Castle Keep (1969)

Oorlog

geregisseerd door Sydney Pollack
met Burt Lancaster, Patrick O'Neal en Peter Falk

Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog neemt een klein bataljon Amerikaanse soldaten hun intrek in een oud kasteel in de Belgische Ardennen. Ze willen hier van een welverdiende vakantie genieten. Ieder doet zijn eigen ding, tot het kasteel aangevallen wordt door Duitse troepen.

Onsamenhangende film met een slecht verhaal.
De eerste actie komt pas na een uur.
Slechtste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien.
De duitsers zijn allen op afstand te zien geen enkele zin wodt er door een duitser gesproken.

Wat een misser, de actie is ver te zoeken.

Het verhaal is saai en totaal niet wat ik ere verwacht van had, voor een beetje actie kan er het beste naar de laatste 30minuten gekeken worden.

avatar van Betamax
De regiseur van deze film zat waarschijnlijk tijdens het filmen wat grote sigaretten te roken want watis dit een wazige film.
Aktie komt pas opgang na een minuut of 80.
Jawel ik heb hem uitgekeken, koste veel moeite.

Bart Simpson
Een tijd geleden de film voor een klein deel gezien, er kwam maar geen actie. Zometeen een 2e poging om de film in zijn geheel te bekijken.

Bart Simpson
Wat is dit een slechte film zeg.
Het acteerwerk is vreselijk slecht, het verhaal is slecht én zéér onrealistisch. Ik heb een groot deel van de film moeten doorspoelen want de film is langdradig en er zit heel er weinig actie in. Als er al actie in zit, is het onrealistisch.

avatar van Toon1
Bizarre reacties hier, ik vind dit een prima film. Acteerprestaties zijn gewoon goed (Burt Lancaster, Peter Falk, ...), dus de opmerkingen daaromtrent begrijp ik niet.
Het jammere is dat de meeste mensen deze film duidelijk met de foute verwachtingen gaan kijken. Ze verwachten een harde actie film, maar dat is Castle Keep niet. In mijn ogen zijn de meeste lage scores hier dan ook omwille van foute verwachtingen. Ga nou niet constant harde actie verwachten gewoonweg omdat de film als "oorlog" gelabeled wordt. Als je deze film beschouwt als (psychologisch) drama zonder constant die actie te verwachten is het een niet helemaal geslaagde maar wel aardige film, met een interessant surrealistisch tintje (voor sommigen te wazig?). Een film die zich onderscheidt van de gemiddelde oorlogsfilm in goede zin!

avatar van dope
De eerste twintig minuten moest ik ff wennen aan de "wazige" stukken in de film, maar daarna ging ik ze wel waarderen, kon er soms best mee lachen. Naar het einde toe volgt ook nog de nodige actie waardoor deze film geen moment verveelde!

EEN VAN DE BESTE OORLOGSFILMS.... , DIE DE WAANZIN VAN DE OORLOG GOED TOONT...