A Single Shot (2013)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Canada
Misdaad / Drama

geregisseerd door David M. Rosenthal
met Sam Rockwell, William H. Macy en Jeffrey Wright

John Moon (Sam Rockwell) is een jager. Op een dag schiet hij per ongeluk een tienermeisje dood. Als hij zich probeert te ontdoen van het lichaam ontdekt hij een klein fortuin. Maar al snel wordt hij achternagezeten door een groep moordenaars die hun geld terug komen halen en wordt hij gedwongen om zichzelf en zijn familie te beschermen.

avatar van Flat Eric
Vergismoord

Deed me denken aan Calibre (2018) maar heb er minder van genoten ondanks Sam Rockwells prima performance. De overige karakters die erbij werden gehaald deden me niet zo veel.
De grauwige en druilerige sfeer past goed bij de depressieve toestand van de hoofdpersoon maar verder zal de film bij mij geen indruk achterlaten. Ben hem nu eigenlijk alweer vergeten.

Zowel William H. Macy en vooral Sam Rockwell vind ik prima acteurs. Maar de regie van de
regisseur is van een dermate laag niveau (De cameravoering is ronduit slecht te noemen),
en grossiert de film sowieso visueel nogal in afzichtelijkheid, dat hier onvermijdelijk sprake van
een kansloze missie is.

Redelijk goede film met een uitstekende Sam Rockwell in de hoofdrol.
Het scenario is voor verbetering vatbaar maar de film kon me toch boeien van begin tot einde.
Heb ervan genoten.

Niet mijn ding. Verschrikkelijke soundtrack gedurende de hele film, alle acties in het donker zodat je maar moet raden wat er gebeurt. Tergend langzaam bovendien. 2☆ voor de moeite.

avatar van Chromeo
Slechtste camerawerk ooit. Film is a big black blur. Je ziet nauwelijks wat er gebeurt. Zonde, want Sam Rockwell is nochtans een topacteur.