This Beautiful Fantastic (2016)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Simon Aboud
met Jessica Brown Findlay, Tom Wilkinson en Andrew Scott

Bella Brown is een jonge excentriekeling die ervan droomt een succesvol kinderboek te schrijven en te illustreren. Bella werd als kind achtergelaten en ondanks haar obsessieve-compulsieve stoornis, haar vreselijke baas en haar verlammende angst voor flora en fauna laat Bella het hoofd niet hangen en vecht ze terug. Wanneer haar huisbaas haar voor de keuze stelt om de verwaarloosde tuin te onderhouden of om uitgezet te worden ontmoet ze Alfie Stephenson. Hij is een chagrijnige, rijke oude man, haar aartsvijand, match en mentor en bovendien haar buur.

Matige film over een jonge vrouw met een dwangneurose die haar verwaarloosde tuin moet opknappen. De toon en sfeer van de film is raak. Echter is het verhaal nogal simpel en zijn de onderlinge relaties tussen de personages nogal voorspelbaar. Dit maakt de film nogal saai. De cast doet het aardig, maar kan er niet meer dan 2.5 sterren van maken.

Naar verluidt gaat de film over een jonge vrouw met een dwangneurose. Afgezien van een paar scènes in het begin heb ik daar niet veel van gemerkt, tenzij ik iets gemist heb. De film in hoofdzaak gaat over tuinieren en weinig interessante karakters. Zelfs Tom Wilkinson kan de meubelen niet redden.