Good People (2014)

2,73

Drama / Thriller

geregisseerd door Henrik Ruben Genz
met James Franco, Kate Hudson en Omar Sy

Een jong Amerikaans koppel dat in Londen woont raakt diep in de schulden ten gevolge van een renovatie. Dan ontdekken ze dat de huurder in het appartement onder hen gestorven is en 200.000 dollar contant heeft achtergelaten. Het enige wat ze moeten is het geld grijpen en al hun problemen zijn opgelost. Dat doen ze dan ook. En dat is het moment waarop erge dingen gebeuren met goede mensen.

57 BERICHTEN 19 MENINGEN
avatar van Rosicky
Bijzonder matig. De film wisselt heel onnatuurlijk tussen drama en thriller en staat bol van de clichés, rare beslissingen en tenenkrommende dialogen. Tien keer niks.

avatar van cordiacovens
Good People is allesbehalve goed, het is onevenwichtig en onrealistisch. Het valt absoluut niet serieus te nemen, maar het probleem is dat de film zichzelf juist wél serieus lijkt te nemen. De karakters doen het ene moment dit, en het andere moment lijken ze wel een heel ander persoon te zijn. In films van tweeënhalf uur kan dit nog, maar in 86 minuten of in dit geval in soms 5 minuten is dat gewoonweg niet te verkopen aan het publiek. Ik zou dan ook verbaasd zijn wanneer er veel mensen een kaartje kopen voor deze film.

'Good People' Recensie - Filmtakers

avatar van John Lee Hooker
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik kende deze regisseur nog niet maar ik zie nu dat dit zijn eerste Amerikaanse productie is en niet zonder een aantal bekende namen ingeschakeld te hebben. Dit moet toch een behoorlijke stap zijn geweest voor de Deen. Wellicht kun je hier het onzuivere resultaat aan toewijzen, al kon ik me er genoeg mee amuseren. Geld verstoppen in je huis terwijl het gezocht wordt door badguys is een best interessant concept en het is ook best degelijk uitgevoerd. Wat me wel een beetje dwars zit, is het feit dat die plank in het raamkozijn opeens los was gegaan; weet iemand hoe dit was gebeurd? Dit vond ik erg jammer want Anna had zojuist op magnifieke wijze afgerekend met de indringer. Nu waren ze alsnog ontdekt door de rechercheur met de bijbehorende gevolgen... ik had het liever wat anders zien verlopen. Overigens vind ik de titel nogal inspiratieloos; er gebeuren namelijk vrijwel altijd 'erge' dingen met goede mensen. Ik vond Anna, Tom, de detective en de gegijzelde mensen niet veel 'beter' dan de gemiddelde burger.
Aardige thriller, en die val in vloer op het einde is zo'n passage die nog even op mijn netvlies blijft staan.

Aardige film waarin een koppel met financiële problemen een bulk geld vinden bij hun dode onderhuurder. Niet bepaald origineel, maar een prima opzet voor een thriller. Het kijkt gemakkelijk weg, en duurt zeker niet te lang. De Home Alone-achtige finale is behoorlijk over de top, maar tegelijkertijd ook wel redelijk spannend.

Ik had er toch meer van verwacht.
Goed om eens gezien te hebben maar helaas geen topper.
Het was er wat over ook, onrealistisch ook , vele films zijn zo maar ik had er wat meer van verwacht.
Geen aanrader maar net goed genoeg om toch eens gezien te hebben.

avatar van Shinobi
"This could be really bad money."

Meer van verwacht.

Op zich is het uitgangspunt wel leuk en wordt er tot op een bepaalde hoogte een grimmige sfeer gecreëerd, maar dat wordt al gauw teniet gedaan door allerlei - karige - subplotjes te introduceren die afbraak doen aan de film. Zo heb je bijvoorbeeld de rechercheur die voor niets of niemand wijkt om zijn dode dochter te wreken en de criminelen die onderling een vete met elkaar hebben.

Het mag dan ook geen verrassing zijn dat er nauwelijks sprake is van karakterontwikkeling. Daarbovenop maken de personages de ene domme keus na de andere; men stapt wel erg snel van het morele dilemma af om het geld wel of niet te houden. Tevens helpt het niet dat de cast vrij ongeïnspireerd te werk gaat.

