Joshua Tree (1993)

2,09

Actie

geregisseerd door Vic Armstrong
met Dolph Lundgren, George Segal en Kristian Alfonso

Wellman Santee verdient na een kortstondige rally-carrière zijn brood met het smokkelen van peperdure sportwagens. Bij een illegale autotransport wordt Santee betrapt door de verkeerspolitie. Tijdens het vuurgevecht dat daarop volgt, wordt er een politieman neergeschoten. Santee belandt in de gevangenis, maar weet op slinkse wijze te ontsnappen. Hij steelt een jeep, die toevallig eigendom is van Rita, een aantrekkelijke agente. Tijdens zijn vluchtpoging wordt Rita eerst zijn gijzelaar, later zijn partner.

27 BERICHTEN 4 MENINGEN

geplaatst: 16 januari 2003, 01:11 uur [permalink]
Als dit de musicmeter.nl zou zijn, zou dit absoluut 5 sterren waard zijn en een prominent plaatsje in mijn top 10 hebben.

Eerlijk gezegd is dit de reden dat ik ooit deze film heb gekeken. Daar ging ik in de fout.

geplaatst: 16 januari 2003, 19:37 uur [permalink]
Je hebt slechte films, hele slechte films en complete baggerfilms. Bij die laatste categorie hoort deze film. 0,5*

geplaatst: 23 januari 2003, 20:25 uur [permalink]
mensonterend dit.

dat iemand hier hoger dan 1* voor kunt geven gaat mijn pet te boven 😛

avatar van Captain Pervert
geplaatst: 23 augustus 2004, 03:31 uur [permalink]
Een film met een Ferrari F40 kan ik niet minder dan 2 sterren geven.

geplaatst: 24 augustus 2004, 20:09 uur [permalink]
Alleen jammer dat Lundgren d'r in rijdt en wat nog erger is: hij praat...

djelle
geplaatst: 23 december 2004, 19:52 uur [permalink]
Er zat welgeteld 1 (echte) schietscene in. Maar wel een hele goeie! Erg stijlvol gemaakt vuurgevecht, dat duidelijk zijn invloed haalt uit de kogelbaletten van John Woo. Dat was wel eventjes genieten. En inderdaad een prachtige wagen... Voor de rest niet veel soeps natuurlijk. Nogal saaie actiefilm. 2

avatar van SuperSideSwipe
geplaatst: 13 september 2005, 23:25 uur [permalink]
Wat een vage rotfilm was dit. Als ik aan deze film denk weet ik meteen weer waarom ik die lundgren eigneljk niet zo mag. (wel respect voor zijn rol in Rocky 4).

Suf saai en stom verhaal. En de uitvoering was nog minder. Actie was helemaal ver te zoeken.

avatar van Alastor

geplaatst: 29 januari 2006, 03:57 uur [permalink]
Dit was dé coolste film allertijden, als ik mijn 10-jarige vrienden mocht geloven destijds... 😄

Kan me alleen niet meer herinneren of ik hem gezien heb of niet.

geplaatst: 26 juli 2006, 22:29 uur [permalink]
ik ga hem kijken 4 augustus... ben wel benieuwd. mij leek het wel een gave film. heb een voorstukje gezien ervan.

geplaatst: 2 augustus 2006, 16:43 uur [permalink]
is wel een heftige film....helemaal niet overdreven slecht

geplaatst: 4 augustus 2006, 20:49 uur [permalink]
nou dan komt het zeker goed mustafa 😄 ik ga em ook meteen opnemen omdat ie niet te koop is in NL. alleen in amerika enz. en ja een fan moet alles hebben he. 😉

geplaatst: 5 augustus 2006, 12:58 uur [permalink]
goede film!!! ik vond hem ook helemaal niet slecht!! en woestijnfilms vind ik sowieso altijd wel mooi 3.5

avatar van Mescaline
geplaatst: 5 augustus 2006, 22:29 uur [permalink]
Vind het raar dat deze film zo slecht beschreven staat ok ik geef toe het is niet 1 van zijn beste films maar deze film is ook zeker niet slecht leuk voor een avondje film vermaak van mij krijgt deze film een 3.5!

geplaatst: 9 augustus 2006, 12:36 uur [permalink]
Zo ontzettend slecht was hij toch niet? Oké, het is niet zijn beste maar toch wel een leuke film. 2,5 ster.

avatar van Mescaline
geplaatst: 27 februari 2007, 01:15 uur [permalink]
Weet iemand of deze film in holland te koop is..?

geplaatst: 8 juni 2007, 19:34 uur [permalink]
nee deze is niet in Holland te koop, daarom heb ik hem de vorige keer opgenomen! ga hem vanavond zeker weer kijken!

