Forever and a Day (1943)

1 stem

geregisseerd door René Clair, Edmund Goulding, Frank Lloyd, Victor Saville, Robert Stevenson, Herbert Wilcox en Cedric Hardwicke
met Brian Aherne, Merle Oberon en Gladys Cooper

Verhaal over een huis dat in 1804 door een Britse admiraal is gebouwd en in 1940 door Hitler wordt gebombardeerd. Het is een raamvertelling waarin door de geschiedenis heen mensen van verschillend pluimage door de deuren van het huis komen.

Klassieke oorlogspropaganda, waarin meer dan 80 topacteurs meewerkten doordat ze hun salariseisen opgaven en dit verhaal over Britannia t.o.v. de slechte Duitsers konden verfilmen. Te zien zijn o.a. Charles Laughton, Claude Rains, Ida Lupino en Buster Keaton.