Escape Plan (2013)

1954 stemmen

Actie / Thriller

geregisseerd door Mikael Håfström
met Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone en Jim Caviezel

Ray Breslin is 's werelds meest vooraanstaande persoon als het gaat om veiligheid. Hij heeft elke gevangenis nauwkeurig geanalyseerd en is tevens getraind op een enorme hoeveelheid overlevingstechnieken, zodat hij kan werken aan de best beveiligde gevangenissen ooit, waaruit ontsnappen onmogelijk is. Maar dan belandt hij in de gevangenis die hij ooit zelf ontwierp. Ray doet er alles aan om te ontsnappen, en gaat op zoek naar de persoon die er voor zorgde dat hij zelf achter de tralies verdween.

avatar van stem100
Begint goed, maar gaandeweg blijft er niks van over.
Had er meer van verwacht.

Nogal dommige film, beetje zoals Sly in de 80s maakte.

Spannende actiefilm goed acteerwerk van de hoofdpersonages.

avatar van witboek
Ik vond deze film aangenaam om te zien. Arnold zou beter meer Duitstalige films moeten spelen.

Film begon heel aardig, maar naar dat de film steeds meer vorderde blijf er weinig meer van over. Vond het achterwerk van Curtus Jackson(50cent) echt tegenvallen en Arnold kan beter alleen maar Duitstalige films acteren. Sylvester Stallone deed zijn werk gewoon prima.

Toch me eigen prima vermaakt al heb ik wel het idee dar Arnie en Syl hun beste tijd hebben gehad als acteurs.

avatar van Velazques
Aardige film, echter plaatsbepaling met een sextant (kun je niet met brilleglazen maken) gaat iets anders in z'n werk, je hebt stertabellen nodig en een zéér nauwkeurige tijd en zonder deze kun je echt je plaats niet bepalen en daarvoor moet je 's middags nog een zonnetje hebben geschoten en bovendien moet je de sterrenkaart weten voor die bepaalde plek en voor de kust van Marokko heb je stevige deining, het hele jaar door, zei een gepensioneerde zeeman. Aan het eind komen er plotseling honderden bewakers tevoorschijn..?????. En ontploffende vaten die op de campagne staan, niet echt hè. Vluchtige stoffen in die hoeveel heden worden op een schip niet gebruikt. Hooguit een paar vaten white spirit en die ontploffen niet en die staan niet open bloot op het dek. Met zware zeegang gaan ze over het dek.

avatar van snarfje5508
Onverwachts goede film met acteerprestaties van Stallone en Schwarzenegger die ze jaren niet hebben laten zien. Lekker vlotte actie zonder langdradigheid. Dat alles natuurlijk weer helemaal goed komt hoort bij Hollywood. Van deze kwaliteit mogen de heren van mij blijven acteren.

Erg goede film, spannend van begin tot het einde. Verhaal is goed.
Arnold Schwarzenegger en Sylvester Stallone speelde wel erg goed. Meuk om ze eens beide in de zelfde film te zien spelen, wat ze samen goed doen. Hopelijk doen ze nog meer van deze films.
Jim Caviezel bond ik ook wel goed doen.

avatar van Kondoro0614
snarfje5508 schreef:

Helemaal mee eens!

avatar van Pazmaster
Wat een tegenvaller! Het acteerwerk van deze verlopen actiehelden is niet best. Het verhaal eigenlijk ook niet, veel te simpel en met veel ongeloofwaardige momenten, en door de voorspelbaarheid ook niet spannend. Ook de actie is nergens echt spectaculair. Niets wat we nog niet eerder gezien hebben. Dat moet toch beter kunnen anno 2014. Als je zou zeggen dat deze film in 1988 gemaakt zou zijn zou ik het ook geloven. 2,5 ster

avatar van lau12345
Gewoon goeie film ..

avatar van VforVictor
heel aardige film nog, boven mijn verwachtingen. Arnie kan nog steeds niet acteren maar Sly deed het naar behoren. Het was zowaar nog spannend ook, daarom 3,5 ster.

avatar van Spetie
Leuke film, die hier en daar wel wat spanning mist, maar dat wordt goedgemaakt door het vermakelijke verhaal en de soms grappige dialogen.

