Amber Alert (2012)

Thriller / Mystery

geregisseerd door Kerry Bellessa
met Jasen Wade, Chris Hill en Summer Bellessa

Nate en Samantha zijn beste vrienden. Wanneer ze bezig zijn met het filmen van hun auditie voor een populaire realityshow, komt er een auto voorbij rijden die ze eerder die dag op het 'Amber Alert' zagen. Aan de politie hebben ze niet veel, dus de twee besluiten het heft in eigen handen te nemen en de pedofiel te stoppen.

avatar van schram101
Oei, die kan ik direct van de lijst af strepen. Dit is wel heel slecht.

Deze film heeft mij zeer positief verrast!

avatar van Shinobi
"We have to follow it."

Op basis van de hoge score en veelal positieve reviews op Netflix dacht ik dat het nog wat kon worden, maar wat een mislukte film is dit zeg.

Het uitgangspunt is op zich interessant, maar hoe er in 'Amber Alert' mee omgesprongen wordt, is erbarmelijk te noemen. Wat dat betreft helpt de gehanteerde found footage stijl niet; het voegt niets toe en creëert zeker geen extra spanning.

Als kijker ben je zowat de hele speelduur aan het kijken naar drie mensen in een ellenlange achtervolging. Het wordt gewoonweg nergens interessant en het spel van Chris Hill en Summer Bellessa wekt alleen maar ergernis op. Met name laatstgenoemde is door haar constante geschreeuw een ware verschrikking. De dialogen zijn dan ook vooral lachwekkend i.p.v. intens.

En dan heb ik het nog geen eens gehad over de vele plotgaten en onlogica. Het is werkelijk niet te geloven hoe stompzinnig de handelingen van de hoofdpersonages zijn. Zelfs de montage kan deze onzinnigheid niet verbloemen.

Al met al je reinste tijdverspilling, hier valt weinig positiefs uit te halen. Gelukkig kent de film een korte speelduur en eindigt het - voor mij - op een leuke wijze.

Kleine 1,0 sterren.

avatar van Tartarus
Erg saaie film waarin de logica constant wordt weggelaten om het verhaal passend te maken, zelfs als het werkelijk nergens op slaat. Heel erg jammer, want met een beter script had dit best nog wel wat leuks kunnen worden.