• 8.296.583 stemmen

Geregisseerd door: Ralph Bakshi

Met onder meer: Kim Basinger, Brad Pitt en Gabriel Byrne

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Cool World

"Holli Would if she could ...and she will"

Jack Deebs (Gabriel Byrne) is een cartoonist die op het punt staat vrij te komen. Zijn comic "Cool World" beschrijft een vreemde wereld die bevolkt wordt door "doodles" (cartoonfiguren) en "noids" (mensachtigen). Wat Jack zich echter niet realiseert is dat deze wereld echt bestaat, en dat een "doodle"-wetenschapper een machine heeft gemaakt waarmee van de Cool World naar de echte wereld gegaan kan worden, en andersom.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Holli Would

Detective Frank Harris

Jennifer Malley

Isabelle Malley

Agatha Rose Harris

Interrogator #2 / Mash / drunken bar patron / Dr. Vincent "Vegas Vinnie" Whiskers / Jack Deebs (super hero version) (stemrol)

Sparks (stemrol)

avatar van Jordy

Jordy

De film probeert een beetje Roger Rabbit na te doen, maar dat lukt niet echt. Het verhaaltje stelt niets voor, en Brad Pitt heeft betere rollen gespeeld. Anderhalve ster.

avatar van dttom

dttom

Was idd niet zoveel aan.

avatar van Blindfold

Blindfold

Hij begint nog wel sterk, maar later wordt het allemaal een beetje belachelijk.

avatar van newG

newG

• 2067 stemmen

op de site van movies.yahoo ( http://movies.yahoo.com/shop?d=hc&id=1800018965&cf=movies&intl=us ) staat dat deze film op nr 5 staat van best verkochte films met brad pitt. Lijkt me onwaarschijnlijk aangezien Troy, Fight Club, Meet Joe Black, Oceans Eleven, 7 years in Tibet enz zelfs niet in die top 5 staan... Zal deze zeker eens bekijken wanneer ik de kans heb.

avatar van Staaajn_

Staaajn_

Dat Brat Pitt in zo'n film meedoet begrijp ik dus echt niet !

avatar van movie fan

movie fan

slechte film , brad pitt speeld oke , maar niet goed , hij kan veel beter , Kim Basinger viel ook mee , maar kan ook veel beter , verhaal , wel er is geen verhaal ! 2 sterren voor de moeite die de tekenaars eraan hebben gehad voor het te tekenen.

avatar van speedy23

speedy23

Staaajn_ schreef:

Dat Brat Pitt in zo'n film meedoet begrijp ik dus echt niet !

Ik wel. Buiten zijn rol als J.D. in Thelma & Louise had Pitt in 1991 bij de verfilming van Cool Works eigenlijk nog niets ernstigs op zijn palmares staan.

Tarkus

Buiten dat Kim Basinger hier wel heel sexy in beeld komt is er verder aan deze prent niet veel te beleven.

Saai verhaal met slechte cartoons en een slecht acterende Brad Pitt.

Een film om snel te vergeten dus.

avatar van Pirmais

Pirmais

Deze film lijkt verschrikkelijk.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19646 berichten

Ik herinner me dat deze film niet zo lang na "Who framed Roger Rabbit" is uitgekomen. Ik heb deze ook nog niet zo lang geleden voor een eerste keer gezien. Deze film heeft te lijden van een heel zwak plot. De belevenissen in de Toon wereld zijn verschrikkelijk druk en lijken weinig doel of nut te hebben. Ik vond er weinig aan. Het was helemaal geen coole wereld.

avatar van martijn77

martijn77

Wat een prul. Er zijn genoeg aardige ideeën als uitgangspunt aanwezig maar dan voor meerdere korte films. Onzinnig plot, ronduit slechte regie, ongeïnspireerd en belabberd acteerwerk. En wat een kutmuziek.

Kan niet tippen aan het eerder genoemde Who Framed Roger Rabbit, of de waanzinnige Who Killed Jessie?