Crimes of Passion (1984)

Drama / Thriller

geregisseerd door Ken Russell
met Kathleen Turner, Anthony Perkins en John Laughlin

Joanna Crane is een ontwerpster van sportkleding. Om de stress kwijt te raken klust ze bij als prostituee, met de naam China Blue. In deze rol wordt ze lastig gevallen door een fanatieke priester, die haar wil redden uit het zondige leven. Zelf is hij een fervente peepshow bezoeker.

Zucht...

Nou nou; Boefje

Nog beter dan Trade Off?

FisherKing
Indrukwekkende film; en wat een rol van die Perkins als viezerik

Nog beter dan Trade Off?

Verklaar u nader !

avatar van narva77
Ik bedoel: vind jij (U) deze film beter dan Trade Off, die ik laatst had toegevoegd?

FisherKing
Ja deze film vindt ik vele malen beter. Begrijp trouwens de waardering op imdb ook niet !

Smakeloze onzin - meer kan ik er niet over zeggen. En wat een irritante muziek ! Beethoven werd nog erger verkracht dan Kathleen Turner. Yek.

hugohei schreef:

't Is niet Beethoven maar Dvorak. En ja, die wordt inderdaad nog erger verkracht dan Kathleen Turner, maar dat is dan ook geheel en al de bedoeling. Dat fragment komt namelijk uit diens 'Nieuwe Wereld'-symfonie en wordt in deze film gebruikt om (amerikaanse) onschuld en onbedorvenheid te symboliseren. En aangezien met die beide zaken in deze film de vloer wordt aangeveegd, levert de verkrachting daarvan een uiterst doeltreffende verklanking van verdorvenheid op. Meesterlijke film.

Film met inhoud.
Maar daardoor niet voor iedereen weggelegd.
Meer drama dan thriller.
"Crimes of Passion"is een aanrader maar het ligt er wel aan uit welk perspectief je hem gaat bekijken.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Redelijk drama met de altijd sublieme Perkins en een schitterende Turner. Niet altijd even toegankelijk maar wel bijzonder.

avatar van liv2
Belachelijke, slecht geacteerde en ongeloofwaardige film.

Moet een eeuwigheid geleden zijn dat ik deze film voor het laatst gezien heb. Toevallig zenden ze hem nu weer uit op MGM en heb ik effen ernaar gekeken. De film is niet echt geweldig maar de rol van wijlen Anthony Perkins vond ik best goed als gestoorde priester. Geweldig hoe hij in het begin naar zo'n stripteaseshows zit te kijken en er gelijk bij zitten te snuiven als een idioot Kathleen Turner deed het overigens ook aardig en ze zag er ook mooi uit.

nogmaals gezien, zeer zwakke film nog steeds. bevat wel enkele geweldige scènes, die de film doen opvallen in het rijtje slechte films, zoals er nog wel meer gemaakt zijn met hetzelfde thema.

yorgos.dalman
Anthony Perkins is hier zeer op dreef. Zo zien we hem graag.

avatar van goongumpa
Heerlijke gekke Russell met als toppunt de scenes met perverse psycho priester Perkins, die naast Bijbelteksten citeren ook dingen doet als sekspoppen 'verkrachten', kinderliedjes zingen, poppers snuiven, mensen bedreigen met een vibrator / spies, altaren bouwen, enz. Fout, campy, overdreven, een groot plezier voor de liefhebber.

Redelijke film over een mysterieuze vrouw die 's nachts als prostituee werkt en overdag als mode-ontwerpster. De hoofdpersonages zijn zeker boeiend, echter zijn ze afgezien van een aantal momenten wat oppervlakkig uitgewerkt. Het doet soms wat fragmentarisch aan, en de scenes met het getrouwde stel zijn verreweg het beste. Een goeie 3.0 sterren voor deze destijds ongetwijfeld controversiële film.