The Devil and Miss Jones (1941)

Alternatieve titel: Rumoer op de Afdeling Pantoffels

geregisseerd door Sam Wood
met Jean Arthur, Robert Cummings en Charles Coburn

De directeur van een warenhuis wordt belachelijk gemaakt. Hij gaat als werknemer uitzoeken wie dat gedaan heeft. Daar ontmoet deze duivel de mooie, brave Miss Jones.

vic
deze heb ik heeel lang geleden gezien. leuk toen nog origineel verhaal

neo (crew)
Leuke film inderdaad. Charles Coburn roept sympathie op en ook mevrouw ''legendary lady of the silver screen'' Jean Arthur als Jones is prima. 3 sterren

avatar van Dutchfan
Superleuke film!

De rijkste en machtigste man van de wereld,de keiharde zakenman John P .merrick (Charles Coburn)is geirriteerd als hij over stakingen in een van zijn warenhuizen hoort en besluit daar te gaan werken om de schuldigen te zoeken en te straffen.
Niemand weet hoe Merrick eruit ziet,omdat er geen foto's in omloop zijn van de Biljonair.

In het warenhuis loopt het allemaal anders,Niet alleen raakt hij bevriend met de "opstandelingen"(Jean Arthur & Robert Cummings),maar wordt ook verliefd op de eenvoudige,vriendelijke verkoopster Elizabeth.(Spring Byington).
Zij denken dat Merrick een straatarme oude man is,en proberen hem zo goede mogelijk te steunen.

Al gauw krijgt Merrick het aan de stok met de onsympatieke managers van het warenhuis.

Heel goed geacteerd en een leuk verhaal.

Een uiterst plezierige, som ironische sociale komedie met een leuke romance, maar met een nogal gekunsteld voorspelbaar verhaaltje waarin den nodige overbekende verwarrende (undercover) persoonsverwisselingen voorkwamen. Met name Jean Arthur en Charles Coburn speelden de sterren van de hemel.