Enough Said (2013)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Nicole Holofcener
met Julia Louis-Dreyfus, James Gandolfini en Catherine Keener

Eva (Julia Louis-Dreyfus) is een droevige gescheiden vrouw. Wanneer ze de sterke Marianne (Catherine Keener) ontmoet, een vrouw die zich in dezelfde situatie als zij bevindt, wordt ze aangestoken door haar levensvreugde en vertrouwen. Eva besluit daarop om haar leven in eigen hand te nemen en ze maakt een afspraak met Albert (James Gandolfini). Maar de zaken worden ingewikkeld, wanneer blijkt dat Albert de ex-man van Marianne is.

avatar van Roel-
Fijne film waarbij je rustig achterover kunt leunen. Nergens briljant, maar het vervalt gelukkig niet in over the top romantisch geneuzel en ultra klef gedoe.

avatar van MH040
Roel- schreef:
Hier sluit ik me bij aan.

Fijne, leuke film. Geen geforceerde lolligdoenerij. Ik vond dat er een prima chemie was tussen Gandolfini en Louis-Dreyfus.

En zoals al eerder gezegd: zó jammer dat James Gandolfini er niet meer is

avatar van LPereboom
Mooi, maar heel simpel! Prima verhouding tussen Gandolfini en Treyfus, met leuke scenes en grappige momenten! Gandolfini blijft een schitterend acteur vind ik!

Mijn vrouw vond het een prachtfilm. Smaken verschillen. Haar score ingevuld..... De acteerprestaties waren prima, dat zag ik nog net toen ik wakker schrok.. Ik ben niet degene die op mannen valt maar James Gandolfini is een charmante man in deze rol.

avatar van DBTim
Niet leuk en niet boeiend. Er gebeurt constant hetzelfde en dat gaat heel snel vervelen. De acteerprestaties zijn niet heel slecht en dat houdt de film overeind.

avatar van nachtraafje
Roel- schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan!

Leuke film, kijkt makkelijk weg met iig twee acteurs die ik graag mag zien. Film heeft inderdaad niet veel vaart, maar geeft meer een kijkje in de dagelijkse gang van het leven van gewone mensen.
Beetje in de zelfde stijl als Sideways of Winwin.

avatar van KingJ
er gebeurt constant hetzelfde en dat gaat heel snel vervelen. De acteerprestaties zijn niet heel slecht en dat houdt de film overeind.

ik hou er niet zo van maar hij is ook niet heel slecht

avatar van hutsekluts
Waarschijnlijk lagen mijn verwachtingen vanwege de cast te hoog. Tegenvallend standaard verhaal en standaard einde

avatar van Do88
Keek wel lekker weg,
maar begrijp niet waarom de film zo hoog scoort.

avatar van Timba69
Fijne comedy met puur spel en een goede chemie tussen beide hoofdrolspelers.

Goeie film waarin een gescheiden vrouw er te laat achter komt dat ze date met de ex-man van haar nieuwe vriendin. Ondanks dat je het einde ver van te voren ziet aankomen, weet de film hier en daar wel te verrassen. Het kijkt allemaal lekker weg, ook vanwege het aangename tempo. Twee mooie rollen van James Gandolfini en Julia Louis-Dreyfus die de film net wat extra geven.

avatar van Gish
Charmante en erg grappige film met James Gandolfini en Julia Louis-Dreyfus die hier een geweldig koppel vormen. Snelle en leuke dialogen en een simpel maar treffend verhaal.
Verdient een hogere waardering hier. 4 sterren zijn volgens mij op zijn plaats.

Redelijke luchtige romantische (nergens echt klef of flauw) Komedie, met eveneens één van de laatste filmrollen van de helaas veel te vroeg overleden acteur James Gandolfini.