Het is de schuld van Arnold Schwarzenegger dat de spanning er niet is, maar daarnaast zorgt hij met zijn constante aanvoer van grappige dialogen wel voor de meeste fun. Qua acteren doet Stallone het zowaar wat beter en speelt Caviezel duidelijk de beste rol. De actie had hier en daar wel wat beter gekund, maar dat is ook gedeeltelijk te wijten aan de mannen, die natuurlijk al behoorlijk oud zijn.

Escape Plan voedt in ieder geval wel een beetje het retro jaren tachtig gevoel. Geinige oneliners, redelijk goede actie, nooit hoogstaand, maar het blijft wel continu onderhoudend en vermakelijk.

avatar van "Hallie"
Leuke en spanende film

avatar van DonOswaldo
Vermakelijk actie-thrillertje. Toegegeven, af en toe voelt de film niet helemaal in z'n element en zelfs wat wisselvallig door te variëren tussen serieus doen met het plot en wat luchtiger met witty one-liners en aangezet actiegeweld. Maar uiteindelijk vormt het best een vermakelijk geheel, mede door de 2 actiehelden. Verder vond ik de prison ook wel cool ontworpen.

Goede Actie/Thriller die geen moment verveelt.
De verhaallijn is boeiend en de uitwerking is prima!
Helaas zat er net niet zoveel actie in de film als ik gehoopt had, maar saai was het zeker niet!

Dikke voldoende 4,0*

avatar van kalehein
Ik zit m nu te kijken en ik kan niets anders concluderen dat het een goed stukje film is.
Stallone en Arnie zitten net voor de 2e keer in de isoleer en grappig om Arnie eens Duits te horen praten!
Straks maar eens volledig waarderen.

avatar van Cleanshot
Tja zoals te verwachten geen enkel moment bijzonder, maar ach voor een regenachtige zondagavond "who cares" en jezus wat zijn die gasten oud. Tis btw niet zo dat daardoor hun karakters meer diepgang krijgen en zeker niet in deze film..

avatar van Joy4ever
Uiteindelijk toch een tegenvaller. Aanvankelijk zat ik wel geboeid te kijken maar het matige script en vooral het beroerde acteerspel van Arnie deden afbreuk aan het geheel. Sly speelt onze Oostenrijkse vriend met gemak weg. Caviezel vond ik wel een goede rol neerzetten. Zeer krappe 3*.

avatar van filmkul
Redelijk goeie thriller. De film opent sterk en de spanning zit er gelijk in. Het verhaal wordt goed opgebouwd, maar is niet echt geloofwaardig. De oudjes, Stallone en Schwarzenegger voelen elkaar goed aan en gooien tegen het eind weer eens alles uit de kast. Op een jaren 80 manier sluiten ze de film af. Caviezel zet overigens een prima bad guy neer.
Prima vermaak met een vleugje eighties. 3.5

avatar van Piratje
Zeer geslaagde actiefilm met twee vechterbazen in hetzelfde kamp: Arnold Schwarzenegger en Sylvester Stallone.
Het verhaal is wat over het paard getild maar komt na een aanloop toch op dreef in de Rambosfeer.
Heel duidelijk een actiefilm met thrillersfeer op de achtergrond die bijna 2 uren duurt. Maar op het einde toch wel wat langdradig.
Tussendoor gesausd met de nodige humor geniet je toch van een film waarvan het script uit de vorige eeuw komt.

Voor al dit genot toch een 3,5* waard.

avatar van royal89
Een leuke en geslaagde actiefilm die op een regenachtige zondag lekker wegkijkt.
De acteerprestaties zijn niet van een hoog niveau maar het wordt gecompeseerd met het feit dat ze zichzelf ook niet zo serieus nemen.
Het verhaal vind ik zelf wel aardig bedacht en de plotgaten vind ik persoonlijk niet vervelend.
De humor is gelukkig ook aanwezig.

avatar van Banjo
Een Verrassend goede film!
Het samen spel van de heren had wel iets feller ge kunt.
Maar toch, een leuke film waar in het acteren ook nog eens prima in is.
En het verhaal was ook best wel spannend.

