Genre: Oorlog / Drama
Speelduur: 117 minuten
Alternatieve titels: Anzio / The Battle for Anzio
Oorsprong:
Italië / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Duilio Coletti en Edward Dmytryk
Met onder meer: Robert Mitchum, Peter Falk en Robert Ryan
IMDb beoordeling:
6,0 (4.224)
Gesproken taal: Engels, Italiaans, Frans en Duits
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Lo Sbarco di Anzio
"...where all roads lead to Rome!"
Wanneer de geallieerden landen in Anzio, krijgen ze de orders om zich in te graven. Een oorlogscorrespondent wordt erop uitgestuurd om het land te verkennen. Als hij naar Rome rijdt en terug zonder een Duitser tegen te komen, denken de soldaten dat er niks is om bang voor te hoeven zijn. Als dan uiteindelijk wordt beslist om verder het land in te gaan, stuiten ze op Duitsers met veel vuurkracht, wat het begin is van een harde strijd.
Externe links
Acteurs en actrices
Dick Ennis
Cpl. Jack Rabinoff
Gen. Carson
Maj. Gen. Jack Lesley
Pvt. Cellini
Platoon Sgt. Abe Stimmler
Wally Richardson
Pvt. Movie
Doyle
Pvt. Andy
Video's en trailers
Reviews & comments
Carl
-
- 346 berichten
- 278 stemmen
brrrr....wat een slechte film. Vrijwel geen aktie, een inconsistent verhaal, matig camerawerk, zwak, traaaaag plot ..... slechte details... maar ja, is dan ook al bijna 40j oud.
Een 2 voor de moeite.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
maar ja, is dan ook al bijna 40j oud.
Ooh dat verklaart alles...
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Een typische 'jaren 60' oorlogsfilm waarin de soldaten na geraakt te zijn al springend en zonder ook maar enig zichtbaar letsel dood neervallen, en waarin de Amerikanen in Rusische tanks rondkarren. Als je door dit soort jaren 60 stijl door kunt prikken is het toch best een aardige film. 3,5*
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
Ooh dat verklaart alles...
helaas voor een heleboel mensen is dat gelijk de reden om slecht te stemmen...
ik geef hem een 4 hij is oud en naar die tijd moet je kijken en zo slecht was die echt niet hoor vond hem wel spannend
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
Een typische 'jaren 60' oorlogsfilm waarin de soldaten na geraakt te zijn al springend en zonder ook maar enig zichtbaar letsel dood neervallen, en waarin de Amerikanen in Rusische tanks rondkarren. Als je door dit soort jaren 60 stijl door kunt prikken is het toch best een aardige film. 3,5*
helemaal mee eens. net zoiets als de battle of the bulge en films van die tijd...
een hoop mensen rekenen een film daar gelijk heel hard op af terwijl ze wel beter zijn je moet beter kijken dan let je er niet eens meer op maar ga je helemaal op in het verhaal...
kortom een grote onderwardering voor een hoop oorlogs films van de jaren 60
kazin
-
- 94 berichten
- 0 stemmen
Wat kun je er van zeggen , heb hem net gezien ( Had hem met iemand geruild ) En ik had eigenlijk wel iets meer verwacht. Het verhaal is goed en die scene met die Duitse sluipschutter vond ik wel een beetje raar. Eerst worden meer dan 10 Duitsers door paar Amerikanen zonder moeite neergeknald zonder dat hun 1 doden hebben. ( Bij dat huis met die 3 italiaanse vrouwen ) En later worden meerdere Amerikanen door minder Duitsers neergeknald..
Van mij krijgt het een 3,5
safetyposter.nl
-
- 41 berichten
- 36 stemmen
Ondanks de ouderdom helaas bagger.
Niks geen authenticiteit en Robert M speelt ook niet veel klaar.
Ik zou zeggen doe geen moeite deze toe te voegen aan je oorlogscollectie.
Een 2,5
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Dit is echt geen slechte oorlogsfilm gewoon niet te veel op de details letten. Wil je een dode zien kijk je toch gewoon naar journaal hopelijk wordt dan ook flink ingezoomd op het bloed.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Dit is echt geen slechte oorlogsfilm gewoon niet te veel op de details letten. Wil je een dode zien kijk je toch gewoon naar journaal hopelijk wordt dan ook flink ingezoomd op het bloed.
Vrij heftige reactie weer van mezelf even corrigeren dan maar. (Sta toch al 3 weken ingeschreven, niet slecht)
