La Dame dans l'Auto avec un Fusil et des Lunettes (2015)

Alternatieve titel: The Lady in the Car with Glasses and a Gun

Frankrijk
Thriller / Mystery

geregisseerd door Joann Sfar
met Stacy Martin, Freya Mavor en Benjamin Biolay

Dany is mooi, gepassioneerd en bijziend. Ze is op weg naar de kust in een auto die ze 'geleend' heeft om voor het eerst van haar leven de zee te gaan zien. De situatie raakt nog gecompliceerder voor haar als ze wordt opgescheept met een lijk. Nu is ze op de vlucht voor de politie en blijft ze zichzelf vertellen dat ze niet gek is. Maar is dat ook zo?

Ziet er stiekem wel cool uit.

avatar van kevin_vp
DoP = Manuel Dacosse = zeer goed nieuws.

avatar van mcdaktari
Mooie benen heeft ze wel, als ik de poster zo zie.

avatar van blurp194
Cult.

Tenminste, ik vind het toch wel echt geslaagd. Niet dat er niet hier en daar een serie slordigheidjes in zitten, maar het concept is leuk, de beelden spreken, de dame weet haar stukken fraai te spelen, en de muziek is als een ode aan Ennio Morricone hemzelf. Het enige dat je er dan tegenin kan brengen is dat de titel wellicht de prijs voor de langste titel van 2015 wegsleept, maar ook een spoiler van jewelste is.

Extra punten van mijn kant voor de mooie auto's - niet alleen de Thunderbird, maar ook de geniaal mooie ouwe vrachtwagens. En, Freya Mavor is dus een Schotse. Dat was me dus tijdens de film echt niet in m'n hoofd gekomen - zo Frans als wat. Respect.

avatar van Leo1954
Vreemde film, lekker Frans jaren 60 sfeertje. Een echte thriller vind ik het niet, ook niet spannend, daar was hij me toch wat te bizar voor. Maar ik mag dit soort films wel, het het zeker weer eens wat anders.

Veeleer een mysterie dan een thriller, hoe dan ook opgeleukt door een model met mooie benen in de titelrol (zie de poster). Er zitten nogal wat losse eindjes in het verhaal. Nochtans een prettige film, die vooral zal blijven hangen vanwege de heel aparte titel.