Het ontaardt zich in een doorsnee verloop dat geen potten kan breken. Wat dat betreft slaan de ongeloofwaardige plotwendingen nergens op. Dat 'Good People' in de laatste act in een soort van Home Alone (1990) verandert, zegt denk ik genoeg.

Al met al een matige thriller die vooral onevenwichtig aanvoelt.

2,0 Sterren.

avatar van L.isanne
Een boeiend misdaad verhaal ,met goeie scenes van spanning en actie.
Ik heb er met plezier naar gekeken!

avatar van cantforgetyou
Wat een slechte film. Zulke A acteurs en dan dit niveau? Ik snap er niets van. Het is echt geen goede film zonde van mijn tijd.

avatar van DutchTakeshiro
Matige film die eigenlijk nergens spannend wordt. Good People is een ideaal voorbeeld van een dertien in een dozijn film en het bekende niemandsdalletje. De film staat bol van de clichés en het script is flinterdun. De film begint aardig, het meest interessante stuk, maar wordt al gauw tam. Heel weinig blijft hangen omdat er niet eens geprobeerd wordt om wat origineels of gedurfts in de film te stoppen.

Aan het acteerwerk ligt het in ieder geval niet want James Franco, Kate Hudson en Omar Sy doen het prima. Het is alleen onmogelijk voor ze om te excelleren omdat de film zo weinig potentie heeft. Het is fijn om Franco weer te zien in een serieuze film alleen hij heeft in heel wat betere films gespeeld dan deze.

Good People is een film die je direct na het kijken alweer vergeten bent. Het is allemaal vrij saai, eentonig en de personages zijn heel oppervlakkig. Gelukkig is de locatie wel prima: een achterbuurt van Londen doet het altijd goed. Regisseur Henrik Ruben Genz moet zich denk ik enkel bezig blijven houden met Deense cinema want deze Amerikaanse productie staat niet goed op zijn CV.

Leuke zondag film.

avatar van weberanja
Spannende misdaadfilm, houd lekker de vaart erin en James franco vind ik toch al zo´n lieffie.

avatar van umbra
Na het to the point begin, kwam deze film redelijk traag op gang en begon de film voor mij pas boeiend en vermakelijk te worden vanaf de 40ste min ongeveer. Verhaal is niets speciaal, maar het geweld en good vs bad guys kijkt lekker weg. 6,5 à 7/10

avatar van hoffhaan
Goede spannende misdaadthriller. Kijkt lekker weg. 3.5

avatar van PSV_Supporter
Typische zondagavond film. Gemakkelijke thriller die nergens echt spannend wordt.

avatar van Zeriel
Best aardig. Hoe komen ze toch weer op 90 minuten uit? Het zijn er zo'n 80...

Nino_1993
Beter dan Witse

Vond dit wel een goede misdaad-thriller.
Prima cast, goed verhaal en spannend.
Had er eerlijk gezegd minder van verwacht, dus ben zeer tevreden.

avatar van nightbreed
Matig.

Dick2008
Ik heb eerst maar weer het eind bekeken en toen ik dacht wat is dit?. De tweede keer was het ook wel hilarisch dit einde maar aan de andere kant ook wel jammer. Ook dat geweld had niet zo gehoeven. We hebben te maken met slechte mensen in de vorm van criminelen maar moet je dat dan ook zo uitgebreid in films zien. En ik hou daar dan ook niet van.

Van Hudson heb ik al veel gezien, want dit is aldus MM, toch alweer de 9e film die ik van haar zie, maar vaak romantische komedies waar ze ook nog druk kan lopen doen. Wat ik gehoopt had is op dit punt wel uitgekomen. Hudson nu na Fool's gold wederom in een wat rustiger rol en hiermee is ze weer in aanzien gestegen. En Franco, wederom in een goede rol. (Maar pas de 4e film die ik zie) De combinatie Franco/Hudson werkt erg goed en het is een genot om ze samen te zien, als een jong Amerikaans echtpaar in Londen dat het niet breed heeft en vervolgens met crimineel geld in aanraking komt. Dat ze het vervolgens tegen criminelen durven op te nemen is wel wat ongeloofwaardig en het hele verhaal is met een korrel zout te nemen. Met die detective (Tom Wilkinson) er nog bij. Corruptie binnen de politie dat weten we al. Het heeft wat weg van een aflevering van een krimi-serie.

