It's a Disaster (2012)

geregisseerd door Todd Berger
met Rachel Boston, Kevin Brennan en David Cross

Vier hippe stellen uit Los Angeles komen samen voor hun reguliere brunch op zondag. Ze gaan echter zo op in relatieproblemen, verraad, en persoonlijkheidsstoornissen, dat ze nauwelijks merken dat het einde van de wereld nabij is. De egocentrische types lijken zich drukker te maken over het werken van een mobiele telefoon, dan over de ramp die zich buiten voltrekt.

Vanaf 14 februari te koop op dvd (Paradiso)

avatar van breedbeeld
Poster geeft slechts een korte scene uit de film weer en zie je verder niet meer terug. Prima film met veel grappige scenes en dialogen in een tragische setting met goed acteerwerk. Niet zozeer het einde van de wereld maar wel voor de bewoners van dat deel van de USA.

HALVE TAMME.
De filmtitel zegt het al.

Aantal aanwezige grappige scenes voor mij 0,0.

avatar van kuiponok
De titel van deze film is inherent aan het 'filmgenot', dus ik sluit mij aan bij mijn voorganger.
Zo nu en dan wel bijna een flimlach, maar deze film vond ik echt helemaal niks...

avatar van Shinobi
Best wel lage cijfers worden er hier uitgedeeld. Het is geen topfilm, maar zo een lage score is ook weer niet verdiend vind ik. Al is het wel zo dat er met het gegeven concept en de cast toch meer gedaan had kunnen worden.

Sowieso vind ik de samenstelling van de cast goed, met o.a. namen als: Julia Stiles, America 'Ugly Betty' Ferrera en David 'Tobias Fünke' Cross kun je bijna niet fout gaan.

De humor is op zich wel oké, maar het is ook weer niet zo dat ik helemaal ging schaterlachen. Het is goed voor een paar glimlachen. De manier waarop het verhaal zich ontvouwt zorgt weer voor interessante ontwikkelingen tussen de verscheidene personage, ook hoe iemand in zo een situatie zou reageren. Zo worden er de meest opmerkelijke keuzes gemaakt.

De film deed me overigens wel een beetje aan Carnage (2011) denken, alleen daar vindt geen ramp plaats.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van Zeriel
Een gefilmd toneelstuk/klucht zonder toegevoegde waarde qua film, met matige acteurs, en een slap script.

De stellen zijn absoluut niet hip en niet grappig, de meesten zijn vooral irritant en onecht.

Pluspunt de film is kort en ik heb hem toch helemaal uitgekeken daardoor en doordat het idee wel aardig is en je toch wil weten hoe het afloopt.

eclipx
Heb mij goed geamuseerd met deze film. Grappige praatfilm over koetjes en kalfjes en de dinges des leven. Met amper het huis en de straat in beeld heb ik me geen moment verveeld!

Het einde is wel hilarisch en ik zie het mezelf ook doen

Wat een saaie film zeg, ik heb hem net halverwege maar afgezet...

avatar van blurp194
Mwah.

Op zich is het idee nog niet eens zo heel slecht uitgewerkt, als de film een keer een beetje op gang is en het saaie begin voorbij is wordt het zelfs ergens ietwat intrigerend. Maar het einde is dan weer zo verschrikkelijk flauw, onbevredigend. Het schreeuwt er gewoon om om de ouverture-1812 halverwege de nek om te draaien.

En ohja, de omschrijving is onjuist. Er is helemaal niets hips aan de vier stellen. Ze zijn vooral conservatief, doorsnee, en ook nogal nep.

avatar van latrat
Normaal gezien is dit mijn genre wel. spijtig genoeg houdt de film het midden tussen realistische zarte humor en comedy slapstick. De film wordt nergens echt grapig, noch dramatisch.Een hoopje comicrelief dat niets heeft om te verlichten, en toen was het gedaan.

Nuja, goede poging.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een interessant gegeven wat redelijk vermakelijk is uitgewerkt.
De sfeer rondom de personages doet een beetje denken aan Carnage van Polanski, al spreekt het wel voor zich dat ik de films qua niveau niet het zelfde vind.
De laatste 20 minuten voelde een klein beetje gehaast aan, wat mij betreft mochten personages nog wel veel extremer worden als dat ze al deden, het is namelijk toch het einde van de wereld dus who cares anyway?
De wijndrink scene werd abrupt afgebroken en gaf toch een beetje een rare nasmaak, aan de ene kant is het een leuke terugkoppeling naar de begin scene( waar de muziek ook op het hoogtepunt werd afgebroken) maar tegelijkertijd gaf het mij ook niet helemaal een voldaan gevoel.
It's a Disaster is zonder meer de moeite waard, alleen mocht het wat mij betreft nog wel een stuk extremer dan het al was.

Twijfel sterk tussen 3 en 3,5 maar ik hou het voorlopig even op een voldoende.

avatar van Koen87
Wat een ontzettend lage scores voor een film die best fijn is. Ja het plot is simpel, ja de setting ook, maar dat wordt goedgemaakt door de chemie en de ontwikkeling van de karakters. Gortdroog, ontzettend zwart en daardoor juist treffend. Deze film verdient wat meer krediet als je het mij vraagt.

Deze film wordt inderdaad enigszins onderschat (heeft op IMDb ook een gemiddelde van een 6,5), want het is gewoon een leuke film.

Ik zag hem gisteren bij toeval op Film 1 en de opening met het uitzoomen van een foto waarop een atoombom tot ontploffing komt op een Bikini atol in het noordelijk deel van de Stille Oceaan was fraai in combinatie met de muziek. Sowieso was het verhaal wel leuk gevonden en ook best origineel. De film zet je eigenlijk ook aan het denken want wat moet je in hemelsnaam doen als er een Vuile bom bij je in de beurt ontploft !

Zowel de uitvoering (had veel weg van een klucht/toneelstuk zoals de film "Carnage (2011)") als de cast (met name David Cross) deden het leuk en er viel meer dan genoeg te lachen. Ook zijn de vele dialogen onderling en tussen de koppels vaak heel leuk, zoals o.a. het gedoe over "duck-tape" of "duct-tape". Hetzelfde geldt eigenlijk voor hoe ze omgaan met de hele situatie en wat ze allemaal van elkaar ontdekken. Het einde vond ik eigenlijk wel een beetje een domper. Het leek opzicht wel leuk te eindigen, maar dan is opeens de film afgelopen en weet je nog niet wat met ze gebeurt.

Al met al heb ik me zeer goed vermaakt met deze leuke film en zeker het eerste uur is gewoon zeer leuk.

waarom word er in godsnaam films als deze gemaakt
er gebeurt gewoon 90 minuten NIETS !
wat een waste of time!