Het verhaal is niet echt bijzonder, maar de uitvoering is wel aardig en ook behoorlijk luchtig en dat geldt eveneens voor de sfeer en de humor. De film wordt gedragen door James Gandolfini en Julia Louis-Dreyfus die het beiden leuk en goed doen en verder hebben aardig wat bekende actrices (altijd mooi meegenomen voor het visuele aspect) nog een rolletje in deze film. Omdat de film niet al te lang duurt, kijkt hij verder lekker weg.

Al met al gewoon een redelijk tussendoortje welke leuk is om eens gezien te hebben. Dat dit één van de laatste films was van James Gandolfini, geeft deze film nog een speciaal tintje. Vandaar ook minimaal een voldoende voor deze film.

avatar van zaleino
what the fuckk!! dit ging echt helemaal nergens over wat een domme lompe film ik was gewoon in slaap gevallen man.....vragenuurtje in de tweede kamer is nog interessanter en boeiender

avatar van Decec
Een leuke komedie/drama/romantiek film...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur James Gandolfini (overleden)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Hele mooie film, super cast en een mooi verhaal. Vooral James Gandolfini is schitterend.

avatar van Maxie Fields
Redelijke komedie met aardige rol van Gandolfini, die helaas nog voor de premiere is overleden. Louis-Dreyfus vond ik daarentegen erg overdreven acteren, maar ben nooit haar grootste fan geweest.
Het verhaal is luchtig, maar voorspelbaar. Prima voor een regenachtige zondagmiddag.

Blablabla en nog eens blablabla, maar....
Met hun misplaatste moppen en hun ongelukkige uitlatingen zijn de personages niet van het handige type of erg sympathiek en daarin vind ik de act van vooral Julia Louis-Dreyfus erg goed geslaagd.
Knap om vast te stellen dat de film ook leeft met enerzijds de dramatische gevolgen van een scheiding, anderzijds het potsierlijke ervan en dit allemaal inzonderheid tov van hun teenage-kinderen.
Een kleine 3,5 hoor.

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en 'k vond dat de film erg goed begon, vooral het eerste uur was wel leuk en goed op dreef. Het tweede uur, was iets minder komedie gericht, maar toch nog vermakelijk.
'k vond dat de cast goed op dreef was en 'k was ook wel aangenaam verrast door de hoofdrolspeelster.
Geen grootse film, maar 'k heb me er toch prima mee vermaakt.

avatar van RaoulDuke
Gandolfini, die heb ik nog nooit kunnen betrappen op 'n slechte uitvoering, is ook hier weer uitstekend op dreef. Helaas de laatste rol van deze klasse acteur.
Samen met Louis-dreyfus maakt hij er 'n heerlijke film van, waarvan de grootste charme zit in de subtiele details. Ook de bijrollen worden overigens uitstekend ingevuld.

avatar van IH88
“Did they just turn the music louder.”
“No, I think you just got older.”

Enough Said is een mooie en intieme film over twee veertigers die na hun scheidingen weer aan het daten slaan en het erg leuk hebben met elkaar. De film heeft geen grote gebaren of uitingen nodig om indruk te maken en Julia Louis-Dreyfus en James Gandolfini vormen een leuk duo en je kijkt met plezier naar hun scènes en hun steeds sterker wordende gevoelens voor elkaar.

De dialogen zijn een sterk punt en voelen levensecht aan. Het is geen film over twee mooie jonge mensen die elkaar afstoten maar elkaar toch krijgen op het einde, maar over twee "oudjes" die er normaal uitzien en wat krasjes hebben opgelopen en beide een dochter hebben die het huis uitgaat. Ook wel eens verfrissend. Dat de film er dan wat gekunsteld drama in wil brengen met de ex van Gandolfini die bevriend raakt met Dreyfus vergeef ik de film graag. Toni Collette en Ben Falcone moeten voor de komische noot zorgen en ondanks dat ze wat in herhaling vallen blijft hun gekibbel vermakelijk. Enough Said zal je niet lang bijblijven maar het is een leuke film met Gandolfini en Dreyfus als charmant duo.