Voor hem of haar die de film wil bekijken. De film wordt gezien door de ogen van Robert Mitchum (speelt net als in, The Longest Day, toch klasse) die hier oorlogscorrespondent is en op zoek is naar de (on)zin van de oorlog. Dit maakt de film wisselend van tempo en actie. Het verhaal op zich is goed en er zitten toch best heel goede scenes in.
Betamax
-
- 1256 berichten
- 1231 stemmen
Aardige oorlogsfilm.
Verhaal zat matig in elkaar maar toch niet slecht!
Bart Simpson
-
- 2153 berichten
- 0 stemmen
ZWAAR onderschatte oorlogsfilm. Deze is een klassieker, weinig mensen kennen deze film, maar de film heeft een goede inhoud.
Er zit actie in, goede dialogen en interessant voor mensen die zich in WO2 interesseren. Komt weinig voor, een strijdtoneel in Italië. Tot nu toe kennen we bijna alleen holocaust films die met Italië tijdens WO2 te maken hebben, dit is een heel ander verhaal.
Tijdens de slag om Anzio en daarna om Monte Cassino zijn aan geallieerden zijde tienduizenden doden gevallen, om nog maar te spreken van het totaal aantal verliezen. Vergeten slagen...
AANRADER!
5.0*
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Daar ben ik het mee eens. Kwam deze toevallig vorig jaar bij Free Record tegen, sindsdien deze dvd al diverse keren gezien. Prima koop gedaan vind ik want Ik blijf hem een interessante film vinden..
Onterecht een nogal vergeten film lijkt me. Acteerwerk is goed in deze film. Ook leuk om Peter Falk Columbo in deze film te zien.
Blunder van de geallieerden maar goed kwam weer van pas bij de invasie van Normandie. Zoals Bart al zegt een aanrader.
Jan met de pet
-
- 998 berichten
- 1182 stemmen
Slappe oorlogsfilm, geen aanrader voor mij, wat een aanfluiting, Duitsers zitten in nep hooimeiden ingegraven en de Amerikanen rennen er gewoon naar toe zonder een handgranaat te gebruiken: 2,5
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Anzio brengt het heerlijk gevoel weer terug van een lekkere WWII film.
Zeker beter dan wat de rating hier doet aangeven. Aardige opbouw standaard missie etc. etc. Maar het voelt gewoon fijn aan. Met fijne karakters, visueel af en toe ook nog wel leuk. Mitchum is gewoon goed als verslaggever op het front. Waarom Robert Ryan hier als 3e staat aangegeven net zoals op IMDB is mij een raadsel. De beste man heeft 2 zinnen. Wat erg jammer is. Hij is onderhand een van mijn favoriete acteurs geworden in Westerns en War movies.
Ben deze film gaan kijken omdat ik eerder vandaag Chino zag waar Coletti zag samenwerken met John Sturges. Plus het feit dat ik weer eens zin had in een war movie.
Als je een pure liefhebber van dit soort films bent net zoals bijv. een Remagen, Von Ryan's Express en een Battle of the Bulge. Dan moet je deze film kunnen waarderen zoals ik deed.
roodisgroot
-
- 6 berichten
- 43 stemmen
Anzio brengt het heerlijk gevoel weer terug van een lekkere WWII film.
Zeker beter dan wat de rating hier doet aangeven. Aardige opbouw standaard missie etc. etc. Maar het voelt gewoon fijn aan. Met fijne karakters, visueel af en toe ook nog wel leuk. Mitchum is gewoon goed als verslaggever op het front. Waarom Robert Ryan hier als 3e staat aangegeven net zoals op IMDB is mij een raadsel. De beste man heeft 2 zinnen. Wat erg jammer is. Hij is onderhand een van mijn favoriete acteurs geworden in Westerns en War movies.
Ben deze film gaan kijken omdat ik eerder vandaag Chino zag waar Coletti zag samenwerken met John Sturges. Plus het feit dat ik weer eens zin had in een war movie.
Als je een pure liefhebber van dit soort films bent net zoals bijv. een Remagen, Von Ryan's Express en een Battle of the Bulge. Dan moet je deze film kunnen waarderen zoals ik deed.
Ja idd dit is gewoon een leuke oorlogsfilm voor de liefhebber. Peter Falk was ook niet slecht aan het acteren in deze film.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ik heb het vaak met heel veel oorlogsfilms wel een beetje gehad. Met deze film heb ik ook wel steeds van, nou kan hij wel weg, maar na afloop gaat hij toch weer terug in de kast. Ik heb deze film pas heel laat ontdekt, weet niet meer precies maar toch zeker na 2000, toen ik hem dus op dvd tegenkwam.
