Good People (2014)

2,73

Drama / Thriller

geregisseerd door Henrik Ruben Genz
met James Franco, Kate Hudson en Omar Sy

Een jong Amerikaans koppel dat in Londen woont raakt diep in de schulden ten gevolge van een renovatie. Dan ontdekken ze dat de huurder in het appartement onder hen gestorven is en 200.000 dollar contant heeft achtergelaten. Het enige wat ze moeten is het geld grijpen en al hun problemen zijn opgelost. Dat doen ze dan ook. En dat is het moment waarop erge dingen gebeuren met goede mensen.

57 BERICHTEN 19 MENINGEN
avatar van schram101
Leuke cast in ieder geval al doet de aanwezigheid van Hudson misschien een flauwe film verwachten..

avatar van nilserr

Lijkt mij toch een vrij aardige film. De scenarioschrijver doet in ieder geval veel goeds verwachten. Ook de aanwezigheid van Tom Wilkinson stemt mij gunstig.

kappeuter (moderator)
Vanaf 20 november in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Grappig, dat mensen die een film niet hebben gezien, echt denken dat wij het interessant vinden wat ze er over denken.
Ok, daar gaattie: Mooie trailer, mooie poster, verwacht veel van deze acteur, goeie makeup, goed verhaal(al heb ik de film nog niet gezien) goeie catering bij deze film, fijn kleurgebruik van de mobiele wc's tijdens de opname, verwacht veel van de broodjes worst in de bioscoop tijdens de pauze.

Een verhaal dat alles in zich had om er een spannende donkere thriller van te maken. Maar het resultaat was ronduit teleurstellend: middelmatig, nietszeggend, voorspelbaar, clichématig en tamelijk gewelddadig. Een film over een "gewoon" echtpaar dat op financieel vlak behoorlijk in het nauw gedreven was, een slecht besluit nam en te maken kreeg met (drugs)gangsters. James Franco was weinig inspirerend en leek op de automatische piloot te spelen en Tom Wilkinson vond ik ronduit slecht spelen.

avatar van Norman Mailer
gauke schreef:
Tom Wilkinson vond ik ronduit slecht spelen.

Die was inderdaad liever gewoon in de kroeg gebleven, zo leek het.

Méér storend vond ik overigens de volkomen irrationele beslissingen die het echtpaar op elkaar bleef plempen. Resulterend in een infantiele shoot-out.

avatar van Ditchthejunk
Vanavond gekeken, spannend verhaal. Wat een hoop geld niet met mensen doet. Wat zouden jullie doen? Houden? En waar verstop je het dan om deze dingen te voorkomen? Gevoelige vraagstukken gemengd met nieuwe mogelijkheden, en risico's die het vieze geld met zich meebrengt.

Mooi gedaan, we leven goed mee met de karakters, de twee hoofdpersonen spelen de pannen van het dak, maar dat zijn we dan ook gewend van deze acteurs. Ook was ik blij verrast Omar Sy in deze film aan te treffen, die we kennen van de film "Intouchables". De film heeft me van begin tot eind geboeid.

4 stuks van mij en aanhang.

avatar van Brabants
Deze film heeft met een generiek karakter en vrij eenvoudig plot toch een aanvaardbare amusementswaarde. Het verhaal wordt met wat subplots aangevuld en de uiteindelijke climax is een finaal treffen van alle partijen. Deze laatstgenoemde scene zou je enigszins kunnen vergelijken met een scene uit -Home Alone-. Maar dat is slechts een flauwe vergelijking die niets af doet aan de film.

aardige film met een hoop spanning, soms iets te voorspelbaar, maar zeker een lekkere wegkijker

avatar van Uier
Ik vond Good People vooral saai, onorgineel en generiek.

viel een beetje tegen..had wel meer verwacht van james franco en kate hudson.... omar sy had wel n geinig rolletje....beetje n niemandalletje dit.

avatar van Oliveri
Erg origineel is het allemaal niet. Met het verhaal is op zich niets mis, maar echt spannend wordt het geheel niet, sterker nog op een gegeven moment verlangde ik naar het einde. Acteerwerk, zoals eerder vermeld hier, had veel beter gekund. Al met al enigszins teleurstellend dus.

mee eens dat hij niet heel erg origineel was, maar toch wel het kijken waard hoor....

avatar van bjerik76
Goede thriller die steeds weer een nieuwe draai krijgt, en het stel verder in de problemen raakt.
De engelse houden wel van een blauwe filter voor hun films/camerawerk geloof ik. het maakt het weer wat somberder en dat paste ook in deze film.

