ad

Genre: Komedie / Roadmovie

Geregisseerd door: Anne Fletcher

Met onder meer: Seth Rogen, Barbra Streisand en Yvonne Strahovski

Over The Guilt Trip

"Get ready for one mother of a road trip"

Andy Brewster (Seth Rogen) is een uitvinder die in Los Angeles woont. Hij bedenkt een fantastisch organisch reinigingsmiddel maar vindt niemand die interesse toont om het product te fabriceren. Andy plant een zakenreis om zijn product te promoten en besluit om zijn moeder (Barbra Streisand), die net weduwe is geworden, mee te nemen. Sinds de dood van zijn vader is ze wat neerslachtig en dus komt Andy op het volgende idee: op de reis zal hij haar verrassen met een tussenstop in San Francisco, waar één van haar vroegere minnaars woont.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van missl

missl

Een verhaal over zoon en moeder die een roadtrip gaan maken, dit verhaal wat nergens grappig wordt al speelt Streisand het leukst. Dit doet ze met charisma, want ook zij is niet grappig, wordt zelfs richting het eind wat irritant. Scissor Sisters in de soundtack was wel leuk.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

In de roadmovie ‘The Guilt Trip’ volgen we Andy en zijn moeder tijdens een zakenreis met de auto.

De zakenreis van Andy bestaat uit het promotie van zijn zelfgemaakte product, hij betrekt hier zijn moeder (Barbra Streisand) in mee om als verrassing haar oude geliefde op te zoeken in San Francisco.

De film bestaat niet uit de humor die je kan kennen uit The Green Hornet (2011) of The Interview (2014)nee, Seth Rogen (Andy) is hier in gecast om zichzelf van de andere kant te laten zien.

Geen dikke laag aan Amerikaanse grappen, maar wel een kleine laag aan feel good momenten.

Nou hebben heel wat Amerikaanse komedies halve de film een diepte gang naar het drama toe, wat meestal snel weer naar boven komt om er een goed einde van te maken.

Maar bij deze roadtrip spreken we toch echt over feel good momenten wat opgebouwd wordt tot het einde van de film, waar het tevens zijn afsluiting neemt in verhaal.

Het verhaal moet je verder als kijker kunnen vermaken door het roadtrip gevoel en de daaromheen goed bedoelde grappen.

avatar van K. V.

K. V.

Deze lag in de bib en me er maar eens aan gewaagd. 'k vond het een prima film. Het is niet echt een komedie, eerder een soort speelfilm/roadmovie.

De cast deed het prima, al was de rol van Barbra Streisand niet de meest sympathieke.

Het verhaal zelf was wel tof en 'k vond het wel eens de moeite waard om gezien te hebben. Als je geen echte komedie verwacht is deze goed te pruimen,

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Voor de verandering speelt Seth Rogen in 'The Guilt Trip' (2012) eens niet de aaibare stoner en is de bromance in kwestie hier meer een momance. Het karakter van Rogen gaat namelijk op een road trip met zijn New Yorkse mamma (Barbra Streisand) om met haar langs een aantal afnemers te gaan om zijn uitvindersproduct te tonen. Wat zij niet weet is dat hij aan het einde van de rit een ontmoeting heeft ingepland met haar grote jeugdliefde, een succesvolle zakenman. Dit voorspelbare niemendalletje valt van begin tot eind uit te tekenen, maar Rogen/Streisand zijn leuk als de tegenpolen die genetisch tot elkaar zijn veroordeeld. Al had de productie baat gehad bij iets meer en sterkere grappen.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Ik begon hieraan vol ergernis : stel dat ik ècht zo'n bemoeizuchtige moeder zou hebben (zie ook Prime), hoe krankzinnig zou ik dan wel niet worden? Ach, het is maar een komedie met uitvergrote personages waarvan het de bedoeling is dat je aan het lachen wordt gemaakt, maar mensen die zich in andermans leven wurmen raken bij mij altijd een gevoelige plek, ook al betreft het dan een komedie. Na verloop van tijd blijkt echter dat de beide hoofdrolspelers echt geweldig op elkaar reageren, dat Streisand haar onnadrukkelijke komische talent mag tentoonspreiden en dat de onderkoelde Rogen een veel acceptabeler mens neerzet dan zijn gebruikelijke feestbeest (de "aaibare stoner" zoals Donkerwoud het hierboven zo treffend formuleert), en met de mooie emotionele clou die in het huis van Streisands oude vlam wordt bereikt is ook niets mis. Zo denk ik al met al toch wel met veel plezier aan deze merkwaardige road movie terug, ook al is hij zeker niet vrij van cliché.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2049 stemmen

Vreselijk.

Heel lamlendig filmpje met bitterweinig om het lijf. Best veel drama en "guilt" erin gepropt, maar echt niet goed uitgewerkt. Barba Streisand is vreselijk en Seth Rogen komt evenmin uit de verf.

Als komedie totaal niet geslaagd en al zeker niet als drama.