Eigenlijk hetzelfde als wat ik bij Sink the Bismarck ook al heb geschreven, nou is die wel duidelijk jeugdsentiment. Ik ben niet zo'n heel grote fan van Mitchum, maar vind hem in zowel in de The Longest Day als in deze film toch erg goed spelen. Opvallend pacifistische rol, die in The Longest Day eigenlijk niet kan maar in deze film is zijn rol toch zeker te rechtvaardigen.
Peter Falk is verder ook leuk in deze film, al zal die bij mij toch nooit van het Columbo-imago af kunnen komen.
Ik zal niet weten waarom oorlogsfilm niet leuk kunnen zijn, het zijn immers toch maar films. Iedere keer beelden bij het journaal van oorlog hier, oorlog daar. Wat dat betreft kan je veel films ook heel goed bekijken van uit een andere hoek. Ik vind de scène met het mijnenveld verder nog steeds één van de sterkste gedeelten uit de film.
Ik kan wel begrijpen dat volgens huidige maatstaven zo'n film niet goed voldoet maar negatieve reacties raken mij toch niet echt. Ik heb voorlopig weer alles bij deze film gezegd. 
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Meer op de gok gekocht, destijds 3 voor 15 Euro bij Free Record, in de tijd dat ik nog nauwelijks dvd's kocht en ik wil niet zeggen dat de film nou nog net zo goed is als bij de eerste keer kijken, maar de film blijft nog redelijk overeind vergeleken bij The Great Escape, The battle of the Bulge en dat soort films.
Te lange film en tegengevallen maar om de dvd nou weg te doen dat ook weer niet. De film is een Amerikaans-Italiaanse samenwerking en opgenomen in Italië. De film kent een vreemde start waarna veel drama volgt met nog wat goede gevechtsscènes, hoewel de laatste met die scherpschutters toch veel weg heeft van een Western.
Peter Falk zet een leuke rol neer en Robert Mitchum, die als oorlogscorrespondent Dick Ennis op zoek gaat op het antwoord waarom mensen oorlog voeren doet het ook goed. Het antwoord wat hij aan het eind geeft zou kunnen, maar ik denk dat iedereen zo zijn eigen mening erover heeft, maar het lijkt me toch vooral geld en macht.
De film kent maar lauwe kritieken en bij IMDb zijn ze ook niet bijster enthousiast. En dat vind ik wel begrijpelijk van de film kent een onduidelijke lijn wat het nou eigenlijk wil, gaat het nou om de slag om Anzio of draait het toch meer om het psychische.
Hoewel het een oorlogsfilm betreft waar ik nou niet bepaald meer een echte liefhebber van ben, vind ik de drama-kant juist nog wel aardig. Mitchum doet ook meer of het een routine-rol is maar toch blijft juist dat naast die van Falk het beste uit de film. 4.0
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Anzio is leuk vanwege enkele scenes, maar in alle eerlijkheid verder een weinig bijzondere film. De actie en de opbouw mogen rustig karig genoemd worden. Zoals wel gebruikelijk is in oude oorlogsfilms is het enige echt spectaculaire de manier waarop dodelijk getroffen soldaten ter aarde storten. De manier waarop de actie geschoten is, schiet gewoon tekort. Al met al voelt het geheel wel weer vertrouwd aan. Helaas is de opbouw ook niet erg sterk. De gebeurtenis an sich kan de film ook niet dragen. Acties als D-Day, Operation Market Garden, het Ardennenoffensief en dergelijke zijn op zich al spectaculair. De oorlog in Italië is eigenlijk nooit meer dan een zoethoudertje geweest voor de Sovjet-Unie die smeekte om een tweede front. Iedereen zal wel inzien dat een landing in het zuidelijkste puntje van Italië slechts een druppel op de gloeiende plaat was. Dat straalt ook wel een beetje op de film af. Echt cool zijn de pogingen kroonluchterzwaaien in het begin van de film. Verder is het vooral de degelijkheid van de film die me er van weerhoudt minder sterren te geven.
Phantasm
-
- 7579 berichten
- 7488 stemmen
Had er toch wel wat meer van verwacht, er zijn betere oorlogsfilms, hier komt maar erg weinig actie in voor
blurp194
-
- 5487 berichten
- 4189 stemmen
Rommelige oorlogsfilm.
Robert Mitchum heeft de hoofdrol, en die lijkt hem op het lijf geschreven - de cynische been there, done that rol die hij wel vaker speelde brengt maar weinig verrassingen. De actiescenes zijn nogal mager en nogal slordig, de tanks kloppen niet, en het verhaal zwalkt nogal heen en weer - de focus mist een onderwerp.
