• 8.252.889 stemmen

The Secret Life of Walter Mitty (1947)

Komedie | 110 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Norman Z. McLeod

Met onder meer: Danny Kaye, Virginia Mayo en Boris Karloff

Plot The Secret Life of Walter Mitty

Walter Mitty, een dagdromende boekhouder met een overbezorgde moeder, ziet zichzelf graag als een held die grote avonturen beleeft. Zijn droom wordt waarheid als hij per ongeluk een mysterieuze vrouw ontmoet die hem een klein zwart boekje overhandigt. Volgens haar bevat het boekje de locatie van de Nederlandse kroonjuwelen die verstopt zijn sinds de Tweede Wereldoorlog. Binnen de kortste keren bevindt Mitty zich midden in een ingewikkelde samenzwering en hij moet toegeven, dat het toch niet zo makkelijk is om een held te zijn in het echt.

imageimage

Dr. Hugo Hollingshead

Peter van Hoorn

avatar van hugohei

hugohei

Beroemde film - waarschijnlijk omdat het uitgangspunt destijds zo origineel was. Gebaseerd op een heel kort verhaal (drie bladzijden ?) van de humorist James Thurber.

Dagdromen van de hoofdpersoon zijn inmiddels een veel gebruikt cliché. Volgens mij is de humor van Danny Kaye door de jaren heen erg sleets geworden.

Een film met hetzelfde thema die volgens mij wél bestand is tegen de tijd, is Billy Liar.

Veel cleverder, minder knusse humor, veel minder ijdel gedoe van de hoofdpersoon.

avatar van Esteban

Esteban

Na Terminal en Indiana Jones 4 gaat Steven Spielberg zich wagen aan een remake van deze 'Secret Life'. Voor Walter wou Spielberg alleen Jim Carrey, die vervolgens ook tekende. Het verhaal van James Thurber blijft dienen, maar wie het script zal schrijven is nog niet bekend.

avatar van empirekees

empirekees

Richard LaGravenese zal het gaan schrijven. De schrijver van o.a. The Fisherking...http://www.scriptsales.com/ArchivesMar04.html

avatar van Esteban

Esteban

Spielberg heeft ondertussen het project laten vallen, hij zal dus niet meer regisseren. Jim Carrey blijft wél aanwezig op voorwaarde dat het script deftig blijft en de regisseur hem aanstaat.

avatar van otherfool

otherfool

Het verhaal klinkt leuker dan de film uiteindelijk is. De dromen zijn wel aardig maar de film duurt werkelijk veel te lang. Kan uiteindelijk maar matig boeien.

2,5*.

avatar van kate2

kate2

Ik ben op zoek naar deze film, wil er een theatervoorstelling op school van/over maken Van wie kan ik hem, lenen, huren,kopen???? Op korte termijn

HELP

avatar van Bubblez

Bubblez

Ik ben onlangs achter de titel van deze film gekomen. Ik was ervan overtuigd dat de film Little Black Book heette, maar daar draait de film zo'n beetje om. Heb m als kind gezien en vond m erg grappig.

avatar van Bubblez

Bubblez

Bubblez schreef:

Wow zeg, nog eens gekeken gisteravond. Ik vind m helemaal niet leuk meer. Er zitte veel 'wegdroom-momenten in' die ik gruwelijk vond en het verhaal is erg ongeloofwaardig, maar ook niet grappig. Eén desillusie minder...

avatar van Dutchfan

Dutchfan

De film en Virginia Mayo zijn nog best wel het bekijken waard.

Deze film werd tijdens mijn jeugd heel vaak op de TV uitgezonden,toen vond ik de sketches van Danny Kaye al heel flauw.

Dat vind ik nog nog meer.

Het verhaal is verder wel leuk.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Wat nog wel leuk is om te vermelden,is dat Danny Kaye graag Ingrid Bergman had willen hebben voor de hoofdrol ipv Virginia Mayo.

Mayo speelde vaak tegenover kaye in films,maar Mayo schreef later in haar biografie,dat ze geen vrienden waren.

avatar van Brix

Brix

Dutchfan schreef:

Niet verwonderlijk, want uit veel verhalen van mensen die Kaye van dichtbij hebben meegemaakt blijkt dat hij een onuitstaanbaar persoon was, die altijd alle aandacht op zichzelf gevestigd wilde zien.

Lukte dat niet, dan gedroeg hij zich als een vervelend kind en maakte hij stampij om die aandacht alsnog te krijgen.

avatar van Movsin

Movsin

Donderdag 25 juli a.s. op TV (BBC 2 - 13.10-14.55)

avatar van Movsin

Movsin

Danny Kaye ontgoochelt niet : "The Inspector General", "The Court Jester", "Hans Christian Anderson"... en ook deze "Secret Life..." is een dolgekke komedie met, naast het avontuur ook gevatte dialogen en gezegden.

Vergeten we de slapsticktoestanden om meer te genieten van de dromerijen van onze Walter die imitaties inhouden maar vooral parodieën van stoere, clichématige toestanden uit films.

Goedgebrachte onschuldige ontspanning.

avatar van MauriceMankes

MauriceMankes

Terecht klassieke film; Danny Kaye is voor mij op zijn best; ook het ongezocht heldendom is prachtig om te zien; vele memorabele momenten. IK kan niet voorstellen dat hier een betere remake van komt.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1994 berichten

Ik heb deze Danny Kaye kolder ooit tussen de 40 a 50 jaar geleden op de Duitse tv gezien en is de loop der jaren net vele en vele andere oude titels uit de filmgeschiedenis in mijn collectie terecht gekomen. En vanmiddag heb ik The Secret Life of Walter Mitty herzien, maar het was alsof ik de film voor het eerst zag, want ik kon mij helemaal niets meer van herinneren. Heb mij prima vermaakt met deze avontuurlijke komedie met voldoende grappen en grollen. Heerlijk die oude films. ik heb gisteren Call Northside 777 uit 1948 met James Stewart gezien. Was ook dikke prima.