À Coeur Ouvert (2012)

Alternatieve titels: An Open Heart | A Monkey on My Shoulder

Frankrijk / Argentinië

geregisseerd door Marion Laine
met Juliette Binoche, Édgar Ramírez en Hippolyte Girardot

Mila en Javier zijn allebei hartchirurgen. Zij zijn tien jaar getrouwd en delen twee passies: hun liefde voor elkaar en hun beroep. Maar wanneer Mila tegen alle verwachtingen in zwanger raakt, brengt het vooruitzicht op een kind het evenwicht in hun relatie in gevaar. Javiers voorliefde voor alcohol wordt plots een echte bedreiging...

Vanaf 18 juli in de bioscoop (Wild Bunch)

avatar van Martxela
Gisteravond deze film gezien, vond de omschrijving veelbelovend en Binoche is een van mijn favoriete Franse actrices.

Film begon goed, al was het personage Javier een personage die mij enorm op de zenuwen werkte. Maar dat kan persoonlijk zijn.

Eerste uur van de film zat goed in elkaar, maar nadat Javier verdwijnt ontspoort de film volledig in surrealistische onzin, Jammer. Kan er niet meer van maken dan 1,5 ster. Heel zonde.

avatar van Hando
Tja, surrealisme is niet natuurlijk niet reëel maar dat betekent niet dat het ook onzin is.

avatar van Decec
Een redelijk dramafilm...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Wel bekende actrice Juliette Binoche...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Kan operatie niet tegen...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Niet te moeite waard...

Goed geacteerde drama, maar verder erg saai en totaal niet pakkend.