Anzio op zich is misschien wat teveel vergeten, teveel ergens ver weg en lang geleden gebeurd. Maar het wil er toch niet bij me in dat daar niet een beter verhaal over te vertellen was geweest. Of een betere film.
coumi
-
- 1462 berichten
- 12308 stemmen
Niet al te beste oorlogsfilm, hadden ze sterren als Mitchum en mister Columbo Falk hier niet voor weten te strikken, dan was deze Anzio ongetwijfeld in het verdomhoekje terecht gekomen waar deze Italiaanse hutspot eigenlijk ook wel thuishoort. Met name het eerste uur gebeurt er nauwelijks iets interessants. Voor wie het zo lang uit kan houden zitten er in het tweede gedeelte in ieder geval nog wat spannende scènes aangaande een mijnenveld en de confrontatie met een scherpschutter waardoor je je als kijker in ieder geval nog kunt amuseren met de vraag wie van de zeven overgebleven soldaten uiteindelijk de finish gaat halen. Leuke beelden van Rome aan het einde nog, maar met het vertellen van een sterk filmverhaal heeft dit weinig te maken.
blackwolves
-
- 691 berichten
- 676 stemmen
omdat ik ook graag oorlog films zie toch zeker de oude films en meestal met de wat oudere acteurs
had ik hem gewoon blindelings gekocht. ik wist totaal niet wat de film was dus dacht zal wel niet zo slecht zijn..ik had hem dan ook geken mens lief wat een diepe teleursteling gewoon zeer slecht. nochtans robert Micthum toch niet echt een slechte acteur geweest? heeft toch zeker wel redelijke films gemaakt. maar neen heb gewoon spijt dat ik hem heb gekocht.
Lovelyboy
-
- 3906 berichten
- 2920 stemmen
Anzio, een zeer bekende naam voor wie ook maar een beetje bekend is met de Tweede Wereldoorlog en dan natuurlijk een must see. Helaas valt de film vooral op bij het niet waar maken van zijn naam.
Een redelijk beeld wordt in eerste instantie van de troepen gegeven, een beetje een Catch-22 moment, en al snel wordt er in gescheept voor een amfibische operatie. De landing is zoals bekend met weinig weerstand, ik geloof dat de Amerikanen nog een 15 man verloren bij de landing en iets van 200 duitsers gevangen namen. De commandant blonk verder vooral uit in stil blijven zitten, zijn bruggenhoofd versterken en niet een gewaagd aanval op Rome dat voor het grijpen lag, een beslissing die de bevelvoerend officier de kop uiteindelijk kost.
Wat verder vooral opvalt is dat de operatie en strijd rond Anzio die volgde, een heftige, niet aan bod komt. Er wordt constant een groep Amerikanen met correspondent Mitchum notabene als leider gevolgd. Op zich nog niet zo gek, een paar aardige scenes spelen zich af en hoewel de tanks natuurlijk niet kloppen met de tijd, zien bepaalde schietscenes er meer dan behoorlijk uit. De shootout in de boerderij met de Duitsers bijvoorbeeld. Toch is de vraag waarom de film Anzio heet als je alleen maar de focus hebt op die groep, net als The battle of Sevastopol waar vervolgens geen shot van de stad in voor kwam. Daarnaast lijkt het mij ondenkbaar dat de 'correspondent' de leiding neemt over een groep Rangers en een Pathfinder. Die hebben echt zijn leiding niet nodig.
Op zich is het helemaal geen gekke film maar het rommelige script met veel dingen die er niet toe doen hebben de overhand. Had een script gemaakt met iets meer structuur en iets meer van de slag zelf. Nu is het geen onaardige film, en vooral leuk voor een keer en daar houdt het dan ook snel bij op. Anzio, een gebeurtenis die toch wel een betere film dan dit en daarom is dit absoluut een gemiste kans.
joolstein
-
- 10824 berichten
- 8909 stemmen
Op 22 januari 1944 landden geallieerde troepen bij Anzio. Deze invasie was bedoeld om de Duitse Gustav-verdedigingslinie te omzeilen en rechtstreeks naar Rome te kunnen optrekken. Operatie Shingle mislukte omdat generaal Lucas niet onmiddellijk doorstootte richting Rome. Hij koos ervoor zijn positie te consolideren, waarmee hij de Duitsers tijd gaf om de verdediging te organiseren. Met als gevolg dat er een bloedige strijd losbarst. Echter de film focust zich helemaal niet zo op deze militaire operatie maar laat in plaats daarvan een oorlogscorrespondent Ennis zien, die met een handjevol soldaten tijdens een verkenningstocht ontsnapt aan een aanval en moet zien te overleven. Hiermee wordt de film een beetje een rare film met een wat standaard verhaal, een enigszins anti-oorlogsboodschap en een aantal indrukwekkende vechtscènes. Daarnaast was er ook een goede sterke cast met onder andere Robert Mitchum (als de oorlogsjournalist) en Peter Falk (als een veteraan die van de oorlog is gaan houden) De film is de niet beste oorlogsfilms ooit gemaakt, maar het was zeker niet slecht.
