ad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: John Crowley

Met onder meer: Eric Bana, Rebecca Hall en Jim Broadbent

Over Closed Circuit

"They see your every move"

Martin (Eric Bana) en Claudia (Rebecca Hall) zijn, behalve dat ze allebei advocaat zijn, ook ex-geliefden. Wanneer ze beiden de verdediging op zich nemen van een internationale terrorist, wordt hun loyaliteit op de proef gesteld en dreigt hun leven in gevaar te komen.

imageimageimageimage

Joanna Reece

Nazrul Sharma

Farroukh Erdogan

scorsese

Redelijke film waarin een van terrorisme verdachte man twee advocaten krijgt toegewezen. Een onderhoudend en ook wel boeiend plot. Echter gaat het allemaal wel wat te snel en zijn de personages clichématig, waardoor het ook wat voorspelbaar wordt. Kijkt verder wel gemakkelijk weg, ook vanwege de fijne cast.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Fijne thriller, goeie cast die ook nog eens uitstekend speelt. Spanning vond ik wat matig, moest het toch vooral van de sfeer en spel hebben. En daar was helemaal niet mis mee, integendeel.

avatar van frans123

frans123

• 2096 berichten

Niet bijster spannende thriller...maar vooruit voldoende.....3 sterren.

avatar van des1

des1

Zo... Daar zullen ze bij MI5 (of MI6) niet blij mee geweest zijn. In de VS is het publiek gewend om af en toe de CIA als bad guys gepresenteerd te krijgen. Deze film leek me daar behoorlijk nieuw in. Niet onredelijke film. Met name Rebecca Hall deed het erg goed. Bana leek meer bezig te zijn om toch een fatsoenlijk Brits accent neer te kunnen zetten (de beste man is een Aussie). Terug naar de film. Premisse niet ondenkbaar ('a major fuckup' van British intelligence), maar was meer aangegrepen om er een spannend complot-achtig verhaal mee te kunnen vertellen. M.a.w. niet erg realistisch. Ik heb toch zoveel vertrouwen in Westerse overheden dat een dergelijke fout eerder intern aangerekend zal worden, in plaats van dat getuigen uit de weg worden geruimd. Hoewel ik er (aan de andere kan) van overtuigd ben dat met MH17 Nederlandse diensten hebben liggen slapen.

avatar van antoon59

antoon59

De afloop van de film doet me denken aan het mysterie rond de moord op Pim Fortuyn.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Behoorlijk spannende en beklemmende film waarbij het me eigenlijk nog verbaast dat Bana en Hall het er op het einde zonder fysieke kleerscheuren vanaf brengen. Jammer ook van die éne achtervolging op straat, misschien was het nóg enger geweest als het "kwaad" gezichtsloos was gebleven, maar zoals de film nu is blijft er ook al genoeg over om op te kauwen. Prachtige rol van die vriendelijke Jim Broadbent.

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2045 berichten

Onderhoudende thriller over een complot. Af en toe spannend en een leuk uitgangspunt. Niet altijd even geloofwaardig, de manier waarop veiligheidsorganisaties proberen de advocaten uit de weg te ruimen. Als je dan je geheim wilt beschermen stuur je toch een marinier of iets op een advocaat af in plaats van een ielig mannetje dat het niet eens tegen een willekeurige advocate kan opnemen?