• 10.587 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Mandarijn, Engels, Italiaans en Russisch

Releasedatum: 28 januari 1993

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Sneakers

"We could tell you what it's about. But then, of course, we'd have to kill you."

Martin Bishop leidt een team van experts dat zich bezig houdt met het testen van beveiligingssystemen. Bishop draagt echter een geheim uit het verleden met zich mee. Wanneer overheidsagenten hem hiermee confronteren ziet hij zich genoodzaakt om voor hen een geheim zwart doosje op te sporen. Dit blijkt de codekraker te zijn die toegang verleent tot 's werelds meest beveiligde systemen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Alle Media

kappeuter schreef:

Grappig, ik heb een andere film gezien met dezelfde titel, ook uit de jaren negentig..

Vreemd.... Ik ben naar een festival geweest met die naam...

avatar van Ploppy

Ploppy

djelle schreef:

Een zoveelste boevenfilm dat wederom niet weet te boeien. De typische interessantdoenerij is opnieuw present, met de technische snufjes en prulletjes, intriges, verraad en omhooggevallen figuurtjes. Het soort actie dat niet boeit en een poging tot spanning dat niet werkt. 1*

Gezien jouw top 10 is deze film waarschijnlijk te ingewikkeld voor je, no hard feelings...

avatar van 606

Best wel leuk op zich maar had wat korter gekund.

Cast was overigens prima en verhaal standaard maar goed te doen.

3 sterren

Ploppy schreef:

ouch.... maar het klopt wel.

avatar van Apster

Apster

Weer eens herzien en is nog steeds goed, ondanks dat de technische snufjes allang achterhaald zijn. Films zoals deze zijn een moment opname, belangrijker is dat de film nog steeds werkt. Destijds toen hij uitkwam vond ik deze film al erg leuk, door de combinatie van humor en spanning. Heerlijke cast ook met Poitier, Akroyd, Redford, wijlen Phoenix en Strathairn die allen op dreef zijn.

Apster schreef:

Weer eens herzien en is nog steeds goed, ondanks dat de technische snufjes allang achterhaald zijn.4*

Komt het ook wel eens voor dat je er tijdens de 2e bezichtiging ineens niets aan vindt?

avatar van Apster

Apster

borasi schreef:

Ja, hoezo

avatar van benni

benni

Vind het een beetje tegenvallen, zoveel toevalligheden. Had hem nog nooit gezien,ben halverwege,maar op pauze gezet.Kijk m later wel uit. Kan niet echt boeien, raar. Komt erg kinderachtig over. Vond Spy Kids spannender, haha.Maar kan nog komen....

avatar van RolfWolf

RolfWolf

Vermakelijke en spannende film die een mooi beeld geeft van computertechnologie anno 1992. Toen heette internetdating nog 'computerdating'.

A-team voor volwassenen.

avatar van linda--89

linda--89

Een redelijke thriller, die constant boeiend blijft en met zo af en toe een vleugje mooie humor.
Het was vrij voorspelbaar, maar mooi opgezet en goed geacteerd.

De enige minpunten zijn dus ten eerste voorspelbaarheid, maar het was zo af en toe ook wat ongeloofwaardig. Bijvoorbeeld hoe ze het terrein vinden waar Martin was toen hij ontvoerd was, puur en alleen op basis van geluiden die hij onderweg hoorde.

Toch was het een vermakelijke film, met een goed einde!

Tarkus

Goede film met een prima cast.

De film kon me van begin tot eind boeien, ook de cast deed het voor mij prima en wat een mooie verschijning is Mary McDonnell toch.

avatar van movie-edje

movie-edje

geweldig!

avatar van dalma

dalma

leuke film die weet te boeien van begin tot einde !

avatar van Picker

Picker

Ik moest regelmatig erg lachen om de droge grappen. Verder zat het verhaal naar mijn mening prima in elkaar. Als je even je fantasie gebruikt wat betreft de technologie, en dan bedoel ik eigenlijk te zeggen tegen één ieder die van na 1995, nee een touch screen was er toen niet

Ik heb me uitstekend vermaakt, 3+....ach wat, ik maak er 3.5 van!

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Voor die tijd een vermakelijke spionage film.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een film die ik onbeperkt kan kijken (inmiddels al negen keer), met een perfecte cast, goede schurken, een leuk plot, veel sterke scènes, soms spannend en soms lekker tenenkrommend (Liz die Werner Brandes "verleidt") en een ijzersterke MacGuffin. Maar de belangrijkste kwaliteiten van deze film zijn voor mij toch het ensemblespel en vooral de humor: Mothers paranoïde theorieën, Crease en Whistler die Martin ongemakkelijke informatie doorgeven ("Always give him head!"), Whistler die een Playboy in braille leest, Crease's "You get all the fun stuff! Tsk.", Bad bad Leroy Brown in een Aziatische karaokebar en zo nog talloos meer voorbeelden. Al die kleine momenten geven de film een plezier en een vitaliteit die ik maar bij weinig andere films tegenkom (automatisch moet ik aan Tremors denken). En hoe vaak echoot de woedende Ben Kingsley niet door mijn hoofd: "MARTEEEEY!"
        Overigens nog even aandacht voor Stephen Tobolowsky, hier al leuk als Werner Brandes, nog veel hilarischer in Groundhog Day ("Phil? Phil Connors?") maar ook ijzingwekkend als de stem van de man die de levend begraven hoofdrolspeler in Buried ontslaat.

gauke

Een gedateerde komische koude oorlog internetactiethriller met een flauw en stereotype script dat zo nu en dan amuseerde maar niet bijzonder geloofwaardig overkwam. De cast deed z´n best; wel jammer dat River Phoenix in waarschijnlijk één van z´n laatste rollen in wat minder opmerkzame gedeeltes acteerde. Wellicht dat het negen jaar latere ´Ocean Eleven` op deze productie geïnspireerd was.

avatar van missl

missl

Goede cast en dit spionageverhaal is misschien wat achterhaald maar wel vermakelijk en er zit ook de nodige humor in.

avatar van K. V.

K. V.

'k vond dat de film nochtans goed begon, maar de film was toch wel wat gedateerd en ook het verhaal duurde me toch wat te lang. De film heeft wel een prima cast. Leuk om eens gezien te hebben, maar dat was het ook.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Héhé, een goeie dit.

Nee, wees gerust deze film gaat niet over trendy schoenen of over chocoladerepen met nootjes. Heel wat grote namen voor een spionagefilm waarin de humor ook nooit ver weg is. Zoveel grote namen dat acteurs als Aykroyd en Phoenix het met bijrolletjes moeten stellen. Het laat zich smaken. Een hacker, Martin, (Redford) wordt benaderd door overheidslui om een doos te stelen waaraan ze vrij veel belang hechten. Hij brengt zijn team samen maar oh cliché, oh verrassing, er komt nog een aap uit de mouw. Vond het een fijne film met leuke humor, een paar spannende momenten en een redelijk visionaire premisse voor een film uit 1992 rond grootschalige hackingsmogelijkheiden ... de realiteit heeft inmiddels de fictie ingehaald. Dikke 3,5*.