Vir (2013)

Servië
Actie / Drama

geregisseerd door Bojan Vuk Kosovcevic
met Nebojsa Djordjevic, Srdjan Pantelic en Nenad Okanovic

De drie verhalen van Bogdan, Kale en Count, die alle drie opgroeien halverwege de jaren '90 in Belgrado. Bogdan is de leider van een Skinhead-groep. Zijn boosheid, veroorzaakt door zijn mishandelende vader, zorgt ervoor dat hij barst van de zelfhaat en voor verwoestend gedrag ten opzichte van iedereen om hem heen. Kale is de laatst levende van een beruchte gangsterclan. Hij wordt beschermd door zijn oom, een hoge politie-officier, totdat hij te ver gaat. Count is een graffiti-artiest die de kustacademie moest verlaten doordat hij werd opgeroepen voor het leger. Hij strijdt tegen zijn oorlogstrauma en streeft er naar om de perfecte draaikolk te schilderen die alle ellende uit hem kan zuigen.