knusse stoel
-
- 3284 berichten
- 4307 stemmen
Een oorlogsfilm uit de jaren '60, loopt wat moeilijk van stapel maar als het eenmaal erin is, loopt het lekker door. Het gaat over de landing bij Anzio in Italië waar de rangers onder anderen bij zijn en over een deel van hen gaat dit verhaal.
Even terzijde, voor de iets ouderen is Columbo waarschijnlijk een begrip, een serie van 1968 - 2003, dus 35 jaar lang. In elke aflevering wordt een moord gepleegd, en de morsige en schijnbaar verstrooide, onnozelheid veinzende luitenant Columbo. De laatste dagen ben ik 2 maal tegen Peter Falk opgelopen, in deze film en in Castle Keep (1969). Een prima acteur die echt opvalt in de films waarin hij speelt.
Anzio is wat dat betreft een mooie film waarin hij zijn kunsten kan tonen, een aantrekkelijke man voor de vrouwen en ook nog eens een acteur die de film op een hoger niveau tilt.
Anzio is een fijne oorlogsfilm die bij tijd en wijle spannend is, mooie actiescènes kent en een waargebeurd prima verhaal toont.
Als ik tevreden ben over wat ik heb gezien en dit in de toekomst nog wel eens wil bekijken, geef ik een 7 of hoger. Ditmaal een 7!
TonKa
-
- 7 berichten
- 5 stemmen
Ik hou helemaal niet zo van oorlogsfilms maar ik moet deze toch maar een keer gaan kijken. Eigenlijk alleen omdat de vader van Roger Waters bij deze slachting gesneuveld is.
"When The Tigers Broke Free"
It was just before dawn
One miserable morning in black 'forty four
When the forward commander
Was told to sit tight
When he asked that his men be withdrawn
And the Generals gave thanks
As the other ranks held back
The enemy tanks for a while
And the Anzio bridgehead
Was held for the price
Of a few hundred ordinary lives
And kind old King George
Sent mother a note
When he heard that father was gone
TerryA
-
- 547 berichten
- 2459 stemmen
Anzio! is best een goede oorlogsfilm, in de jaren 60 gemaakt, en gaat eigenlijk over de blunders die gemaakt werden door een of meer Amerikaanse generals die bijna geen ervaring hadden in combat voor deze aanval richting Rome.
Wel opvallend is de rol van Robert Ryan als Generel Carson, want in het echt was er helemaal geen Carson, en dit is eigenlijk General Mark Clark, maar ik vermoed dat ze zijn naam moesten veranderen in deze film? General Mark Clark stond bekend als een sort Walter Mitty figuur en was ook de persoon verantwordelijk voor de vertraging of advance naar Rome, en dit heeft ook die 700+ levens gekost bij de Amerikanen!
Anzio! is een Italianse productie (Dino de Laurentis) en een film of zelfs een topic dat dan niet zo in trek zal zijn voor tv zenders die alleen Amerikaanse helden verhalen zoeken
Peter Falk was volgens de regisseur de beste akteur dat hij ooit mee gewerkt had.
james_cameron
-
- 6982 berichten
- 9775 stemmen
Rommelige, onsamenhangende oorlogsfilm die na een redelijk begin snel vastloopt in onwaarschijnlijke en langdradige situaties. Met Robert Mitchum en Peter Falk heeft de film klinkende namen in de cast, maar beiden slagen er niet in de aandacht naar zich toe te trekken. Daar is het allemaal te vlak en flauw voor. Geproduceerd door, hoe kan het ook anders, Dino de Laurentiis.
Het laatste nieuws

Oscars 2026: alle nominaties van de Academy Awards op een rij

'The Night Agent' keert snel terug: Netflix onthult trailer van derde seizoen

Succesvolle misdaadserie 'Bones' maakt zijn verschijning op Netflix

'Gangs of New York' van Martin Scorsese is morgenavond te bekijken op televisie
Bekijk ook

The Sand Pebbles
Oorlog / Drama, 1966
19 reacties

The Bridge at Remagen
Oorlog, 1969
44 reacties

Murphy's War
Oorlog, 1971
14 reacties

The Blue Max
Avontuur / Oorlog, 1966
17 reacties

The Bedford Incident
Thriller / Drama, 1965
8 reacties

Nevada Smith
Western, 1966
23 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.