Hoewel vaak ook grappig, heeft het zeker wel zijn spannende momenten. Ik had gehoopt op een leuke film met Hudson en Franco en die verwachting is uitgekomen. Eenvoudig vaak en nergens uitbundig en is de titel hiermee op zijn plaats. (5.0)/4.0

avatar van Lansiertje
Behoorlijke start, maar al snel stapelen de ongeloofwaardigheden zich op. Jammer want de affiche met Franco, Hudson en Sy zag er veelbelovend uit.

avatar van AmazingPP
Een zeer standaard en cliché-matige thriller. Vond hem vermakelijk om te kijken en dat is te danken aan de degelijke acteer-prestaties. Het is nogal een voorspelbare film. Je weet eigenlijk wat er komen gaat. Niet onaardig, maar je kunt hem missen. 3 *

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/thriller film...
Prima en spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Sam Spruell en Tom Wilkinson spelen goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Inderdaad niet meer dan een dertien in een dozijn clichematige en voorspelbare Drama / Thriller film. Maar desalniettemin is hij wel nog best vermakelijk als tussendoortje en dat komt mede omdat er best een aantal bekende acteurs en actrices in meespelen.

Omdat het verhaal (draait puur om gestolen drugsgeld) zeer clichématig is en ook een zeer voorspelbaar verloop heeft, weet het verhaal niet echt te boeien en is het al zeker niet spannend (misschien nog een beetje op het einde). Wel zit er voldoende tempo in het verhaal en gebeurt er ook genoeg. Het laatste gedeelte van het verhaal in het huis, is best aardig en is ook zelfs lekker hard (o.a. met het spijkerpistool), dat laatste overigens ook tussendoor (o.a. met het biljarten en het park met de corrupte politieagent).

Opzicht weet deze film wel nog te vermaken en omdat hij maar iets van circa 80 minuten duurt, kijkt hij ook wel lekker weg. Dat laatste komt zoals eerder gezegd ook door de bekende cast in de vorm van de hoofdrolspelers James Franco en Kate Hudson, die samen het jonge Amerikaans koppel Tom Wright en Anna Wright (die graag een kind wilt hebben) vormen, dat in Londen woont en diep in de schulden raakt ten gevolge van een renovatie. Kate Hudson vind ik ook altijd wel leuk en mooi om te zien in films en in deze film kunnen we zelfs haar achterwerk bewonderen als ze uit de douche komt. Degene die overigens het beste spelen in deze film zijn Omar Sy in de rol van criminele baas Khan en Sam Spruell als crimineel Jack Witkowski, waarvan zijn broer Bobby in het begin van het verhaal wordt vermoord tijdens een overval. Met name de scene met Omar Sy in het restaurant, waarbij hij James Franco intimideert met een verhaal over Dschinghis Khan, was wel fraai.

Al met al niet meer dan een aardig tussendoortje om eens gezien te hebben deze dertien in een dozijn clichematige en voorspelbare Drama / Thriller film, welke ik gezien heb via Film1 On Demand.

avatar van Tiany
Echt niet vet deze film, goed voor één keer

Ik vond het wel een leuke thriller.
Een niet al te hoog staand verhaal maar kijkt lekker weg.
En vind dat James Franco zoals bijna altijd goed doet!

John Lee Hooker schreef:

Amerikaans/Engels/Deens/Zweedse co-productie.

Als er in een film een tas of koffer boordevol geld wordt gevonden, dan kan je er van uit gaan dat er bloed aan kleeft, of anders gaat dat wel tijdens de film gebeuren. Dat was het geval met ‘Shallow grave’ (1994) en ‘A simple plan’ (1998). In ‘Good people’ is dat niet veel anders. Wat dat betreft heeft de film niets nieuws te bieden.
Uiteraard ligt de sympathie bij het jonge stel die het gevonden geld goed kunnen gebruiken voor de verbouwing van hun huis. De afloop zal dan niemand verbazen.