Branded (2012)

Verenigde Staten / Rusland
Fantasy / Thriller

geregisseerd door Jamie Bradshaw en Aleksandr Dulerayn
met Ed Stoppard, Leelee Sobieski en Jeffrey Tambor

In een surrealistische, dystopische samenleving heeft het bedrijfsleven een wereldwijde samenzwering ontketent om in de geest van de mensen te komen en de bevolking afhankelijk en passief te houden. Eén man, Misha (Ed Stoppard), probeert de waarheid te ontdekken achter de samenzwering, wat leidt tot een episch gevecht met de verborgen krachten die werkelijk de wereld controleren.

avatar van sofripa
Bizarre handel dit. Wel intrigerend.

avatar van SaNDuTjE
Wel verdraaid laag gemiddelde hier.

Kan iemand al wat zinnigs over deze film zeggen?

ja jij misschien , aangezien je een 2 ster geeft

avatar van mcdaktari
Ik ben bang dat de trailer het beste heeft laten zien maar ik hoop dat ik me vergis. Ik probeer m vanavond te kijken .

Mijn god wat een vreselijk slechte film was dit. Het hele verhaal (anti reclame en marketing) sloeg eigenlijk nergens op (wel origineel) en het eerste uur is tenenkromend slecht en traag. Wat trouwens ook tenenkromend slecht is, is de cast en dan met name beide hoofdrol spelers Ed Stoppard die nergens weet te overtuigen en muts Leelee Sobieski. Na ongeveer een uur hoop je eigenlijk dat het beter gaat worden maar juist het omgekeerde gebeurt er want de film wordt alleen maar belachelijk en onnozeler dan in het eerste uur. Het laatste uur neigt wel een beetje naar sciencefiction maar dan wel intens trieste en zeer flauwe sciencefiction (wel ruig de cola blikken van 1 liter ). Ik had al geen hoge pet op van Russische films en deze film bewijst het wederom. Als je slim bent mijdt je deze bagger want het slaat werkelijk nergens op.

P.S. de vrouwelijke kinderachtige voice-over in de film was verschrikkelijk en had ook geen toegevoegde waarde.

avatar van linxde1
Theunissen schreef:

Goh, jammer. Uit dit soort thema's is veel meer te halen. Ik sla hem maar over.

avatar van duffs
klinkt een beetje als de matrix ,sla deze film toch over

avatar van O.M.M.H.
Het verhaal is op zich wel goed als je het over fast food franchise gaat... waardoor de mensheid erin geloofd door reclames op te nemen waardoor de economie drastisch veranderd...
Ze hebben het helemaal verpest met dat rare fantasy gedoe.... eromheen... een 1 waard jammer.......

wat een shit film .

avatar van jan
jan
heel merkwaardige film. toch wist ie wel te boeien. geen doorsnee sf. lijkt absoluut niet op de matrix.

avatar van Noodless
De bedoeling van de film zit wel goed, maar ik vond het hele gedoe uiteindelijk niks. De film begint heel slapjes en is vrij saai te noemen. De fantasie elementen weten je even wakker te schudden, maar ook niet meer dan dat. Een tegenvaller ! 2/10

avatar van blurp194
Een intrigerende vraag, hoe zou de wereld er uit zien als reclame en marketing verboden zouden worden.

Jammer dat het zo onhandig verpakt is in een teveel zwalkend verhaal. Wel met een aantal aardige vondsten, beeldgrappen en gimmicks, maar dat verzandt teveel in het gedoe en de bespottelijk slecht overkomende hallucinatie-beelden.

Leelee Sobieski doet het soms nog wel aardig - vooral als ze zich aan wat betere acteurs optrekken kan, maar aan Ed Stoppard heeft ze overduidelijk niks - die bakt er ook maar weinig van.

Tsja, dan blijft er toch maar weinig over. Wat aardige plaatjes van Moskou, en een heel aparte humor. Niet echt de moeite.

avatar van Basbier74
Ondergewaardeerd, zeker de moeite waard ..voor iedereen met een beetje fantasie dan tenminste.

avatar van barcam
Zeer fantasierijke intrigerende film over marketing en merk oorlog met een heerlijke surrealistische ondertoon.
Vondsten zijn super over de manipulaties van grote bedrijven om het publiek voor zich te winnen.
Ook leuke verwijzingen naar o.a. coca cola, mac donalds, apple en microsoft.
Komt traag op gang maar je valt van de ene verbazing in de andere.

Visuele uiting van het probleem marketing is hier zeer bijzonder in beeld gebracht. Echter komt dit pas na een uur aan bod en is de rest van het verhaal behoorlijk onbegrijpelijk. Goed idee, slecht uitgevoerd.

Dubbel.

Een uur lang wist deze film te overtuigen. Meer dan aardig geschoten, een interessant uitgangspunt en vlotte stijl. Een mix van scifi, fantasy en een stevige streep maatschappijkritiek, van dat soort genremengels word ik meestal wel blij.

Maar dan schiet de film toch écht wel uit de bocht. Het moment met de koe is het grote keerpunt. Nu vond ik die hele scene nog best cool, maar wat daarna komt is amper te bevatten. Ik begrijp dat je budget enigszins beperkt is en dat CG soms functioneel moet zijn, maar dit gaat er toch wel over. Het hele laatste half uur baadt in CG lelijkheid. Komt daar nog eens bij dat de maatschappijkritiek nog wat extra onderstreept moet worden, waardoor ook dat in het water valt.

Mnee, een uur lang heb ik me afgevraagd waar dat belachelijk lage gemiddelde vandaan kwam, het laatste half uur viel alles op z'n plaats, behalve de film zelf dan. Al is mijn gemiddelde score wel iets milder. Het eerste uur blijft gewoon goed en als de regisseurs zichzelf de volgende keer een beetje kunnen temperen zit er vast een tof filmpje in, maar soms moet je gewoon keuzes maken als het budget bepaalde zaken niet toelaat.