• 8.345.537 stemmen

Genre: Oorlog

Geregisseerd door: Sydney Pollack

Met onder meer: Burt Lancaster, Patrick O'Neal en Peter Falk

Plot Castle Keep

"A one-eyed major and his oddball heroes fight a twentieth-century war in a tenth-century castle!"

Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog neemt een klein bataljon Amerikaanse soldaten hun intrek in een oud kasteel in de Belgische Ardennen. Ze willen hier van een welverdiende vakantie genieten. Ieder doet zijn eigen ding, tot het kasteel aangevallen wordt door Duitse troepen.

imageimage

Lt. Amberjack

Pvt. Allistair Piersall Benjamin

avatar van spurs

spurs

Onsamenhangende film met een slecht verhaal.

De eerste actie komt pas na een uur.

Slechtste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien.

De duitsers zijn allen op afstand te zien geen enkele zin wodt er door een duitser gesproken.

avatar van Ramzibase

Ramzibase

Wat een misser, de actie is ver te zoeken.

Het verhaal is saai en totaal niet wat ik ere verwacht van had, voor een beetje actie kan er het beste naar de laatste 30minuten gekeken worden.

avatar van Betamax

Betamax

De regiseur van deze film zat waarschijnlijk tijdens het filmen wat grote sigaretten te roken want watis dit een wazige film.

Aktie komt pas opgang na een minuut of 80.

Jawel ik heb hem uitgekeken, koste veel moeite.

avatar van Bart Simpson

Bart Simpson

Een tijd geleden de film voor een klein deel gezien, er kwam maar geen actie. Zometeen een 2e poging om de film in zijn geheel te bekijken.

avatar van Bart Simpson

Bart Simpson

Wat is dit een slechte film zeg.

Het acteerwerk is vreselijk slecht, het verhaal is slecht én zéér onrealistisch. Ik heb een groot deel van de film moeten doorspoelen want de film is langdradig en er zit heel er weinig actie in. Als er al actie in zit, is het onrealistisch.

avatar van Toon1

Toon1

Bizarre reacties hier, ik vind dit een prima film. Acteerprestaties zijn gewoon goed (Burt Lancaster, Peter Falk, ...), dus de opmerkingen daaromtrent begrijp ik niet.

Het jammere is dat de meeste mensen deze film duidelijk met de foute verwachtingen gaan kijken. Ze verwachten een harde actie film, maar dat is Castle Keep niet. In mijn ogen zijn de meeste lage scores hier dan ook omwille van foute verwachtingen. Ga nou niet constant harde actie verwachten gewoonweg omdat de film als "oorlog" gelabeled wordt. Als je deze film beschouwt als (psychologisch) drama zonder constant die actie te verwachten is het een niet helemaal geslaagde maar wel aardige film, met een interessant surrealistisch tintje (voor sommigen te wazig?). Een film die zich onderscheidt van de gemiddelde oorlogsfilm in goede zin!

avatar van dope

dope

De eerste twintig minuten moest ik ff wennen aan de "wazige" stukken in de film, maar daarna ging ik ze wel waarderen, kon er soms best mee lachen. Naar het einde toe volgt ook nog de nodige actie waardoor deze film geen moment verveelde!

avatar van HANSJE01

HANSJE01

EEN VAN DE BESTE OORLOGSFILMS.... , DIE DE WAANZIN VAN DE OORLOG GOED TOONT...

avatar van Phantasm

Phantasm

Film komt wat traag op gang, daarna wordt het steeds beter. Prima vermaak.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

De "slottoren" komt qua actie ietwat traag op gang maar maakt dat voor de liefhebbers van de oorlogsactie weer ruimschoots goed in het midden en tweede deel van de film.

Er is niets op tegen vind ik dat je zoals in deze film eerst kennis maakt met een groep mensen, zodat je later ook hun gedrag beter begrijpt.

In "Castle Keep" maken we kennis met een zeer divers gezelschap militairen, de een zit achter brood en bakkersvrouwen aan, de ander is zeer snel in bed bij de vrouwe van het slot en weer een ander is al bijna klaar met de eerste zin van zijn nog uit te geven boek, een cowboy die verliefd is op een Volkswagen en een priester.

En dit alles speelt zich af in de Ardennen in een fraai kasteel waar een slotheer met zijn vrouw/nicht of zus (wie is het eigenlijk?) woont en helaas impotent is. Daar hij wel graag een nageslacht wil hebben, laat hij iedere man die interesse heeft, zijn vrouwe/nicht of zus bestijgen. Het begon voor zover ik het goed heb begrepen met een Duitse officier en ze gaat nu met de Amerikaanse majoor s' avonds onder de dekens.

De rest van de manschappen mag voorlopig zijn vertier halen in het dorpje vlakbij in een hoerenkast genaamd "la reine rouge" (De rode koningin).

Een mooie film voor de liefhebber met een even zo fraai verhaal en goede acteurs. Ook de omgeving voor de film is mooi gekozen! Eén minpunt zag ik heel erg duidelijk, de loop van het (meen ik) antitank kanon was leeg voor het schot op de tank in de kerk en ik heb nog nooit zo'n schade met een "luchtschot" gezien.

Tot slot wil ik toch even reageren op de negatieve berichten voor mij. Er zitten iemand bij die schrijft: "Het acteerwerk is vreselijk slecht, het verhaal is slecht én zéér onrealistisch. Ik heb een groot deel van de film moeten doorspoelen want de film is langdradig en er zit heel er weinig actie in. Als er al actie in zit, is het onrealistisch".

Als je het grootste deel van de film doorspoelt, heb je dan nog wel een idee van realisme betreffende de film? En weinig actie? Vanaf de helft, in het tweede deel van de film, is het één en al actie!

Gelukkig dat er een verhaalopbouw in zit vanaf het begin.

Nog een opvallend iets, de negatieve berichtgeving is alleen van degenen die of vertrokken zijn van MM of weinig films zien en al tijden niet meer op MM komen kijken.

Voor "Castle Keep" een mooie 7!