Neil voor zijn rekening. En wijlen Robin Williams horen we in één van zijn laatste wapenfeiten als de hyper kinetische hond Dennis. Joanna Lumley en Rob Riggle kregen respectievelijk de meest beperkte en de meest irritante rol toegewezen. En tenslotte mocht Kate “Stonehearst Asylum” Beckinsale de rol spelen van de beeldschone buurvrouw die geadoreerd wordt door Neil. Wat kan er met zo’n cast in godsnaam misgaan?

In vele opzichten is deze film te vergelijken met “Bruce Almighty”. Alhoewel deze laatste wel op alle vlakken superieur was. Ook al heb ik deze al zovele keren gezien, kan ik er toch niet aan weerstaan om er terug naar te kijken als ik die tijdens het zappen ergens tegenkom. Ik vrees dat ik dan “Absolutely anything” echter toch zal overslaan. Juist zoals Bruce beschikt Neil op een bepaald moment over goddelijke krachten die alles wat hij ook maar wenst mogelijk maakt met een simpele handbeweging. Dit keer is het echter niet God die hiervoor heeft gezorgd, maar enkele oorlogszuchtige ruimtemannetjes uit een ander sterrenstelsel, die de Voyager, voorzien van instructies om ons te bereiken, uit de ruimte hebben geplukt. In eerste instantie zou de aarde worden vernietigd. Uiteindelijk wordt deze vernietiging uitgesteld en krijgen de aardbewoners de kans om aan te tonen dat ze superieur zijn. En ja hoor, onze goed vriend Neil is de verkozene.

Absolutely anything” is compleet het tegenovergestelde van “The World's end” qua ontwikkeling. Bij “The World’s end” was het eerste kwartier niet bepaald uitnodigend. Maar naarmate de film vorderde, werd het een amusante, hilarische film vol absurditeiten. “Absolutely anything“ is van aanvang al vreselijk grappig met verschillende komische en doldwaze situaties. Maar na een tijd is de gimmick met het wuivende handje van Neil uitgemolken en gaat het bergafwaarts. Uiteindelijk eindigt het als een platvloerse, irritante en voorspelbare slapstick. En dat kunnen zelfs een Robin Williams en de volledige crew van Monty Python niet verhelpen. Misschien was de rondtrippelende drol aan het begin hier al een voorteken van.

Dit klinkt misschien wel een beetje überkritisch. Helemaal slecht is het ook niet allemaal. De buitenaardse raad is bij momenten grappig (maar echt Monty Python toestanden moet je niet verwachten). De fratsen die Neil meemaakt telkens hij weer iets wenst, ontlokten regelmatig een spontane lachbui zoals de persoonlijke transformatie, de klasscene , het schoolhoofd en de devotie voor zijn collega Ray. Raar echter dat Neil als leraar Engels wel grammaticaal zijn mannetje weet te staan voor de klas, maar bij het gebruik van zijn krachten telkens de wijsheid van het juist formuleren even kwijt is. Dennis de hond ziet er schattig en knuffelachtig uit en de improvisaties van Robin Williams geven deze viervoeter een persoonlijkheid. Hilarisch maar naar mijn gevoel werkte Williams binnen de lijntjes van het script. Hadden ze hem meer improvisatieruimte gegeven, was het misschien hilarischer geworden. En gelukkig werd het romantische thema niet uitgebreid uitgewerkt. Al bij al een relaxerende en soms grappige film. Er zijn wel wat flauwe grappen en een irritante Amerikaan, maar de merendeels Brits aanvoelende humor met hier en daar een absurd tintje maken dit weer goed. Het meest triestige aan deze film is het feit dit de laatste film is waar Robin Williams in schitterde.

avatar van Flat Eric
Be carefull what you wish for

Onverwacht een grappige film die lekker de vaart er in houdt. De humor is best flauw maar wel op een leuke manier gebracht.
Het alles laten kunnen gebeuren met slechts een enkele beweging van de hand is natuurlijk een erg fijne fantasie en het wordt grappig uitgewerkt.

avatar van Noodless
Leuke film die mij toch wist te verrassen in de positieve zin. Meermaals moeten lachen met heel wat hilarische scènes en zelfs met flauwe grappen. Leuk concept, dat wel niet origineel is, maar wat maakt het uit. Daarbij vind ik Simon Pegg best te pruimen en de charmante Kate is een leuke toevoeging aan de cast. Niet te vergeten ook de hond die de film toch iets meer brengt. Moeilijk om dit genre van film een aanvaardbaar punt te geven, maar als de film vlot verloopt en daarbij leuk en voldoende grappig is, verdiend de film toch wel een 7/10.

avatar van cantforgetyou
Beetje zwakke komedie. Vaak erg flauw en veel grappen zijn niet leuk uitgewerkt. Simon Pegg is regelmatig grappig, maar vaak ook niet. Special effects zijn vaak matig.

avatar van Daan258
Een aardig comedy filmpje voor tussendoor.
Het stelt niet heel veel voor maar ik heb me er wel redelijk goed mee vermaakt. Er zaten hier en daar best een paar geinige scene's in.
Gewoon leuk voor één x.

avatar van IH88
Absolutely Anything

Oef, dat was niet al te best. Het hele gegeven van iemand die goddelijke gaven krijgt en kan doen en krijgen wat hij wil, is op zich aardig maar de uitvoering laat veel te wensen over. Een film als Bruce Almighty had een beetje hetzelfde concept maar waar daar alles precies op zijn plaats viel, gaat in Absolutely Anything eigenlijk alles fout.

Natuurlijk gebruikt Neil zijn gave voor eigengewin maar het is allemaal zo inspiratieloos en kinderachtig dat er weinig te lachen valt. De vreemde wezens die willen kijken of de mensheid nog te redden valt (of zoiets) zien er belachelijk uit en hadden net zo goed geschrapt kunnen worden. Pegg kan beter dan dit en dat kan ook gezegd worden van Riggle en Beckinsale. Beckinsale is prachtig en ook een uitstekend actrice maar ze moet echt leren om betere filmkeuzes te maken. Deze film in ieder geval zo snel mogelijk vergeten.

Ik vond het een leuke film. De film heeft me geen moment verveeld in ieder geval. Een leuke film voor vrijwel alle leeftijden. Niets mis mee.

Op zoek naar een intelligente komedie? Dan vooral deze links laten liggen. Maar als tussendoortje is het best een leuke film eigenlijk.

Ik heb me wel vermaakt. De grappen zijn allemaal niet van hoogstaand niveau, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik heb er wel om moeten lachen soms. Ik vind Simon Pegg wel een prettige acteur voor dit soort films en ook hier doet hij het prima. Het gedoe met die aliens en het verhaal met Rob Riggle zijn wel tamelijk belachelijk en het wordt nergens een goede film. De vermakelijke situaties zorgden er echter voor dat ik me hier niet aan stoorde.