La Vie d'une Autre (2012)

Alternatieve titels: Another Woman's Life | The Life of Another

Frankrijk / Luxemburg / België
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Sylvie Testud
met Juliette Binoche, Mathieu Kassovitz en François Berléand

Marie,een mooie vrouw van 41 jaar, wordt op een ochtend wakker en denkt dat ze 26 is. Ze lijdt aan een bijzondere vorm van geheugenverlies en is de laatste 15 jaar van haar leven vergeten. Ze denkt dat ze aan het begin staat van een prachtige romance, maar deze loopt juist na 15 jaar ten einde. Nu heeft Marie 4 dagen de tijd om de man van wie ze houdt weer verliefd op haar te laten worden.

avatar van Prudh
Deze film komt 26 april in de bios (door distributeur Imagine).

avatar van henrygreenways
Lekkere franse film met mooi spel van beide en prima muziek

Een flauwe, te gemakkelijk gemaakte film, met een wonderbaarlijke tijdsprong, die voor een komedie te weinig grappige situaties kent. Het hopeloze verhaal is behalve geen moment boeiend, vergezocht, flinterdun, onbenullig, zonder spirit of ziel. Daarnaast vertoont het script bij regelmaat hiaten en lijkt doorslaggevende zaken uit de weg te gaan. Ook de cast is geen moment op dreef en Juliette Binoche (toch niet een van de minsten) stuntelt bij regelmaat op een gênante wijze.

Zeer aardige film en beslist geen komedie maar een mooi ingetogen sprookjes drama voor volwassenen met een oogverblindende Juliette Binoche als Marie Speranski en een prachtige soundtrack. En een meer dan geslaagd regie debuut van actrice Sylvie Testud.

avatar van jeuletaxi
Mooie film met zoals altijd een schitterende Juliette Binoche, zeker een aanrader als je houd van dit genre.

avatar van nightbreed
Prachtige rol van Juliette Binoche.

Aardige film waarin een 41-jarige vrouw op een ochtend wakker wordt en de afgelopen 15 jaar van haar leven niet meer kan herinneren. Aan de ene kant leuk om te zien hoe de vrouw zich manoeuvreert in een wereld die ze eigenlijk niet kent. Aan de andere kant is het nogal onduidelijk en ongeloofwaardig waarom ze het geheugenverlies niet sneller aan haar omgeving mededeelt. Juliette Binoche zet een goeie rol neer.

avatar van david bohm
Kijkbare film met Juliette Binoche als de succesvolle zakenvrouw Marie die de laatste 15 jaar van haar leven vergeten is. Mme Binoche lijkt in deze prent nogal op minister van Volksgezondheid Edith Schippers en maakt zich zo nu en dan schuldig aan overacting. Al met al heb ik met toch redelijk vermaakt met het geheel.

avatar van missl
Prima film over een vrouw die niets meer weet vam de afgelopen 15 jaar. Haar huwelijk, werk en vriendschappen zijn allemaal een vraagteken voor haar. echt komedie vins ik het niet, soms wel een glimlach. Binoche is zoals altijd prachtig.