Steel Country (2018)

Verenigd Koninkrijk
Thriller / Mystery

geregisseerd door Simon Fellows
met Andrew Scott, Bronagh Waugh en Denise Gough

Wanneer een jongetje dood gevonden wordt in een slaperig stadje in West-Pennsylvania, speelt de lokale vrachtwagenchauffeur Donald voor detective. Hij begint aan een obsessief onderzoek om te bewijzen dat de jongen is vermoord. Al snel leidt dit tot ondenkbare en schrijnende gevolgen.

avatar van Picker
Ik vond het een zeer rustige film maar toch een boeiend verhaal.

Een verhaal dat mogelijks nogal onwaarschijnlijk lijkt maar Andrew Scott vertolkt uitstekend de rol van een wat simpele, stumperige man die vanuit zijn eigen liefde voor zijn dochtertje uit een stukgeslagen relatie zich omtrent de dood van een jonge tiener plots vragen begint te stellen en eigenlijk is de synthese van deze film niets anders dan de liefde voor het kind en het blijvend beschermen ervan door het van alle gevaren weg te houden.
Natuurlijk houdt de film, het onderwege behoorlijk spannend en valt de ontknoping toch enigszins verrassend uit.
De opbouw is goed en echt nare schokeffecten worden vermeden. Knappe beeldvorming.

avatar van schumacher
Trage maar boeiende film vond ik tot op het einde.
Hier en daar kon het nog wat beter uitgewerkt zijn en kon er mss nog net wat meer spanning ingestoken hebben.

Sterke vertolking ook vd hoofdrolspeler.
Mooi shots ook.
Prima filmpje op een rustige avond/nacht.

avatar van DreamTech
zo aardig binnenkomertje vond het een goeie film !!

Zeer sterk misdaadrama. Jammer van het einde dat naar mijn mening iets mooier mocht uitgewerkt worden. Maar zeker boeiend tot het einde, ook al weet je welke kant het uitgaat.