Soldier (1998)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Paul W.S. Anderson
met Kurt Russell, Jason Scott Lee en Connie Nielsen

In een futuristische samenleving worden mensen bij hun geboorte geselecteerd om soldaat te worden, om vervolgens tot onmenselijke moordmachines getraind te worden. Eén van de meest succesvolle en oudste soldaten moet de strijd aan met een nieuwe lading soldaten, waarna hij dood gewaand wordt. Zijn lichaam wordt achtergelaten op een afgelegen kolonie-planeet, waar hij andere aspecten van het leven leert te waarderen. Maar uiteindelijk zal hij de strijd met de nieuwe soldaten toch weer aan moeten gaan om zijn nieuwe thuis te verdedigen.

avatar van jipt
Nog zo'n wanproduct van W.S. Anderson! 1.5*

avatar van Phantasm
Film met een prima verhaal en genoeg aktie.

avatar van john mcclane 2
Degelijke actie films,,,soms wat pulpy,,,.
Maar zonder capsones ,,,,
Maar het kan zijn dat het film aanbod toen wat mager was en ik moest kiezen tussen het matige aanbod in de videotheek ,,en dan keek dit tussen de troep lekker weg,,
Maar dus nogmaals : degelijke ,,,fijne. Actie .

avatar van Gerlof1378
Mooi gemaakte sf actiefilm, met Kurt Russell als de zwijgzame maar geharde soldaat. Het verhaal is wel traag want na bijna 1 uur komt de echte actie erin maar die is wel bruut. Deze film is voor mij echt zo'n jeugdsentiment film ik was toen 20 toen hij uitkwam maar nu 19 jaar later is hij nog steeds goed te doen.

avatar van FunkStarr
Herziening, Kurt is zo gortdroog in deze film dat het soms bij mij op de lachspieren werkt, terwijl dat niet de bedoeling was van de regisseur. Ik vind Russell een geweldig acteur, en ik zal niet zeggen dat hij het hier slecht doet ofzo (het past nou eenmaal bij de rol die hij speelt) maar toch werkt het onbedoeld humoristisch. Nee doe mij toch maar Kurt als Snake Plissken.

een leuke film met kurt russell.heb me prima vermaakt.ik heb hem al vaker gezien maar hij blijft leuk.in de film word er idd weinig gesproken door russell dat heeft wel wat vind ik.