ad

Geregisseerd door: John Huddles

Met onder meer: James D'Arcy, Sophie Lowe en Daryl Sabara

Releasedatum: 6 juli 2013

Over After the Dark

"Smart. Talented. Beautiful. Stranded."

Op een internationale school in Jakarta zet een leraar filosofie zijn klas voor het blok met het volgende vraagstuk: welke tien leerlingen zouden in het geval van een nucleaire apocalyps plaats mogen nemen in een ondergrondse schuilkelder, om vanuit daar het menselijk ras te doen overleven. De klas bestaat uit twintig leerlingen, dus de helft zal moeten afvallen. Wie zal men kiezen en waarom?

imageimage

avatar van madmax2011

madmax2011

3x niks aan

avatar van ekkoj

ekkoj

Ik had een beetje een film zoals "el metodo" verwacht, met sterke dialogen. Viel dat even tegen, pfffj.

De film begint idd leuk zoals al meermaals aangegeven, maar glijdt zo snel af naar snelle bric a brac. Met dit gegeven had men o zoveel meer kunnen doen. Spijtig wel. meer dan 2 sterren krijgt ie niet van mij.

avatar van missl

missl

Best een interessant uitgangspunt, echter leggen ze zichzelf regels op die vervolgens niet gevolgd worden waardoor er weer een andere uitwerking komt. Het ziet er wel vet uit maar verder dacht ik na de 3e keer dat er wel wat tempo in kon.

avatar van AC1

AC1

Het laatste derde deel van de film is zo moraliserend! Alles daarvoor was leuk en vrij origineel. 5/10

avatar van Gish

Gish

AC1 schreef:

Maar het slot van dat derde deel (1 man, 6 vrouwen) relativeerde al het voorafgaande.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Oeh jammer hier had zoveel meer in kunnen zitten! Ik vond het veel te braafjes en erg gestileerd. Heb me er wel enigszins mee vermaakt toch een grote teleurstelling dat er niet meer uitgehaald werd en het wat vlakjes en simplistisch bleef. Alle kleuren waren ook zo helder, vond ik niet passen bij een rauw filosofisch thema en het einde tja... Vond dat de kijker te laag werd ingeschat door het echt compleet uit te leggen, hadden ze beter een tipje van de sluier kunnen oplichten zodat je zelf nog had kunnen puzzelen maar nu verpestte het een hoop voor mijn gevoel.

avatar van Rickyman

Rickyman

Deze film leek veel op een heel slecht uitgevoerd toneelstukje van schooljeugd, dat een filosofisch thema interessant proberen over te brengen. De achtergronden zagen er welliswaar schitterend uit.

Maar heeft mijn interesse verder nergens kunnen wekken.

avatar van Decec

Decec

Een goed drama/fantasie/SF/thriller film...

Goed verhaal (minder spannend)...

Goed acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Geen top film...

avatar van SPT

SPT

Leuk concept, maar de uitwerking schiet nogal tekort en dus is het best wel saai. Deed me trouwens denken aan een opdracht die we (een jaar of 15 geleden) standaard op de middelbare school bij levensbeschouwing moesten maken. Als je een keuze maakte (alcoholverslaafde niet, arts wel) was je volgens de docent geen haar beter dan de Nazi's . Totale flauwekul natuurlijk.