geplaatst: 8 juni 2007, 22:23 uur [permalink]
Mee eens. Ik heb hem al eens gezien. En ga hem vanavond absoluut weer kijken. Dit is echt een goeie film. Ik kan niet wachten tot hij begint. Dolph rules.

geplaatst: 9 juni 2007, 21:17 uur [permalink]
Indd!! Dolph is echt super!! Zijn films zijn echt cool!!
Ook de dialogen die hij heeft in zijn films zijn hillarisch!
Zeker wel een mooie film!

geplaatst: 10 juni 2007, 21:31 uur [permalink]
ik heb in ieder geval genoten van onze grote vriend dolph.

avatar van Famous Person

geplaatst: 23 oktober 2007, 19:19 uur [permalink]
Kristian Alfonso van Days of our Lives speelt de sexy cop in Joshua Tree.Wanneer zal dit eindelijk eens op DVD komen.

avatar van 606
geplaatst: 21 december 2007, 14:12 uur [permalink]
echt een film die meer verdiend dan deze lage score.

goed geacteerd vooral ook de andere mensen
mooie actie.

4 sterren

avatar van adr
adr
geplaatst: 4 november 2010, 22:14 uur [permalink]
na de punisher, een van de betere dolphs.
hoe meer je hem kijk hoe beter die word

geplaatst: 29 december 2013, 23:06 uur [permalink]
Dolph Forever!

Wat te verwachten bij deze film? Een scenario van iets meer dan één bladzijde. Redelijk opzwepende soundtrack passende bij de moviescenes (je voelt je soms wel meer in de jaren '80 dan '90). Sexy babe (jawel). En vooral veel duidelijkheid: Wie is goed? Wie is slecht? ... Kortom: Let me entertain you. Niet meer, niet minder. En meer mag je er ook niet van verwachten, maar ik vermoed dat men er ook niet meer mee wilde bereiken.

(Wie een goed script, mooie locaties en ferme diepgaande dialogen verwacht, verwijs ik nog liever naar een Chuck Norris-film of de complete Rambo-collectie of gewoon Ghandi, maar dat is de bedoeling niet.)

Eigenlijk jammer dat men dit soort pure actie nog weinig maakt.

ipman-99
geplaatst: 2 november 2014, 20:58 uur [permalink]
"You can open the safe with your balls or without 'em." ... 😜 " !!!

Zalige Actiefilm (Heropfrissing) 😛 !!! 'Joshua Tree' is een Actiefilm met Dolph
Lundgren, George Segal en Kristina Alfonso.
Nostalgische rit deze Actiefilm met een stoere held Doplh Lundgren en de
sexy babe Kristian Alfonso.
Een hoop slechteriken ... denk maar in dat magazijn (das meer dan ene meeneem chinees) 😉 !
Vele geweldige schietpartijen ... Dolph Lundgren alias Santee tegen een hele
hoop slechteriken ... ! Er wordt werkelijk wat afgeknald.
Uiteraard zijn de wagens een absolute meerwaarde, met enkele heerlijke achtervolgingen
op en naast de zanderige/stoffige zandwegen 😉 !
De locaties zijn werkelijk prachtig ... een groot deel werd gefilmd in de Alabama Hills
van de Sierra Nevada en de woestijn van jet Joshua Tree National park in het Zuidoosten
van Californie !

avatar van Lexcoaster
geplaatst: 20 januari 2015, 19:20 uur [permalink]
Redelijke actie, mooie auto, mooie dame, maar ook een traag tempo, afschuwelijk saai verhaal, slecht acteerwerk, en een 80's soundtrack terwijl dit een 90's film is. Een typische B-film. 1.5*

Dick2008
geplaatst: 27 maart 2016, 22:59 uur [permalink]
Tot nu toe de minste. (al ga ik heel selectief te werk met dit soort films). Te lang, het verhaal gaat wel maar de actie viel toch wel tegen en te serieus ook. 2.0

avatar van Gang_Star
geplaatst: 15 juni 2016, 15:17 uur [permalink]
Deze film komt vrij moeizaam op gang en bevat het eerste gedeelte weinig vaart en weinig spanning. Pas op het moment dat Lundgren de confrontatie aangaat met die handelaar van die sportwagens waarvan ik de naam ben vergeten wordt het gelukkig wat beter. Vanaf dat moment komen er een aantal vermakelijke actiescènes. De bijbehorende shootout tussen al die sportwagens deed zoals eerder opgemerkt overduidelijk denken aan het werk van John Woo. Fijne slowmotion actie en flink wat kogels met daarna een ontsnapping in een Ferrari F40. Die rit met een Lamborghini in de achtervolging is nog vermakelijk maar helaas is het einde wat zwak.