Blóðbönd (2006)

Alternatieve titel: Thicker Than Water

IJsland / Denemarken / Duitsland

geregisseerd door Árni Ásgeirsson
met Hilmar Jonsson, Soley Eliasdottir en Margrét Vilhjálmsdóttir

Pétur is een succesvol opticien in Reykjavik en zijn vrouw Asta is in verwachting van hun tweede kindje. Als hun tienjarige zoontje Örn tijdens het voetballen flauwvalt, wordt deze naar het ziekenhuis gebracht, waar na onderzoek blijkt dat hij niet de biologische zoon van Pétur is. Pétur loopt weg van zijn gezin en checkt in een hotel om zijn afbrokkelend huwelijk te heroverwegen. Hij begint stevig te drinken en start een affaire met zijn twintig jaar jongere secretaresse Anna. Zijn zwager is het met hem eens, maar zijn zuster walgt van zijn nieuwe leven.