Op het eind dacht ik dat het een overdreven ongeloofwaardige "HOME ALONE" twist zou krijgen, maar gelukkig was dit toch niet het geval, en werd het erg spannend en bloederig.

avatar van Insignificance
Van props tot bollocks. Een scenario dat zich ontvouwt als iets dat past bij een opgeblazen, flamboyante thriller, terwijl Genz' regie beter af was geweest met een meer uitgekookte, geslepen variant. En dat bijt elkaar met name in het laatste half uur, waar het domweg te veel hooi op de vork neemt. Had Genz wat meer op z'n sfeer vertrouwd, want dat heeft het wel degelijk, had het zomaar raak kunnen zijn.

Hij opent het bal met een beheerste en kalme toon. Geen nieuws onder de zon met het morele dillema, maar als vertrekpunt adequaat en het levert ook niet al teveel gezeur op. Het schakelt eigenlijk vrij snel naar de onvermijdelijke problemen, waar het met Spruell en Sy twee onverbiddelijke koppen als wapen heeft. Als Khan over Khan gaat lullen, levert dat een vermakelijke scène op. Penibel heet het dan.

Jack staat dan weer garant voor een aantal pittige gewelddadigheden en Genz laat af en toe iets aardigs zien. Zo is het oog op het billboard een leuk detail. Rondom Wilkinson gaat het daarentegen van kwaad tot erger, zijn baas gaat nergens over (die opmerking over het kogelvrije vest!) en de ontknoping is (veel) te veel van het goede. Om over de nabrander maar te zwijgen. Soms kan je beter iets schrappen.

avatar van blurp194
Flauwe boel, cliche verhaaltje, ongeïnteresseerde acteurs, misschien hippe maar ook lelijke beelden in een te hoge kleurtemperatuur.

Hudson en Franco stellen nogal teleur - vooral van Franco heb ik echt het idee dat hij teveel films achter elkaar afraffelt, en af en toe niet goed meer weet welke rol hij vandaag aan het spelen is. Maar Hudson kan ook wel wat beter dan dit ongeïnspireerde getrut. Omar Sy heeft dan wel een paar aardige scenes.

Wat voor mij de film nog wel ietwat optilde is de matpartij aan het einde. Lekker lomp.

Prima thriller met uitstekende cast de film kijkt lekker weg.

avatar van Toontje G
Doorsnee thriller, niet echt spectaculair maar wel het kijken waard.

avatar van Pim1993
Voldoende! Allesbehalve realistisch maar hij keek wel lekker weg.

avatar van Marvinleeaday
Sluit me aan bij de drie bovenstaande heren.

avatar van filmkul
Doorsnee thriller. De film begint goed en wordt in een redelijke vaart kundig opgebouwd. Maar naar mate het einde nadert ontspoort de film. Het aan The A-team doen denkende einde degradeert de film naar gemiddeld. De acteerprestaties van de hoofdrolspelers zijn op niveau. Verder wordt de sfeer passend neergezet.
Leuk tussendoortje. 2.5/3.0

avatar van Daan258
Best matig.
Erg standaard verhaal en vol clichés.
Acteerwerk was wel oke, maar ondanks dat vind ik het zeker geen voldoende.

Eén in een dozijn thriller. In het begin een paar goede actiescènes, op het einde deed het me denken aan Home Alone voor volwassenen. Al met al een voldoende, de film keek prima weg en ik ben tevreden over de casting en acteerwerk van de hoofdpersonages.

Prima te verteren thriller.
Behoorlijk brute en geweldadige scenes.
Hudson en Franco zorgen voor het amerikaanse tintje aan de film die verder een engelse achtergrond heeft. Het laatste gedeelte van de film deed mij een beetje denken aan "Home Alone" maar dan de harde variant voor volwassenen ervan.
3*/3.5*

avatar van cor1946
Goede film met de nodige actie. En het was best goed acteert ook.

avatar van Flat Eric
Aardige wegkijkthriller die niet lang in mijn geheugen zal blijven hangen. Daar was de film toch wat te vlak voor. Eerste helft was spannender dan de tweede helft wat voorspelbaar eindigde.

Tegenvallende film, hoopte op een simpele wegkijk thriller..
Maar dit, nee...
Matig acteer werk, word nergens ook maar n beetje spannned.. nee niks

avatar van K. V.
Me eens aan deze gewaagd en 'k vond het wel een puike film. De film kijkt vlot weg en ondanks het redelijk simpel verhaal wist het me te boeien van begin tot einde.
De cast deed het zeker ook niet slecht en verder zag de film er goed uit.
Geen topfilm, maar toch het bekijken waard als je eens niet weet wat te doen.

Ik vond het best een goeie film, zeker een kijkje waard.