The Interrupted Journey (1949)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Daniel Birt
met Valerie Hobson, Richard Todd en Christine Norden

Wanneer John North, een opkomende schrijver, aan de noodrem trekt van een nachttrein, die hij neemt om een weekend door te brengen met de vrouw van zijn uitgever, zorgt dat voor een reeks gebeurtenissen die leiden tot een treinongeluk, een moord en een klopjacht door de politie. Maar daarbij is niet alles wat het lijkt.

Al is de ontknoping eerder teleurstellend en "gemakshalve", de weinig gekende Britse regisseur Daniel Birt neemt u toch meer dan een uur mee in een boeiend en spannend intrige. Moest Hitchcock in de stoel gezeten hebben, de film zou, wellicht op enkele spitsvondigheden na, niet beter geweest zijn en veel meer bekijks gekregen hebben.
Goede opbouw, duidelijk dialogen en acteurs die hun beste beentje voorzetten.
De muziek is van Stanley Black, destijds een zeer gesmaakte dirigent.