The Premonition (1976)

Horror / Thriller

geregisseerd door Robert Allen Schnitzer
met Sharon Farrell, Edward Bell en Danielle Brisebois

Een jong meisje leeft in doodsangst. Ze is namelijk bang dat haar biologische moeder, die opgesloten zit in een inrichting, ooit vrijkomt en haar iets aandoet. Dit is geen vreemde gedachtegang, want de gestoorde moeder heeft namelijk het plan gevat om haar dochter te ontvoeren. Ze is onderweg naar het meisje haar school. Maar dan krijgt de adoptiemoeder een zeer sterk voorgevoel.

avatar van Richard_Voorhees
Komt uit bij Arrow in de American Horror Project boxset.

MENEER L3GIOEN
Heel aardig. Verhaaltechnisch heeft de film bij momenten wel z'n mankementen, en ook bepaalde dingen hadden net iets beter uitgewerkt mogen zijn, zoals de scene in de slaapkamer als de vrouw de biologische moeder ziet, wat misschien nog veel effectiever was geweest als het de dochter was. Want dan stond het symbool voor hoe het dochtertje onlosmakelijk verbonden is met haar. Maar de invalshoek van telepathie en moederliefde vind ik dan weer erg leuk. De biologische moeder voelt zich verbonden met haar dochter omdat zij 'bloed van haar bloed' is. Blinde moederliefde. De adoptiemoeder voelt echt een connectie die gebaseerd is op wederzijdse liefde omdat ze voor haar zorgt en er een echte band is.