• 8.613.323 stemmen

• SkyShowtime Bekijk via SkyShowtime
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Seventh Son

"When darkness falls, the son will rise. When the son falls, the dark knight will rise."

John Gregory (Jeff Bridges) is een Spook, een persoon die vecht tegen het kwaad, en heeft eeuwen geleden de slechte en krachtige heks, Moeder Malkin (Julianne Moore), gevangen gezet. Maar nu is ze ontsnapt en ze is uit op wraak. Terwijl ze haar volgers bijeen roept, bereidt Moeder Malkin zich voor om haar woede te botvieren op de nietsvermoedende mensen. Slechts één ding staat in haar weg: John Gregory. John zelf is niet meer de jongste en probeert iemand te vinden die hem kan opvolgen. Hij heeft zijn hoop gevestigd op de jonge boerenzoon Tom Ward.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Seventh Son gaat over een oude geestenjager die een leerling opleidt om een kwaadaardige heks te verslaan.

Het is verschrikkelijk jammer dat de film te veel in een relatief korte tijd probeert te proppen. Hierdoor zijn veel zaken veel te slecht uitgewerkt; wat is nou de zevende zoon van de zevende zoon en waarom is dat speciaal? Zijn moeder, die de amulet heeft gestolen, is 100 jaar oud? Waar slaat in godsnaam dat liefdesverhaal op? En wat kan die verliefde heks nou precies behalve kettinkjes stelen en ongevraagd langskomen? Erg jammer dat een inleidend stuk, waarin diepgang in het verhaal wordt gecreëerd, volledig afwezig is. Doordat je zo grof in het verhaal wordt gegooid, missen ook de personages diepgang en persoonlijke ontwikkeling. Het flinterdunne verhaal dat overschiet is nergens origineel of vernieuwend. Ook de climax was behoorlijk teleurstellend. De volgelingen van de heks, die worden geportretteerd als zijnde erg krachtig, worden binnen 10 minuten allemaal neergehaald. Hier had ik gehoopt op een spectaculairder gevecht. Zeker in dit genre is er meer dan genoeg speelruimte om een episch gevecht te creëren, in plaats van de helft van de badguys te prikken met een staf waardoor ze verbranden. Misschien was het geld op...

De personages worden over het algemeen prima gespeeld. Bridges speelt goed, maar zijn personage is gewoon enorm irritant door dat wazige accent. Barnes had voor mijn part beter gewisseld kunnen worden met Harington, aangezien Barnes hier een dimensieloos personage speelt en ik met het personage van Harington in die vijf minuten meer meeleefde dan met die van Barnes gedurende de hele film. Moore speelt vooral over the top, maar wordt nergens irritant. Alicia Vikander is erg goed in er mooi uitzien, maar tilt de film op het gebied van acteerprestaties niet echt naar een hoger niveau.

Audiovisueel vond ik de film dan wél goed. Ondanks dat de cgi er niet overal al te best uitzag, was het in de meeste gevallen een lust voor het oog. De landschappen, steden en monsters zagen er allemaal gelikt uit. Tegen het einde werd het allemaal net wat minder.

Ondanks dat dit een behoorlijke draak (haha) van een film was, heb ik me nergens verveeld. De film bevat echter te veel plotholes voor een voldoende.

avatar van susiewong

susiewong

Lekker wegkijkertje!

Ik vind Jeff juist wel leuk in deze film!

avatar van larsk0

larsk0

Woooohaaaa!!!! Wat doen Jeff en Julianne in vredesnaam in dit gedrocht?? Ik ben dol op fantasy, verslind die boeken, ik denk als het dan in mijn ogen niks is het extra hard aankomt of zo. Alles is geforceerd aan deze film, de introductie van personages, het verhaal en het einde is een anti-climax van heb ik jouw daar. Ik geef een half puntje voor Jeff Bridge die er nog iets van probeert te maken. De scenes tussen Ben Barnes en Alicia Vikander doen mij zelfs een tikkeltje aan "the Room" denken... en dat is geen compliment. Die kus op het laatst? Wat gebeurt daar dan, komt ze spontaan klaar of zo? Gewoon echt heel slecht, kan er niks meer van maken.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Jeff Bridges tracht voor de overtuiging van het verhaal te zorgen,doch niet altijd geslaagd - mede door de rest van de cast.

