The Trials of Cate McCall (2013)

geregisseerd door Karen Moncrieff
met Kate Beckinsale, Nick Nolte en Anna Schafer

Een voormalig vooraanstaande advocate heeft te kampen met een alcoholverslaving en is erdoor totaal vervreemd geraakt van haar familie. Ze wil zich, na een schorsing voor dit alcoholprobleem, rehabiliteren op haar werk en de voogdij herwinnen over haar dochter. Daarvoor moet zij het beroep van een vrouw behandelen, die ten onrechte werd veroordeeld voor moord.

avatar van DonOswaldo
Rechtbankgenot.

In Hongarij deed de film het belachelijk slecht waardoor het verder maar een karige release krijgt. Waarom snap ik eigenlijk niet, want deze rechtbankfilm komt uitstekend tot zijn recht. Het is een formule die al vaker goed heeft gewerkt (denk aan bijv. The Lincoln Lawyer), de film kracht laten putten uit zowel een interessante zaak als persoonlijk drama van de jurist - iets waar de titel van de film naadloos op aansluit.

Goed en boeiend geschreven en met anderhalf uur ook een prima, ongerekte, speelduur (al had ik er graag langer van genoten ). Het verhaal krijgt ook de nodige uitdieping en feeling door de therapiegesprekken e.d. met Kate Beckingsale die het perfectioneert door een solide rol af te leveren. Dat geldt voor beide verhaallijnen want ook de zaak wordt goed behandeld, het krijgt genoeg voorspel met de interviews en onderzoek om daarna te verzanden in een intrigerende rechtszaak. Hier en daar wordt een en ander met elkaar verwoven en het kent nog wat interessante wendingen. Erg van genoten. Ook wel echt iets voor mij dit.

Heerlijk traag drama.
Ben er normaal niet zo'n fan van maar hier wordt het gewoon allemaal perfect neergezet.

avatar van tattoobob
Aardig drama die lekker wegkijkt...het word nergens echt spannend maar dat hoeft ook niet in een film als deze....voor de liefhebber zeker wel een boeiende film.

Ook leuk om de altijd mooie Beckinsale een keer in een serieuzere rol te zien...en zonder de hollywood make over!!!
Het gaat haar prima af.

Nolte doet wat hij moet doen alleen irriteer ik me op een gegeven moment wel aan zijn stem...hij kan zo op de vismarkt.

Aanrader voor liefhebber van het genre.

Een rechtbankdrama dat niet was wat het waarschijnlijk wilde zijn en waarbij het wel en wee van de (sterke) hoofdpersoon onvoldoende uit de verf kwam. In het verhaal zelf waren er teveel toevalligheden en plotgaten. Kate Beckinsale speelde absoluut goed en vooral ook een aantal bijrollen waren het aanzien waard.

avatar van Brabants
Dit drama gebaseerd op het rechtsprekende orgaan is een film die je vanaf het begin meezuigt in het verhaal. Het verhaal lijkt snel beklonken te zijn maar met een goede twist krijgt het toch wat meer vorm. Kate Beckinsale is sterk in haar rol als raadsvrouw en zij zorgt er dan ook voor dat het met clichés overgoten patroon van de film boeiend en geloofwaardig blijft.

Uitstekend rechtbank drama met een hoog soap gehalte waar ik erg van hou, voor mijn dus een zeer geslaagde film. De twist is de film zorgt er voor dat de film meer body en meer vorm krijgt. Prima bijrollen van Nick Nolte , David Lyons ( E.R , Sea Patrol) , Mark Pellegrino , Isaiah Washington ( Grey's Anatomy en The 100") en good-old James Cromwell .

avatar van blurp194
Aardig.

Kate Beckinsale speelt een prima rol. Het verhaal begint wat sloom, het duurt een halfuurtje voordat het wat interessant en spannend wordt maar als het eenmaal aan de gang gaat is dat snel vergeten. In de bijrollen ook prima acteurs, hoewel vooral Nick Nolte me erg tegenviel.

In krap anderhalf uur krijgen we heel wat voor de kiezen. Advocate Beckinsale begint een rechtzaak om een wegens moord veroordeelde vrouw vrij te krijgen, wint, maar komt er vervolgens achter dat haar cliënte toch schuldig is, en verzint een manier om haar alsnog erin te luizen. Tussendoor ook veel aandacht voor haar privé besognes, in bijzonder haar relatie met haar dochter.
Een gevalletje te veel hooi op de vork nemen deze film, wat al te veel in de film gepropt helaas. Ben geen voorstander van lange films, maar als je ervoor kiest om zo'n verhaal te vertellen, moet je wel wat meer de tijd nemen. Resultaat is uiteindelijk toch niet slecht, want vakkundig gemaakt, maar al te geloofwaardig is het allemaal niet met die zeer moralistische plotwendingen.
Mooie kate krijgt hier met een dijk van een rol de kans om in de voetsporen te treden van grootheden als Roberts en Streep, maar waar deze actrices zo'n hoofdrol hadden aangegrepen om lekker te schitteren, blijft Beckinsale wat vlak en emotieloos. Rechtbankfilm die je uiteindelijk vrij vlug vergeten bent, lijkt me.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Kate Beckinsale speelt goed en ook een
oude bekende acteur Nick Nolte...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid en muziek
(Dolby Digital)...

Matige film over een advocate met een alcoholverslaving die nog een kans krijgt met een rechtszaak. Dit rechtbankdrama heeft zeker wel een goed verhaal en dito cast en kijkt hierdoor ook gemakkelijk weg. Echter wordt het veel te rommelig gebracht. Er lijken soms gewoon scenes te missen en de vele zij-plotjes zijn mager uitgewerkt.

Een plotse wending in de plot geeft deze film iets bijzonders waarbij hij zich wel onderscheidt van de doorsnee rechtbankfilm.
Kate Beckinsale is de advocate die in het middelpunt van het gebeuren staat en begrijpelijk, naast het familiale, ook op professioneel vlak een moeilijke tijd doormaakt.
Behoorlijk, zonder groots te zijn.