The Outsider (2014)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Brian A. Miller
met Jason Patric, James Caan en Craig Fairbrass

Lex Walker, een Britse militaire contractant, krijgt te horen dat zijn dochter is overleden. Wanneer hij aankomt in Los Angeles, ontdekt hij dat het lichaam niet van haar is en begint hij een onderzoek. Hij gaat achter de internetfraudeur aan die zijn dochter heeft ontvoerd en zet heel Los Angeles op zijn kop om haar te redden.

avatar van SoSoLobi
Klinkt als een spannende film vol actie, ben benieuwd die ga ik vanavond maar eens kijken op deze saaie zondag!

avatar van plaaggeest
Matige film
verhaal is te simpel acteerwerk ook niet al te best net als het camerawerk

avatar van Pazmaster
Slechte B film met een zeer oninteressant verhaal en matig tot slecht acteerwerk. Het verhaal is ook nergens echt origineel en de personages boeien voor geen meter. Zonde van je tijd. 1½ ster

Pazmaster schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan.

De carrière van James Caan gaat met het jaar achteruit.

avatar van Piratje
Na een verrassende intro wordt de film wel een langdradig verloop van een voorspelbaar verhaal. Het slot ligt er vingerdik op.
Het verhaal loopt vlot volgens een denkbaar profiel waarin natuurlijk geld, macht en moord de hoofdrol spelen.

Toch zijn de close-beelden dikwijls erg onscherp en te dichtbij opgenomen. Dit maakt de actie wel iets heftiger, maar toch echte actie is zoek.

James Caan laat te wensen over en al de dames zijn even op doorreis.

Voor de thrillerliefhebbers toch een aardig vertoon.

3,5*plus voor het totaalopzet en verhaalidee.

avatar van Roodkapje 1964
Met alleen vechten schieten kom je er niet.
Zeer matig verhaal en matig acteerwerk.

Maar toch, de film was wel te verteren.
Dus als je niets anders te doen hebt?....

Redelijke film voor als je van actie houd, actie gaat soms wel wat snel waardoor het wat lastig te volgen/zien was. Al met al een 2.5*

De omschrijving (plot) klopt ook niet helemaal

avatar van boemboem27
gewoonweg een simpele maar lekkere actiefilm.
James Caan z'n rol is maar matig,
allemaal heel cliché maar dat ach voor zo'n film..
lekkere wegkijker

avatar van filmkul
Matige actie film. Het verhaal is eenvoudig en verre van origineel. Het tempo is goed, maar het plot bevat weinig spanning. De acteurs draaien op routine en geen van allen springen eruit.
Leuk tussendoortje. 2.5

avatar van Onslaught
Matige actie film. Niet echt de moeite waard om te zien.

avatar van cor1946
Een matige film, maar snel vergeten.Die Caan weet het ook niet meer.

avatar van Elokuva
Een matige film, geen uitblinker maar ook zeker niet slecht.
Het script is niet origineel en doet denken aan films die hier veel op lijken.
De film bouwt rustig op en het acteerwerk is degelijk. Ik vond de hoofdpersoon net iets te matig, ik verwacht gewoon meer van een huurling. De actiescenes hadden flitsender gekunt.

De muziek vind ik wel goed, doet me denken aan Vangelis of Jean Michal Jarre.

Ik kan de film wel aanbevelen.

avatar van oemoemenoe
Bijna alles in het donker zodat je veel actie mist.

Van Craig Fairbrass heb ik destijds genoten in de keiharde film "Rise of the Footsoldier (2007)", maar voor deze flut film geldt dat helaas niet.

Deze goedkope dertien in een dozijn Actie / Misdaad film heeft weinig om handen en weet ook nooit te boeien, laat staan dat het ergens spannend wordt. Het cliché verhaal is niet interessant en de uitvoering is ook nog eens heel matig inclusief de actie. Hetzelfde geldt voor de cast (met toch niet de minste met o.a. veteraan James Caan en Jason Patric) die inderdaad matig acteren en dit geldt zeker ook voor de eerder genoemde Craig Fairbrass. Het enige wat nog een beetje weet te boeien in deze film zijn de niet onaardige dames Shannon Elizabeth en Melissa Ordway.

Ondanks dat deze film nog geen 90 minuten duurt, kun je hem beter mijden. Ik heb deze film gezien op Film 1 en omdat hij zo matig is heb ik er niet altijd mijn hoofd bij kunnen houden.

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/drama/mysterie/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur James Caan (74 leeftijd)
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima camerabeweging...
Heerlijk genoten...

avatar van dvdcrusher
Matige actiefilm met matige acteurs, alleen de dames en Jason Patric spelen een overtuigende rol. Omgeven door matige acteurs blijkt nu ook wat een beperkte acteur Caan wel is, hopelijk stopt hij ermee. Het begin van de film was nochtans veelbelovend maar na de beginscene heb je het eigenlijk wel gehad en wordt het allemaal heel voorspelbaar. Craig Fairbrass is te beperkt als acteur om een hoofdrol te spelen in een film. Typische B-film met goed verhaal en een goed begin. Nipt 3 sterren

avatar van pat1984v
Beetje flauw allemaal. Acteerwerk ongeloofwaardig, verhaal is een cliché, camerawerk amateuristisch, de choreograaf was niet op komen dagen. Wapenhandelingen waren ver onder de maat en tactisch wil ik niet eens over beginnen (voor een zogenaamde merc). 1 ster voor de moeite, en omdat hij gratis te zien was...

avatar van Mr-Mcmovie
De tweede film van Miller die ik nu gezien heb.
Had nood aan een simpel filmpje met een flinterdun verhaal en gewoon knallen net als The Prince die ik eerder zag, maar bij deze The Outsider is het camerawerk gewoon zo een dikke flop dat zelfs daardoor de actie er niet goed uitzag.

Ik dacht wel in het begin dit kan misschien nog goed komen (want the prince vind ik nog wel zeer zeer goed) maar natuurlijk werd dit te saai en gebeurde er vrij weinig in qua actie. Ook de acteerprestaties konden veel beter vooral als we een film kijken met een hoes vol bekendheden op o.a. Caan (die ik nog het slechtste vond van zijn alle, en waar ik juist het meeste van verwachte) ook elizabeth was nog eens leuk om tevoorschijn te zien springen maar is ook alles mee gezegd. Ook Patric kon veel beter doen ook al weet ik dat de man laatste jaren meer in b films speelt, toch was ie beter in the prince.

Een 2,0

avatar van Left4Dead
Brian A. Miller, drie prenten van hem voor deze gezien. Allemaal 2,5** meuk dus had geen hoge verwachtingen voor deze prent vooraf. Meteen heb je door dat het allemaal erg standaard gaat worden met middelmatig acteerwerk en script.

Jason Patric, James Caan en Craig Fairbrass, drie namen waarvan twee middelmatig en ééntje die er voor mij echt uitsprint. James Caan. Wat zie ik die man graag op het witte doek. Maar oh oh oh..... wat doet hij toch in dit broddelwerk? Craig Fairbrass is gewoon geen goede acteur, dat doet de film daarom niet veel goeds. Al snel een oeroude domme knokpartij na een gesprek in hormonen-taal, dramatisch. Dan begin je al heel snel te denken aan het vroegtijdig aborteren van de prent. AL snel loopt het uit op een regelrecht fiasco, het script en acteerkwaliteiten als aanjagers.

Overslaan is geen overbodige luxe.....