3 1/2 ster

avatar van GGG
GGG
Had geen verwachtingen en die werden dik overtroffen. Erg aardig filmpje met een van de betere rollen voor die twee oudjes! Jim speelt een superrol ivm persons of interrest! Aanradertje dus...

avatar van Thomas83
Had wel even zin in hersenloos vermaak en ook een kleine nostalgietrip met Stallone en Schwarzenegger, samen in 1 film ook. Schwarzenegger heb ik lang niet gezien en Stallone in die laatste Rambo-film geloof ik, en daarvoor een hele tijd niet. Meen me te herinneren dat ik Stallone daar erg slecht vond, maar hier vond ik hem eigenlijk een heel aangename hoofdpersoon zonder dat hij goed speelt of zo.

Bij Schwarzenegger zie je er wel wat meer aan af dat hij oud is geworden. Hem wil ik eigenlijk ook alleen in een hoofdrol zien. Vond hem nu zelfs een beetje afleiden van de film. Zijn spel viel me nog heel erg mee, maar vond zijn humoristische bijdrages toch niet helemaal uit de verf komen over het algemeen. De film is veel te geforceerd op zoek naar de oneliners om oude fans te pleasen. Zou hooguit werken als er daadwerkelijk wat goede zouden zijn.

50 Cent als hacker is natuurlijk om te gieren, en Caviezel loopt afschuwelijk te overacteren. Had misschien nog kunnen werken als het niet zo aangedikt was allemaal. Hij moet bijvoorbeeld een of andere griezelige hobby hebben. Van D'Onofrio's stijl ben ik niet zo'n fan eigenlijk, en die vond ik dan ook geen verrijking voor de film. Bovendien ook een wat flauwe rol.

Voor de rest vond ik de montage vaak wat vervelend. Leek soms wel in Windows Movie Maker gemaakt of zo. Hilarisch ook wel hoe Stallone en Arnie vaak hardop vlak voor de bewakers over hun ontsnappingsplannen praten. Misschien was het een bewuste grap, maar ik verwacht het niet van zo'n leeghoofdige (niet eens per se een minpunt hoor) film.

De pogingen het nog een beetje gecompliceerd te maken maken, onder andere door de twist op het einde, vond ik niet helemaal passend en eigenlijk meer meelijwekkend. Maar wat ik pas echt teleurstellend vind is dat in een film waarin je in elk geval wat leuke popcornactie verwacht eigenlijk geen enkele goede actiescène zit. Er is sowieso weinig actie, en die paar schaarse knokpartijtjes moeten met de helaas niet zo ouderwetse rollebollende camera in beeld worden gebracht. Het enige leuke momentje was Arnie met het grote machinegeweer. Maar dat was geen echt goede actie natuurlijk, maar puur een ode.

Helaas kan de film zelf geen waardige ode genoemd worden. Eerder een wat treurige poging oude glorie te doen herleven. Dat ouderwetse gevoel werd nooit echt bij me opgeroepen. Alleen het gebrek aan computereffecten is wel echt een pluspunt. Wat hebben ze trouwens in godsnaam gedaan met dat forse budget? 2.0*.

Persoonlijke aanval verwijderd.

avatar van Macmanus
Heb ik niet vaak maar gewoon na een tijdje afgehaakt. Kan maar moeilijk geloven dat Stallone zijn eigen vetters kan strikken dus laat staan uit alle gevangenissen kan ontsnappen. Maar kon vooral mijn aandacht er niet bijhouden boeide me echt geen milliseconde. Vind het ook allemaal wat ongeinspireerd om deze twee heren in precies eenzelfde film als dat ze in een heydays maakte te laten verschijnen. Kan toch niet nu ze 30 jaar ouder zijn. Dat vechten was echt een farce.

avatar van mixmaster
tja , de heren worden een dagje ouder en dat is goed te zien !

deze film is wel leuk vermaak maar echt serieus en spannend kan ik dit niet meer vinden.

Stallone blijft maar in de 80's hangen met z'n films , domme actie met een slap verhaaltje.

voordeel is wel dat ik er op voorbereid ben als ik een Stallone film ga kijken , dus al met al heb ik me nog wel redelijk vermaakt met deze film.

avatar van sofripa
Zo lekker. Oude mannen heerlijk op dreef. Beetje over de top en het plot zie al mijlenver aankomen. Maakt niet uit. Goed vermaak. 3,5 sterren