Bijwijlen mooie effecten ( gedaanteveranderingen ) en aangenaam camerawerk.

Leuke film, goed gemaakt, maar het is een film van de categorie van dertien in een dozijn. teveel van dit soort fantasie films allemaal leuk en vermakelijk, maar niet meer dan dat.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 2020 stemmen

Heel middelmatig. De plot is voorspelbaar, de CG-monsters zijn niet erg indrukwekkend en Julianne Moore maakt niet veel indruk als opperheks, en dan blijven eigenlijk alleen de helden over. Jeff Bridges doet het wel aardig en lijkt tenminste niet op de automatische piloot te spelen, maar aan de andere kant is zijn rol eigenlijk niet zo heel veel anders dan Rooster Cogburn (inclusief steeds maar dat flauwe gelurk aan zijn heupflesje), en Ben Barnes is wel adekwaat maar krijgt niet veel kans om echt te acteren. Volgens wikipedia was deze film bepaald geen hit, en dat lijkt me ook maar het beste, want van dit soort doorsnee fantasy-films lijkt de markt me nu wel verzadigd.

avatar van Shadowed

Shadowed

Best aardig.

Goed zelfs, voor een aardige tijd. Regisseur Bodrov was zeker geen verkeerde keuze voor een film zoals deze, vooral omdat hij op visueel niveau best wel wat inbreng heeft. Ook Seventh Son heeft op visueel gebied wel wat moois te bieden, jammer alleen dat de rest van de elementen niet mee weten te werken.

Maar om alvast positief te beginnen, nogmaals, het visuele aspect kan ik enkel en alleen prijzen. Cinematografisch is dit een erg competente film. Keurig camerawerk, prachtige beelden, sterke CGI en aardige editing. Alles wordt erg mooi en met gevoel voor detail in beeld gebracht. Het deed me weleens denken aan een Yimou Zhang.

Het acteerwerk ben ik wat minder over te spreken. De enige die het echt aardig doen zijn Bridges en Vikander. Overige crewleden variëren van inwisselbaar (Barnes, Traue) naar compleet dramatisch (Moore). Zeker als laatstgenoemd de hoofdschurk moet vormen gaat er iets mis. De opzet van de film moet veel ruimte bieden voor leuke personages, maar hier is nooit sprake van.

Het verhaaltje is verder dun en soms ronduit rommelig. Seventh Son neemt enkele zijwegen die weinig tot niets bijdragen aan de film en meer aanvoelen als een excuus om zoveel mogelijk actiescenes met geanimeerde fantasiewezens aan elkaar te plakken. Veel problemen heb ik er niet mee, maar bij een film als Seventh Son werkt dat uiteindelijk nadelig omdat de scenes een beetje op elkaar beginnen te lijken.

Het is ook wat aan de lange kant, maar op visueel gebied een streling voor het oog. Dankzij een goede stijlmeerwaarde van de regisseur ben ik bereid iets hoger te geven aan de film dan dat ik normaal zou doen. Het ziet er namelijk erg goed uit, maar het is zoals eerder benoemd jammer dat de andere elementen niet echt mee weten te werken. Voldoende.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Leuke wegkijker , maar voor mij net aan ondergemiddeld. Het is een beetje een slap verhaal dat niet al te origineel is , maar verder oké . Het acteerwerk weet mij ook net niet genoeg te boeien . Neem bijvoorbeeld Jeff bridges , die praat altijd alsof hij een aardappel heeft ingeslikt . Het is niet verkeerd , maar net niet overtuigend genoeg vind ik. Hetzelfde met het verhaal en de special effects . Opnieuw , een leuke wegkijker voor een avond, maar niet bijzonder.