I.Q. (1994)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Fred Schepisi
met Tim Robbins, Meg Ryan en Walter Matthau

De automonteur Edward Walters wordt verliefd op de intelligente en mooie Catherine Boyd. Er is echter een probleem: zij is verloofd met James Morland. Gelukkig vindt Albert Einstein, Catherine's oom, Ed bijzonder aardig. Albert verzint samen met zijn vrienden een plan om Catherine verliefd te laten worden op Ed.

Zeker niet slecht maar ik vind dat mijn veronica gids een beetje overdrijft met zijn vier sterren.

neo (crew)
ga em ook vanavond kijken.trouwens de veronicagids overdrijft met een heleboel films,vooral sommige komedies,bv the burbs,
krijgen 4 sterren.

Jordy (admin)
dat is niet "de veronica gids" maar de speelfilm encyclopedie waar die reviews uitkomen

Vaak vind ik het wel goed (redelijk kritisch, ongeveer als imdb), maar deze film krijgt op imdb maar een 6.0

maar ach toch maar even kijken, hopelijk wordt ie widescreen uitgezonden

vic
ik vond het een leuk filpmje. Walter matthau was erg grappig in deze en Tim robbins charmant als altijd.
Genoeg voor 3 sterren

Jordy (admin)
Redelijk vermakelijk filmpje, maar echt goed vond ik 'm ook weer niet. Het liefdesverhaaltje is nogal standaard, en ik vond de vonk tussen Ryan en Robbins niet echt overspringen. Het leuke aan de film zijn Einstein en z'n vrienden, die er geregeld voor zorgden dat ik met een glimlach zat te kijken. 2 en een halve ster.

nog gezien Neo?

neo (crew)
ja ik heb em gezien.vond het wel een leuke film.3 sterren

Amusant filmpje met een leuk uitgangspunt. Helaas is het verhaal wel wat voorspelbaar; een leuke plottwist had de film leuker gemaakt... 3*

avatar van Nubis
Heb 'm uitgezet toen ik 'm keek een paar maanden geleden.

avatar van otherfool
Zorgeloos filmpje dat het gebruikelijke 'ze zijn voor elkaar gemaakt maar weten het zelf nog niet' verhaaltje serveert met de leuke twist dat Einstein (Matthau beleeft er duidelijk plezier aan) één van de personages is. Charmant, zonder overigens echt bijzonder te worden.

3*.

avatar van Fran
Op zich wel een leuke film om naar te kijken maar het blijft allemaal zo flauw. Ze hadden zoveel meer kunnen doen met de verhaallijnen.

Op zich was het heel grappig die oude mannetjes incl Einstein die zich overal mee bemoeien en twee geliefden bij elkaar proberen te krijgen. . Deze verhaallijn had echt heel hilarisch kunnen zijn maar dat is niet gelukt.

En het verhaal tussen de twee geliefden ging op zich ook wel maar het spatte er gewoon niet vanaf. Heel weinig chemie. Ik kon af en toe zelfs een gaap niet onderdrukken.

Gemiste kans deze film, het had zo leuk kunnen zijn. 0,5 punten extra voor die leuke jaren 50 sfeer.

avatar van Katharina
Het leukste aan deze film zijn ongetwijfeld die oude mannetjes echt geweldig! 'Now your racket doesn't exist'. Heb ik echt om moeten lachen. Jammer aan deze film is dat ze de experimentele psychologie in de zeik nemen (dat is precies de richting die ik op wil). Ook was de chemie tussen de twee hoofdpersonen niet geweldig..maar die oude mannetjes maakten het echt goed!

Mag dan wel voorspelbaar zijn, maar het neemt niet weg dat het een erg plezierige film is met leuke vondsten. Vindt 'm echt wel 4 sterren waard!

avatar van TimZor
Jordy schreef:

maar ach toch maar even kijken, hopelijk wordt ie widescreen uitgezonden

Ik weet niet welke veronica gids jij dan krijgt maar zitten altijd behoorlijke verschillen in m.b.t. IMDB hoor. De laatst genoemde is wat realistischer als je een rating wil geloven.

Dit was voor de rest een aardig filmpje om eens te kijken. keek hem voornamelijk omdat Stephen Fry er in mee speelde maar ook hij wist de film net niet tot een voldoende te tillen.

casualjaantje
Vermakelijke romantische komedie met een sterk spelende cast. Alhoewel de film tegelijkertijd licht voorspelbaar en cliché-achtig was.

Net geen voldoende.

avatar van Djumbo
Viel mij een beetje tegen. Heb altijd geweldig gehouden van de super romantische films met Meg Ryan, maar de chemie tussen Tim Robbins en Meg Ryan werkt blijkbaar niet aan 100 % en de humor in deze film komt niet echt over. Blijft leuk om naar te kijken maar niet meer dan dat

(verwijderd)
Einstein werd nog wel aardig neergezet, maar de grappen en het verhaal waren het aankijken niet waard. Zonde van de ruimte op mijn harde schijf en de tijd tussen begin en eind. Snel wissen en vergeten, dus.

avatar van frolunda
Hilarische rol van Matthau als Einstein en de rest van deze romantische comedy kan er ook mee door.Leuke film.