Marmaduke (2010)

Komedie / Familie

geregisseerd door Tom Dey
met de stemmen van Owen Wilson, Emma Stone en George Lopez

'Marmaduke' (Owen Wilson) is de Deense Dog van de Winslow familie. Wanneer de familie gaat verhuizen naar een andere buurt, nemen ze de grote loebas uiteraard mee. Eenmaal aangekomen zorgt de hond voor veel problemen. Marmaduke weet dat de tieners in het mensenleven het best moeilijk kunnen hebben. Hij laat met zijn verwoestende acties echter zien dat dit bij honden precies zo is.

Dick2008 schreef:
Jammer dat het aan begin zo'n drukke film is en Marmaduke blaft... ik bedoel klets de oren van je kop. Richting het eind gaan ze weer serieus lopen doen met het gebruikelijke familiefilm-chiché. De mensen in de film zijn eigenlijk van ondergeschikt belang, want het draait toch vooral om de honden. Een soort combinatie van highschool en rivaliserende jeugdbendes, alleen dan nu ingevuld door honden.

De vele hondenopnamen en dat gepraat en gekijk naar elkaar, dat kunnen ze toch wel heel goed combineren tegenwoordig, vind ik. En op dat punt is het toch wel een erg leuke film om te zien, al die honden bij elkaar en er zitten ook veel grappige momenten in. De opnamen tussen Marmaduke en zijn "twee vrouwtjes" zijn echt wel verterend ook al is het de reinste kolder. En met die poes. Aan het eind nog even The Romantics...
Alleen dus jammer dat het even duurt voordat de film rustiger wordt. De al te lollige momenten zijn ook niet bepaald, maar zullen kinderen, net als dat drukke gedoe wel leuk vinden. Het had iets korter gemogen, maar toch grotendeels leuk en goed gemaakt. 4.0 / 5.0

Matige film ook weer bij herkijken. Ik dacht dat hij leuker was. Op zich wel mooi gemaakt met al die honden. De film is gebaseerd op een krantenstrip uit 1954. De film was geen succes in Amerika, maar wereldwijd, als ik het goed dan toch nog redelijk. Fox zal wel hebben gedacht, wat Disney met hun Chihuahua's kunnen, kunnen wij ook. Dit is maar gissen van mij, maar het is dan toch niet gelukt. De honden zijn verder leuk, de hond Maizy is echt wel een heel mooie/lieve hond. Maar het verhaal maar zwak en gevuld met overdreven humor en druk. Niet om nog eens te zien. 3.0

Dick2008
De film heeft zelfs in mijn top 10 gestaan. Er zijn eigenlijk twee verhalen die van de honden en de kat en van de mensen, wat ze heb gecombineerd en waarschijnlijk heb ik me teveel laten leiden door het tweede verhaal, wat niet zo veel voorstelt en met familiefilm-clichés. Het zou veel beter zijn geweest als ze dat wat meer op de achtergrond hadden gedaan.
Een soort meelifterij op Disney's Chihuahua's en Buddies-films. Voor mijn gevoel duurde hij wel weer langer dan hij is, vooral het begin en het eind was dat merkbaar. Maar de honden blijven schetig en visueel heel leuk gemaakt met die conversaties en bewegende bekkies van de dieren. 4.0

avatar van Richard_Voorhees
Ik ben van de generatie die opgroeide met een ruime keuze aan films over pratende en/of intelligente dieren, zoals de Dr. Dolittle, Babe en Beethoven films.
Mede daardoor was deze film dan ook weinig verassend. Een nogal voorspelbaar plot en veel grappen waar ik niet om kon lachen (al vond ik Chupadogbra toch wel erg leuk gevonden) maakten het kijkplezier er niet beter op.
Men had het geld dat ze aan de hele rits bekende mensen die de honden inspraken beter kunnen besteden aan de special fx, want die zien er bij tijd en wijlen er wel heel erg computer geanimeerd uit.
Misschien leuk als luchtig kijkvoer voor de kids, maar ik vind hem behoorlijk matig.

avatar van hijman1946
wwwwww schreef:
Heel aangename leuke film, geen saaie momenten, respect voor de makers ook die zo'n film in elkaar steken.

Voor de kinderen only? Ben ik niet mee eens, ik ben 32j maar kan ook genieten van zo'n films.
Mss heeft het ook wel wat mee te maken ik een beetje toch een dierenvriend ben.

Kinderfilm ,ben nogmaar net 69 lol , Heb met plezier naar deze film gekeken,prima film.

Dick2008
Haha en u bent niet de enige lees maar hier bol.com | Marmaduke, Lee Pace, Judy Greer & William H. Macy | Dvd

voor jong en oud dus. Respect voor de makers inderdaad.

Matig verhaal, wel leuk gemaakt.

avatar van mrklm
Deze komedie over pratende dieren en de perikelen rondom de mensen bij wie ze wonen heeft niets nieuws te bieden. Marmaduke is vooral schatplichtig aan Beethoven (1992) en is dan ook vooral gericht op kinderen, gezien de vele weinig verrassende slapstick-momenten. Maar Marmaduke is een grappige verschijning en hoewel Owen Wilson niet direct de meest logische keuze is als de stem van de verlegen deense dog, geeft hij toch een prima stemvertolking weg. Voor volwassenen valt er wellicht wat extra plezier te behalen uit een spelletje 'raad-de-stem'. Niet saai, maar zeker ook niet origineel.